  • 11. Data: 2006-07-07 11:13:55
    Temat: Re: Jaki bank?
    Od: "Tomasz T. Ciaszczyk" <c...@i...pl>

    LUPO [lupota@[]
    na: pl.biznes.banki napisał/ła:

    > Teraz to najfajnieszy jes Lukas Bank SA i BZWBK.
    > W jednym jest Token a w drugim sms z kodem do przelewów.
    > Lukas jest tańszy ale jak masz regularne wpływy na konto .
    Hmm...
    0 zl przy nieregularnych wplatach na konto, darmowe przelewy, ale raz do
    roku oplata 36zl za token jest drozsze od BZ WBK?

    BZWBK - prowadzenie za darmowe (konto24.pl, konto<30), smsKod - 0,20zl za
    sztuke, token 80zl, przelew 0,50zl.

    Zrobmy male zalozenia:
    miesiecznie 5 przelewow (internet, komorka, prad, czynsz, gaz),
    poniewaz rozne terminy to sie logujemy w roznych dniach aby je wykonac.

    Miesiecznie wydajemy na konto w BZWBK przy powyzszych zalozeniach:
    - za przelewy: 2.50zl
    - za logowanie sie z smsKodem - 1zl
    - z tokenem 6.66zl (80zl / 12 miesiecy)

    W Lukasie:
    - za przelewy: 0zl
    - za logowanie sie z tokenem 3.00zl (36zl / 12miesiecy)
    [przy eKonto Pro i wplywach min. 2000zl/m-c token za darmo)

    Mowisz, ze Lukas jest drozszy jak nie masz regularnym wplywow? Jedyny
    minus przy eKonto to malo bankomatow bezprowizyjnych ;<

    Wszystkie dane z tabel oplat i prowizji:
    Lukas http://www.lukas.com.pl/oferta_konta_oplat.asp
    BZWBK http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/taryfa_dla_cieb
    ie.pdf

    Pozdrawiam,
    Ciacho

    --
    .: JID ][ Nie lubić man bash. Jest długi i nudny. :.
    .: c...@j...org ][ -- Wojciech Moczydlowski, Jr :.

  • 12. Data: 2006-07-07 11:28:42
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    JaromirD wrote:

    > - oczywiści jak najniższe koszty prowadzenia rachunku :-)
    > - bezproblemowa obsługa konta przez Internet z Linuksa
    > (czyli IE odpada)

    Co do kosztów prowadzenia rachunku sam się zorientujesz.
    Natomiast ja nie mam najmniejszych problemów z obsługą
    pod Linuxem (Debian sarge, Firefox) rachunków w
    PKO-Inteligo i w mBanku. Próbowałem tez konta w Fortis,
    ale temtejsze demo nie bardzo chciało mi chodzić pomimo
    wymaganej przez nich instalacji Javy (próbowałem 2 różne
    wersje Javy sun'a) - ponoć jednak wprawdzali tak jakieś
    zmiany, więc jeśli nie odpowiadają Ci koszty w PKO lub
    w mBanku przetestuj jeszcze Fortis na ich działającym demo.
    A do mBanku jeszcze jedna uwaga - spamują swoich klientów.
    http://groups.google.pl/group/pl.internet.mordplik/b
    rowse_frm/thread/4146d45af674df90/e57d732c6131cd15
    http://groups.google.pl/groups?as_q=mBank&as_oq=spam
    +smapuje&as_ugroup=pl.*.mordplik

    Pozdr,
    --
    ŁK

    P.S. A wypowiedziami Kasi się raczej nie kieruj - ona na
    każde pytanie jakie jej zadać odpowiada "VW bank".

  • 13. Data: 2006-07-07 11:53:36
    Od: "P.I.T.E.R." <p...@M...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Jul 2006 22:22:04 +0200, JaromirD napisał(a):

    > Zastanawiałem sia nad mBankiem ale nie mają bankomatu w Myślenicach (tu
    > mieszkam), nie ma też tutaj żadnego bankomatu BZ WBK, Cash4You i Euronetu.

    A może e-Pakiet z Fortisa. Choć gdzieś ostatnio czytałem, że mają już
    wycofać go z oferty.

    http://www.fortisbank.com.pl/services/epakiet/

    --
    Pozdrawia
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 14. Data: 2006-07-07 12:43:40
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > BZWBK - prowadzenie za darmowe (konto24.pl, konto<30), smsKod - 0,20zl za
    > sztuke, token 80zl, przelew 0,50zl.

    pierwsze 5 sms kodow jest gratis,
    albo token albo sms kody - zdecyduj sie

> [...]
    > poniewaz rozne terminy to sie logujemy w roznych dniach aby je wykonac.
    >
    > Miesiecznie wydajemy na konto w BZWBK przy powyzszych zalozeniach:

    raczej za przelewy 2,50zl (5 x 50gr)
    za smsKody - 0 zł lub 6,66zl opcja z tokenem

    token sie oplaca jezeli masz zamiar robic wiecej niz 33 przelewy miesiecznie

    > W Lukasie:
    > - za przelewy: 0zl
    > - za logowanie sie z tokenem 3.00zl (36zl / 12miesiecy)
    > [przy eKonto Pro i wplywach min. 2000zl/m-c token za darmo)

    powiedzmy, ze koszty sa podobne, ale dla mnie serwis transakcyjny BZWBK jest
    znacznie
    bardziej "user friendly"

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2006-07-07 13:00:11
    Od: "Tomasz T. Ciaszczyk" <c...@i...pl>

    RobertS [r...@x...pl]
    na: pl.biznes.banki napisał/ła:

    > pierwsze 5 sms kodow jest gratis,

    No tak, o tym zapomnialem.

    > powiedzmy, ze koszty sa podobne, ale dla mnie serwis transakcyjny BZWBK jest
    > znacznie

    Nawet powiedzialbym, ze bardzo podobne - roznica wynosi 50gr na korzysc
    BZBWK.

    > bardziej "user friendly"
    de gustibus non disputandum est

    Aby byc bardziej obiektywnym trzeba dodac:
    w Lukasie sa (podobno) problemy z tokenami (lubia sie
    rozsynchronizowywac, wyczerpywac)
    smsKod, jest duze prawdopodobienstwo ze sms nie dojdzie (awaria BTS,
    problemy z siecia operatora itd etc).

    Czyli w wypadku tych dwoch bankow jest 50% szans na spotkanie problemu z
    logowaniem ;>

    Oba serwisy bankowe bez problemow dzialaja pod FF Linuxowym, bez zadnych
    dziwnych dodatkowych instalacji.

    Pozdrawiam,
    Ciacho

    --
    .: JID: c...@j...org :.
    .: Jeżeli inni postępują jak świnie, nie :.

  • 16. Data: 2006-07-07 14:36:26
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > de gustibus non disputandum est
    ;-))

    > Aby byc bardziej obiektywnym trzeba dodac:
    > w Lukasie sa (podobno) problemy z tokenami (lubia sie
    > rozsynchronizowywac, wyczerpywac)

    oj lubia, korzystalem z ichniejszego tokena i roznie bywalo,
    ale mozna to naprawic

    > smsKod, jest duze prawdopodobienstwo ze sms nie dojdzie (awaria BTS,
    > problemy z siecia operatora itd etc).

    wykonalem juz mnostwo takich przelewow (za posrednictwem smsKodu)
    i zawsze dochodzily, z tym ze zwykle po kilku sekundach, a raz czekalem
    ze 3 minuty

    pozdr
    RobertS

  • 17. Data: 2006-07-07 16:28:48
    Od: "Tomasz T. Ciaszczyk" <c...@i...pl>

    RobertS [r...@x...pl]
    na: pl.biznes.banki napisał/ła:

    > oj lubia, korzystalem z ichniejszego tokena i roznie bywalo,
    > ale mozna to naprawic

    Czasami to slysze, ale nigdy sie nie zdarzylo aby przez 5 lat mi sie to
    nie zdarzylo ani razu :> W zyciu korzystalem z wielu tokenow RSASecurity
    i zaden nie mial takiego problemu.

    > wykonalem juz mnostwo takich przelewow (za posrednictwem smsKodu)
    > i zawsze dochodzily, z tym ze zwykle po kilku sekundach, a raz czekalem
    > ze 3 minuty

    Czynniki losowe dzialaja zdarzyc sie moga w obu przypadkach ;>

    Pozdrawiam,
    Ciacho

  • 18. Data: 2006-07-10 09:58:52
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    JaromirD wrote:

    Dziękuję wszystkim za uwagi.

    Porównałem sobie oferty Inteligo, mBanku, VW i BZWBK. Drugi i ostatni
    odpadają z powodu braku bankomatów (w przypadku BZWBK to po prostu
    porażka). Na pierwszy rzut oka VW bije pozostałe na głowę cenami - prawie
    wszystko darmo. Ale po podsumowaniu opłat (12*5 zł + min. 60 zł/rok opłaty
    za limit debetowy daje 120 zł/rok) już tak nie jest.
    Zatem pozostało mi Inteligo: plus - duuuża sieć bankomatów (czyli
    praktycznie darmowe wypłaty wszędzie), brak opłat za prowadzenie konta i za
    udzielenie limitu debetowego; minusem - najdroższe potwierdzenie przelewu i
    wyciąg z konta. Ale coś za coś. Jak dla mnie plusy przeważają (przelewów
    nie robię znowu tak dużoi wybrałem Inteligo.

    JaromirD

    --
    Odpowiadając zamień "q" na "o".

  • 19. Data: 2006-07-10 10:57:50
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za limit debetowy daje 120 zł/rok) już tak nie jest.
    > Zatem pozostało mi Inteligo: plus - duuuża sieć bankomatów (czyli

    zgadza sie

    > brak opłat za prowadzenie konta i za

    ehemmm, 0,99zl/mc za karte VE
    za konto faktycznie nic (o ile srednie saldo >=100zl)
    ;-)

    > udzielenie limitu debetowego;

    hmmm...
    0,99zl za udzielenie limitu debetowego
    0,99zl/mc za utrzymywanie limitu

    widziales ich TOiP?

    > minusem - najdroższe potwierdzenie przelewu i
    > wyciąg z konta.

    rozumiem, ze chcesz z banku dostac papierek, nie podpisany i nie
    opieczetowany za to z dopiskiem typu: "dokument generowany elektronicznie.
    Nie wymaga podpisu ani stempla" i za to zaplacic?
    Taniej byloby samemu wydrukowac...;-)
    Za to maja b.fajne opcje wysylania potwierdzen na wskazany faks badz
    e-mail - darmo.

    > Ale coś za coś. Jak dla mnie plusy przeważają (przelewów
    > nie robię znowu tak dużoi wybrałem Inteligo.

    IMO slusznie...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2006-07-11 09:36:29
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Slawek Kos wrote:

    > ehemmm, 0,99zl/mc za karte VE

    Ośmielę się nie zgodzić. Według TOiP ze strony Iteligo:
    Wydanie karty VE (jednorazowo)
    - pierwsza karta do rachunku głównego - 0 zł
    - każda kolejna - 1,59 zł
    Opłata za kartę VE (miesiecznie)
    - karta wydana do rachunku głównego - 0 zł
    - karta wydana do kolejnego rachunku w ramach konta - 0,99 zł
    Ale nawet jakby było 0,99 za VE to rocznie daje ~12 zł.

    > za konto faktycznie nic (o ile srednie saldo >=100zl)
    > ;-)
    Dobrze, że zwróciłeś mi na to uwagę. Jak jest liczone "średnie saldo"? Czy
    miesięczne wpływy minus obciążenia i ma pozostać na koncie ponad 100 zł?
    Jak się do tego ma limit debetowy?

    > hmmm...
    > 0,99zl za udzielenie limitu debetowego
    > 0,99zl/mc za utrzymywanie limitu

    Ale to i tak jest mniej niż 50 zł za udzielenie + min. 60/rok za
    utrzymywanie (jak w VW). Nawet z ewentualną opłatą 12 zł za VE (choć według
    TOiP wynosi ona 0 zł) rocznie w Inteligo zapłaciłbym 0,99 + 12*0,99 + 12 ~
    25 zł. A w przypadku VW doszłyby jeszcze opłaty za pobranie pieniędzy z
    bankomatu.

    > widziales ich TOiP?

    Tak. Na coś szczególnego powinienem zwrócić uwagę?

> [...]
    > opieczetowany za to z dopiskiem typu: "dokument generowany elektronicznie.
    > Nie wymaga podpisu ani stempla" i za to zaplacic?

    Nie. Chciałbym otrzymać papierek podpisany, z pieczątką. Jak rozumiem w TOiP
    jest to pozycja "Pisemne potwierdzenie transakcji" i kosztuje 5,99.

    > Za to maja b.fajne opcje wysylania potwierdzen na wskazany faks badz
    > e-mail - darmo.

    A o tym nie znalazłem nic. Gdzie tego szukać?

    JaromirD

    --
    Odpowiadając zamień "q" na "o".