  • 41. Data: 2007-08-04 19:20:09
    Temat: Re: Jaką karte wybrać jako pierwsza KK
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Znacznik" <z...@T...pl> wrote in message
    news:f92hjm$ims$1@news.onet.pl...

    > Nie wiem jak się to ma do bezpieczeństwa upublicznienie danych ze slipa
    > więc może napisz gdzie na tym slipie jest informacja że było z chipa i że
    > karta była z BZWBK to wtedy zeskanuje i zamaże resztę.

    W naglowku przy VISA (lub EU+MA) masz dodatkowo "(S)" ponizej oprocz danych
    POSa masz takze identyfikator aplikacji.

    MK

  • 42. Data: 2007-08-04 19:20:58
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Nie.

    A po slipie mozna poznać czy użyty był chip?
    Jeśli tak , to w jaki sposób?

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    Przydatne linki dla właścicieli Alfa Romeo, ale nie tylko:

  • 43. Data: 2007-08-04 19:25:44
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > W naglowku przy VISA (lub EU+MA) masz dodatkowo "(S)" ponizej oprocz
    > danych POSa masz takze identyfikator aplikacji.

    No więc POS Polcard - Billa Bydgoszcz ul. MC Skłodowskiej 22 jest "(S)" oraz
    po kodzie autoryzaji m.in.:
    AID: ...............
    ATC: ..............
    TC: .................

    O to chodziło?

  • 44. Data: 2007-08-04 19:49:26
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote in message
    > Witam.

    > No więc POS Polcard - Billa Bydgoszcz ul. MC Skłodowskiej 22 jest "(S)"
> [...]

    Tak. Tylko zobacz sobie ile takich transakcji masz. Ja jak juz pisalem nigdy
    nie trafilem na POS Polcardu ani eService, ktory by sie dogadal z chipem
    BZWBK. Jak widac zmienia sie na lepsze :).

    MK

  • 45. Data: 2007-08-04 20:15:45
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Tak.

    A jeśli nie ma "S", ale są AID oraz TC? Bo tak bywa w POSach PekaoSA.

    > Tylko zobacz sobie ile takich transakcji masz. Ja jak juz pisalem nigdy
    > nie trafilem na POS Polcardu ani eService, ktory by sie dogadal z chipem
    > BZWBK. Jak widac zmienia sie na lepsze :).

    Nie wiem ile, nie chce mi się przeglądać wszystkich slipów....
    Przejrzałem kilkanaście i trafiłem jednego...
    Z tym, że w tym sklepie zakupy robimy ze 2 razy tygodniu, więc takich slipów
    mam sporo...

  • 46. Data: 2007-08-04 22:37:18
    Od: "Znacznik" <z...@T...pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości

    > Tak. Tylko zobacz sobie ile takich transakcji masz. Ja jak juz pisalem
    > nigdy nie trafilem na POS Polcardu ani eService, ktory by sie dogadal z
    > chipem BZWBK. Jak widac zmienia sie na lepsze :).

    Jeżeli chodzi o S to mam na większości slipów z Polcardu, i z różnych miast
    od Warszawy, przez Bydgoszcz i Koszalin. Więc nie są to raczej jakieś
    odosobnione przypadki. Z eService mam teraz jeden slip i jest z S ale że
    jest tylko jeden więc nie jest to jakaś grupa reprezentatywna. Widać zmienia
    się.

    Pozdrawiam.

  • 47. Data: 2007-08-05 05:23:40
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    krzymek <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl> napisał(a):

    > Ja mam odwrotnie, nie lubie podpisywać się. Każdy moj podpis wyglada inaczej
    > i nie potrafie się dwa razy tak samo podpisać.
    > Miałem juz tyle nieprzyjemnych sytuacji i właśnie dlatego CHCĘ mieć pin.
    > Względy bezpieczeństwa pomijam, może zacznę nad tym myśleć jak coś mi
    > wypłynie z karty w niekontrolowany sposób.

    Podpisz sie na karcie i wzorcach nazwiskiem i imieniem - w dluzszym ciagu latwiej
    wychwycic podobienstwo do wzorca.

    Z karta na sam pin bedziesz miel problem - tj, z autoryzacja wylacznie w ten sposob
    - nawet debetowka maestro zdazalo mi sie autoryzowac podpisem.

    Jesli chodzi o ograniczenie podpisow, to Money.pl moze byc krokiem w dobra strone,
    bo chipy beda coraz popularniejsze i co za tym idzie ich czytniki - niestety wiaze
    sie to z przerzuceniem odpowiedzialnosci z banku na klienta.

    kiedys luzno podyskutowalem z kims tutaj na temat, ze powinno byc do karty kilka
    pinow przez co ostatnio uzyty (i podpatrzony) nie bylby przydatny w nastepnej
    transakcji. Niestety wiadomo - mozliwosci techniczne uniemozliwiaja cos takiego.

  • 48. Data: 2007-08-05 07:48:47
    Od: "krzymek" <krzymek_WYTNIJ_@_WYTNIJ_terramail.pl>

    > Podpisz sie na karcie i wzorcach nazwiskiem i imieniem - w dluzszym ciagu
    > latwiej
    > wychwycic podobienstwo do wzorca.

    Podpisuję się nazwiskiem a ma ono 10 liter wiec wystarczy, ale przeciez nie
    będe tego robił drukowanymi literkami.

    > Z karta na sam pin bedziesz miel problem - tj, z autoryzacja wylacznie w
    > ten sposob
    > - nawet debetowka maestro zdazalo mi sie autoryzowac podpisem.

    To że od czasu do czasu będe musiał podpisać slipa to nie jest takie złe,
    ale będe miał pewność że w innych przypadkach będe mogł wklepać pin.
    Opracuje sobie listę sklepów w mojej okolicy gdzie chcą podpis a gdzie pin.
    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 49. Data: 2007-08-05 08:11:02
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Sat, 04 Aug 2007 15:40:01 +0200
    Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > To MC ING jest autoryzowane na PIN ? Mam akurat jedna karte do
    > przeniesienia i zastanawiam sie nad ING. Aczkolwiek wyslalem wniosek
    > do mBanku ale cos nie chca sie do mnie odzwac (obrazili sie pewnie za
    > macBank). Serio 6k zwalnia z oplaty rocznej (troche to dziwne skoro
    > wszedzie wymagane jest 2-4 razy tyle) ? www mi nie dziala wiec sam
    > nie sprawdze :)

    PINu jeszcze nie ma, ale coś niedawno pisali, że ING ma chipy do kart
    swoich wprowadzać. Co do samej karty to:

    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32322

    Xenocide

  • 50. Data: 2007-08-05 12:19:55
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    > Podpisuję się nazwiskiem a ma ono 10 liter wiec wystarczy, ale przeciez nie
    > będe tego robił drukowanymi literkami.

    Nie wystarczy nazwisko. Sam widze, ze odkad podpisuje sie imieniem i nazwiskiem, ze
    nie mam juz problemow z podobienstwem podpisu - przy 2 wyrazach z ktorych kazdy
    zaczyna sie duza litera, jest naprawde latwiej. A zapewniam cie, ze tez mam pismo
    nieczytelne, praktycznie niewyrobione, rozniace sie wygladem co podpis - dodatkowo
    pisanie w 99% na klawiaturze jeszcze dodatkowo uwstecznilo moje pismo reczne.