  • 11. Data: 2009-12-14 10:14:06
    Temat: Re: Jaką lokatę wybrać?
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MaNa" news:hg51vm$2vc$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Wiem, że definicje użytych przez Ciebie pojęć (TOiP banku, ROR&#8217,
    konto
    > backupowe - dla mnie całkowicie obcych) pewnie można znaleźć w Internecie,
    > ale mnie chodzi o podejście wynikające z doświadczenia.

    TOiP - taryfa opłat i prowizji
    ROR - rachunek oszczędnościowo rozliczeniowy (najprościej - konto
    główne/podstawowe)
    konta backupowe (zależy jak patrzeć) - rachunek oszczędnościowy, na które
    przelewasz wolne środki.

  • 12. Data: 2009-12-14 15:31:17
    Od: "MaNa" <a...@m...pl>

> [...]
    > główne/podstawowe)
    > konta backupowe (zależy jak patrzeć) - rachunek oszczędnościowy, na które

    Dzięki.

    ROR był mi nawet znany, ale zmyliły mnie te dodatkowe znaki. :-)

    Pozdrawiam
    MaNa

  • 13. Data: 2009-12-14 18:30:17
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    MaNa <a...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > backupowe - dla mnie całkowicie obcych) pewnie można znaleźć w Internecie,
    > ale mnie chodzi o podejście wynikające z doświadczenia.

    Konata, które polecił Ci Marek, to nie lokaty, a konta oszczędnościowe
    podpięte do jakiegoś głównego ROR. Obecnie w Polanku konto jest całkowicie
    darmowe, w Eurobanku darmowe pod warunkami opisanymi wcześniej. Generalnie
    te konta oszczędnościowe są obecnie jedną z lepszych propozycji na
    rynku /wysoki % i kapitalizacja dzienna/, nieco niżej niż Meritum i Open
    Finance, ale maja tą zaletę na lokatami że możesz w dowolnym momencie
    wycofać z nich środki. Tyle że oferty banków co jakiś czas się zmieniają i
    ta darmowość może zniknąć, a w przypadku Eurobanku zniknie natychmiast jak
    wycofasz środki i saldo miesięczne spadnie poniżej 10 tys. PLN. Warto
    śledzić te zmiany, bo jeśli to przeoczysz, a akurat nie korzystasz z
    rachunku, na niego nie zaglądasz, może Ci powstać zaległość wynikająca z
    nieziszczonych opłat i bank może zgłosić zaległość do BIK.
    Backupowy ROR, czyli zapasowy, drugi ROR na którym przetrzymujesz część
    środków na wypadek jakiejś wpadki z głównym ROR -
    kradzież/zgubienie/uszkodzenie karty, blokada dostępu, awaria bankomatów,
    bankructwo banku /kto by pomyślał, że to zagrożenie może jeszcze
    powrócić.../ lub po to aby ad-hoc móc szybko i łatwo skorzystać z jakiejś
    lepszej oferty vide przerzucanie środków między własnymi rachunkami, do tego
    banku który ma akurat lepsze oprocentowanie lokat/rachunków
    oszczędnościowych.
    Z ciekawości zapytam, w jakim banku masz ROR?

  • 14. Data: 2009-12-14 18:35:34
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał(a):

    > A to prawda że do założenia konta nr 2 i nr 3 w Polbanku potrzebne jest
    > przelewanie wynagrodzenia z pracy? Znajomy wrócił i ponoć mu coś takiego
    > powiedzieli, a na grupie się nie spotkałem z takim warunkiem.

    Jeśli coś się zmieniło, to by musiało nastąpić dosłownie na dniach. W
    listopadzie jednym szagiem małem założone konto główne, 3 oszczędnościowe i
    złożony wniosek o KK, przy pierwszej bytności w tym banku. Proponowałbym
    znajomemu zadzwonić kontrolnie na infolinię, bo to różnie bywa z doradztwem
    w oddziałach.

  • 15. Data: 2009-12-14 18:39:53
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@w...pl>

    Tomasz Opalski pisze:
    > Eurobank - tu trzeba pamiętać aby po wycofaniu środków zamknąć konto, bo
    > jest bezpłatne jeśli się spełni warunki - średnie wpływy 800 PLN lub średnie
    > saldo powyżej 10 K PLN.

    Czy rachunek oszczędnościowy w ramach Eurobanku nie może być podpięty
    pod konto Standard? Wtedy utrzymanie konta jest chyba nadal bez opłat.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Szczepanik

  • 16. Data: 2009-12-14 19:32:22
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-14 19:39, Grzegorz Szczepanik pisze:
    > Czy rachunek oszczędnościowy w ramach Eurobanku nie może być podpięty
    > pod konto Standard? Wtedy utrzymanie konta jest chyba nadal bez opłat.

    Ale wtedy nie masz serwisu internetowego.

    --
    Raf

  • 17. Data: 2009-12-14 19:53:06
    Od: jackyx <j...@g...com>

    A może Getin Bank Lokata terminowa z codzienną kapitalizacją 6,4 %.
    http://depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

  • 18. Data: 2009-12-14 20:02:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "jackyx" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqz.googlegroups.com...
    > A może Getin Bank Lokata terminowa z codzienną kapitalizacją 6,4 %.
    > http://depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

    Po pierwsze jest to lekkie nadużycie ze strony Getin - ta lokata ma w
    rzeczywistości oprocentowanie 5,18%, a po drugie trzeba zakładać e-Getin, do
    którego obecnie karta jest płatna (albo trzeba wykonywać nią transakcje
    bezgotówkowe), a do tego nie można go bezpłatnie zamknąć w ciągu 12 miesięcy
    od otworzenia. IMO oferta nie warta większego zainteresowania, o ile zna się
    oferty konkurencji.

  • 19. Data: 2009-12-14 20:12:40
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "jackyx"
    z.googlegroups.com

    > A może Getin Bank Lokata terminowa z codzienną kapitalizacją 6,4 %.
    > http://depozyty.getinbank.pl/oprocentowanie.html

    Nie zapominajmy o gwiazdce, która jest podana przy wysokości oprocentowania:

    "Lokaty z codziennym naliczaniem i dopisywaniem odsetek do kwoty lokaty,
    odsetki stawiane są do dyspozycji wraz z kwotą lokaty w ostatnim dniu okresu
    umownego. Lokaty 3-miesięczne o nominalnym oproc. 4,70% (dla każdego) i
    4,86% (dla posiadaczy e-GETIN lub jako lokaty internetowe) oraz lokaty
    6-miesięczne o nominalnym oproc. 5,02% (dla każdego) i 5,18% (dla posiadaczy
    e-GETIN lub jako lokaty internetowe). Dla kwoty lokaty od 1 000 zł do 14 000
    zł z uwagi na zaokrąglenie kwoty podatku od dochodów kapitałowych podatek
    ten wynosi 0 zł, co oznacza, że inna lokata, od której podatek będzie równy
    19% dochodu z odsetek, musiałaby mieć oprocentowanie w wysokości podanej w
    odpowiednich pozycjach ww. tabeli, aby uzyskać analogiczny zysk. Klient może
    założyć dowolną liczbę lokat."

  • 20. Data: 2009-12-14 20:20:50
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hg656e$jfg$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Po pierwsze jest to lekkie nadużycie ze strony Getin - ta lokata ma w
    > rzeczywistości oprocentowanie 5,18%, a po drugie trzeba zakładać e-Getin,

    Jesteś o tym przekonany? W opisie lokaty mamy przecież dwie wysokości
    oprocentowania - dla tych z pakietem e-getin i pozostałych. Czy do tych
    pozostałych zaliczamy ludzi "z ulicy"? :)