  • 11. Data: 2008-03-14 22:29:05
    Temat: Re: Jaki bank w UK? Hsbc? Barclays? a moze Royal Bank of Scotland
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:frefof$ks0$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > 1. Odpowiadaj POD tekstem :)
    >

    > 2. Banki (i nie tylko) przed udzieleniem kredytu stosują ocenę ryzyka,
    > ocenę wiarygosności klienta. Korzystają przy tym z dwóch źródeł infomacji:
    >
    > a. Własna historia współpracy z klientem (wpływy na konto itp).

    Bzdura, tak sie tlumacza w bankach by klienta "wyslac w kosmos".

    > b. Informacje otrzymane z biur informacji kredytowej (credit reference
    > agencies).

    Tylko sprawy zwiazane z powaznymi naduzyciami.

    > O ile to pierwsze nie wymaga wyjaśnień (pomijając fakt, że bank zwykle sam
    > Ci zaproponuje kartę, kiedy spełnisz warunki - np. po dwóch latach
    > nienagannego prowadzenia konta), to drugie jest bardziej skomplikowane.
    > Ideą jest oczywiście sprawdzenie, jak ryzykowne jest pożyczanie pieniędzy
    > danemu klientowi.

    [reszta ciach]

    Przy decyzji co do KK tak naprawde nikt nie wie czym sie bank kieruje:)
    Doslownie!!!
    Jeden bank bez problemu zalozy KK twojemu koledze ktory mieszka w domu z
    toba i pracuje w tej samej firmie, o tym samym czsie przyjechal co ty itp...
    I jemu zaloza z limitem 2500 a tobie odmowia:))
    Autentyczny przypadek!
    Generalnie, przy skladaniu wniosku o KK najwazniejsze informacie to:
    1) pracodawca z zadeklarowanym wynagrodzeniem
    - tu self employed ma przerabane, bo banki nie lubia dawac KK selfemployed,
    nalezy w takim wypadku umowic sie z kims od KK i strzelic pogawedke.
    2) adres zamieszkania, podawaj ponad 3 lata, mimo, iz mieszkasz np. 2
    miesiace...
    Nikt tego nie weryfikuje, a bank nie lubi osob czesto zmieniajacych
    mieszkania.
    3) zapisz sie do electoral list - darmowe. W lokalnym councilu znajdziesz
    info.
    4) troche szczescia:)

    KK mozna dostac po 3 miesiacach od otwarcia rachunku jak i tez nie dostac
    przez 3 lata...
    Najwazniejsze to dac namiary na pracodawce i wklepac te slynne 25 000
    rocznie:) To jest deklaracia a nie odpis z payslip'ow;) A zawsze mozesz
    powiedziec, ze miales zamiar dorobic wieczorami:)))
    To dziala:) ale uwazaj, bo czasem cholera wie co decyduje. Naprawde czesto
    mam wrazenie, ze to totolotek:))
    A zakladalem juz wnioskow o KK chyba ze 500:))) I mialem przypadek kolesia
    co dostal 2500 limitu po 4 miesiacach pobytu w UK, jak rowniez odmowe,
    lepiej zarabiajacego "weterana" 3 letniego....
    Caly system przyznawania KK w UK to wielka niewiadoma.
    Masz jakies pytania wal smialo.

  • 12. Data: 2008-03-14 22:31:43
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:freljj$tec$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    i12g2000prf.googlegroups.com...

    > Tak, zwykłe bezpłatne Current Account. Karta Visa Debit
    > No chyba że naprawdę wolisz Easycash (konto typu "basic") z Visą
    > Electron...

    A po co ci KK?
    Do zakupow w necie wystarcza zarowno visa clasic jak i visa electron.
    Tak samo sklepy.
    Jesli znasz angielski w pismie polecam ci najlepsza strone dotyczaca
    wszelkiego rodzaju porad bankowych w UK:)))
    Co piatek autor strony wystepuje w radiu BBC R2 ok godziny 13:00. Czasem w
    TV (BBC).
    Gosc jest wrecz rewelacyjny.

  • 13. Data: 2008-03-14 22:37:37
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Jednym słowem - po prostu dałeś się spławić.
    > Polecam:
    > http://www.moneymadeclear.fsa.gov.uk/HTML/en/product
    s/bank_accounts/basic_bank_accounts_popup.htm

    Nie polegaj na tej stronie!
    Znalazlem tam pare bledow i bardzo nieaktualnych informaci!!!

  • 14. Data: 2008-03-15 08:52:26
    Od: t...@g...com

    On 14 Mar, 22:37, "swen" <n...@n...com> wrote:
    ts/bank_accounts/b...

    > Nie polegaj na tej stronie!
    > Znalazlem tam pare bledow i bardzo nieaktualnych informaci!!!

    niestety najblizsza placowke Halifaxu mam 7 mil a Barclays jest w moim
    miasteczku, wiec chyba pozostane przy Barcleysie, poczytalem troche o
    warunkach i oplatach i nie widze zadnych ukrytych opłat,
    jakies opinie na ten temat?

  • 15. Data: 2008-03-15 12:04:03
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:frefof$ks0$1@news.interia.pl...

    f.googlegroups.com...

    > Bzdura, tak sie tlumacza w bankach by klienta "wyslac w kosmos".

    Nie. Może Ciebie.
    Mojej żonie HSBC zaproponował KK wyłącznie na podstawie historii konta (bo
    credit check było robiony później, gwoli formalności, kiedy się zgodziła).

    > Tylko sprawy zwiazane z powaznymi naduzyciami.

    Mylisz się - i proszę, nie rozpowszechniaj błędnych informacji na tym forum
    po raz kolejny. Napisałem Ci, jakie dane BIK przekazuje do banku, i tak
    jest. A jak nie wierzysz mnie, to poczytaj na stronach BIKów i banków. W
    sumie zamiast samemu to pisać, mogłem po prostu wkleić linki, wtedy byś nie
    mógł mi nic zarzucić.

> [...]
    > itp...
    > I jemu zaloza z limitem 2500 a tobie odmowia:))

    Wnioski były zupełnie identyczne? Może podał coś, czego Ty nie podałeś?
    Zastanów się dokładnie. Decyzję przecież podejmuje komputer!
    (Np. u niego dane z wniosku były zgodne z danymi, które podał przy
    otwieraniu konta, a u Ciebie nie?)

> [...]
    > - tu self employed ma przerabane, bo banki nie lubia dawac KK
    > selfemployed, nalezy w takim wypadku umowic sie z kims od KK i strzelic

    Tak, pracodawca jest dość istotny. Ale uwaga: czasem musisz podać dane
    kontaktowe pracowdawcy i zdarza się (rzadko), że bank zechce potwierdzić
    telefonicznie, że tam rzeczywiście pracujesz i na jakim stanowisku (bez
    pytania o zarobki).

    > 2) adres zamieszkania, podawaj ponad 3 lata, mimo, iz mieszkasz np. 2
    > miesiace...
    > Nikt tego nie weryfikuje, a bank nie lubi osob czesto zmieniajacych
    > mieszkania.

    Prawda, że bank nie lubi. Bzdura, że nikt nie weryfikuje. Stoi jak wół w
    BIK-u. Owszem, jeżeli zaczynasz dopiero składać o rachunki/kredyty, podawaj
    że mieszkasz pod danym adresem od min. 3 lat. Ale musisz to robić zawsze i
    konsekwentnie, przy każdej aplikacji. Oczywiście, bank nie ma sposobu na
    rzeczywistą weryfikację - dlatego porównuje to z danymi podawanymi na
    wcześniejszych aplikacjach.

    > 3) zapisz sie do electoral list - darmowe. W lokalnym councilu znajdziesz
    > info.

    Jeszcze szybciej na www.aboutmyvote.co.uk - zassij formularz, wypełnij i
    wyślij na podany adres. Zapisanie się na tę listę jest ważne (parę wątków
    wcześniej kolega @swen mówił co innego, dobrze że teraz zmienił zdanie).

    > 4) troche szczescia:)

    To potrzebne jest zawsze ;)

    > KK mozna dostac po 3 miesiacach od otwarcia rachunku jak i tez nie dostac
    > przez 3 lata...

    Dużo zależy od banku, twoich obrotów na koncie, dzielnicy w jakiej
    mieszkasz, historii finansowej ludzi spod twojego adresu (w odniesieniu do
    tego konkretnego banku, bo tego nie ma w rejestrach BIK-u), wreszcie od
    polityki banku w danym momencie (np. pod koniec 2007, po krachu Northern
    Rock, banki na jakiś czas ograniczyły wydawanie kart kredytowych,
    automatycznie podnosząc wymagania). Czasem też od pracownika, który wydaje
    kartę - choć on nie ma wielkiego pola manewru wobec decyzji podjętej przez
    komputer.

> [...]
    > mam wrazenie, ze to totolotek:))
    > A zakladalem juz wnioskow o KK chyba ze 500:)))

    To nie dziwię się, że odmawiają. Składasz dużo wniosków o kredyt = nie masz
    kasy. Też tak robiłem na początku i też miałem same odmowy, nie wiedziałem
    dlaczego.

> [...]
    > UK, jak rowniez odmowe, lepiej zarabiajacego "weterana" 3 letniego....
    > Caly system przyznawania KK w UK to wielka niewiadoma.

    Jedyne co umiesz powiedzieć to: "nie wiem jak to działa, to totolotek".
    Jakiej innej odpowiedzi umiesz udzielić?
    A kiedy staram się koledze wyjaśnić, jak to mniej więcej działa, to negujesz
    cokolwiek napiszę.

  • 16. Data: 2008-03-15 12:05:23
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > miasteczku, wiec chyba pozostane przy Barcleysie, poczytalem troche o
    > warunkach i oplatach i nie widze zadnych ukrytych opłat,

    Opłaty we wszystkich bankach podobne, raczej nie stosuje się ukrytych opłat.
    Jeżeli bliżej do barclaysa, lepiej zostań z nim.

  • 17. Data: 2008-03-15 12:05:57
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > wszelkiego rodzaju porad bankowych w UK:)))
    > Co piatek autor strony wystepuje w radiu BBC R2 ok godziny 13:00. Czasem w

    To przynajmniej podaj adres tej strony.
    k.

  • 18. Data: 2008-03-15 13:05:31
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 15 Mar 2008 12:05:57 -0000, kashmiri wrote:

    [...]

    Tnij cytaty.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 19. Data: 2008-03-15 15:01:52
    Od: t...@g...com

    On 15 Mar, 13:05, Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> wrote:
    > On Sat, 15 Mar 2008 12:05:57 -0000, kashmiri wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Tnij cytaty.
    >
    > --
    > Marcin Mokrzycki
    > gg:659336 o2:mmokrzycki

    zalozyc konto w Barclays przez net graniczy z cudem. wymagają chyba 4
    adresów wstecz. a ja mieszkam pod jednym adresem od poczatku. co robic?

  • 20. Data: 2008-03-15 17:45:51
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > zalozyc konto w Barclays przez net graniczy z cudem. wymagają chyba 4
    > adresów wstecz. a ja mieszkam pod jednym adresem od poczatku. co robic?

    Wymagają historii adresów do TRZECH LAT wstecz. Podaj datę zamieszkania np.
    na jakiś dzień 2002 r., nikt nie weryfikuje obiektywnie (i odtąd
    konsekwentnie podawaj tę datę).