  • 1. Data: 2003-09-29 20:57:06
    Temat: Re: Jaki bank w USA
    Od: "Lewarek" <W...@h...com>

    "zenek" <d...@o...pl> wrote in message
    news:bla668$280$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Niebawem jade do USA. Chcialbym zalozyc sobie konto bankowe z dostepem
    przez
    > internet .Sluzylo by mi do przelewania srodkow na terenie USA (oczywiscie
    > bedac na stale w Polsce) pomiedzy takimi instytucjami jak brokerzy
    forexowi
    > czy fundusze inwestycyjne lub inne podmioty inwestujace kapital. Czy cos
    > takiego jest mozliwe dla polskiego obywatela nie bedacego rezydentem w
    > Stanach ? Co moglibyscie mi doradzic ? Ile moze najtaniej kosztowac
    > utrzymanie takiego konta?

    Bez posiadania karty Social Security raczej niemozliwe.

  • 3. Data: 2003-09-30 02:18:36
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <C01eb.22375$cJ5.3155@www.newsranger.com>, W...@h...com
    says...

    > "zenek" <d...@o...pl> wrote in message
    > przez
    > forexowi
    >
    > Bez posiadania karty Social Security raczej niemozliwe.

    Mozliwe, tylko trzebe sie upierac. Wystarczy wypelnic formularz w banku
    o statusie nierezydenta (bodajze BEN-9, wiem bo znajomy z Polski jak
    przyjechal do Stanow na dwa tygodnie to sobie otworzy, miedzyinnymi do
    transakcji na forexie. On otworzyl w Bank of America - bank OK tylko
    zdziera w prowizjach na czym sie da. No i uwaga - przelewy nie ida jak w
    Polsce max 1 dzien .... czasem moze to trwac 3-5dni..... chyba ze wire
    transfer a wtedy BofA zakosi TYLKO $30 za transfer).

    Za to nalezy upewnic sie w banku co sie stosuje jako identyfikator do
    logowania online. Swojego czasu WellsFargo wymagal SSn teraz juz chyba
    zmienili.

    AP

  • 4. Data: 2003-09-30 06:57:04
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Ja bym sugerowal ktorys z bankow internetowych np. e-trade gdyz ogolnie maja
    malo prowizji, no-load money market funds i karty bankomatowe.
    Pamietaj tylko, ze duzo platnosci w USA dzieje sie za posrednictwem czekow
    (waznosc 3-6 miesiecy), a nie wire transfer. Warto wiec postarac sie o
    miejsce lub kogos gdzie przychodzialby Twoja korespondencja i moze ktos kto
    mogly "counter sign" Twoje czeki i wysylac je na konto.

    Kiedy ja zakladalem to nie chcieli nawet ze mna rozmawiac dopoki nie mialem
    Social Security no., a teraz po 9/11 to chyba jest tylko gorzej.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2003-09-30 16:47:37
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <blb9g3$m02$1@inews.gazeta.pl>, a...@g...pl
    says...
> [...]
    >
    > Kiedy ja zakladalem to nie chcieli nawet ze mna rozmawiac dopoki nie mialem
    > Social Security no., a teraz po 9/11 to chyba jest tylko gorzej.

    To naprawde zalezy od banku (a nawet oddzialu) generalnie mozna otworzyc
    rachunek jelsi jest sie nierezydentem. W przypadku kiedy nie ma
    koniecznosci pobierania/sciagania podatku w Stanach nawet TIN (tax
    identification number) nie jest potrzebny. Wystarczy w banku zlorzyc
    oswiadzcenie, ze nie jest sie rezydentem (to chyba ten formularz ...ale
    glowy sobie obciac nie dam http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/iw8ben.pdf) no
    i oczywiscie pokazac paszport.

    Generalnie idea otworzenia rachunku w banku czysto wirtualnym jest
    bardzo dobra, tylko wlasnie kwestia udowodnienia statusu nierezydenta w
    takich bankach jest problemem. Radze dokladnie sprawdzic z takim bankiem
    czy sie wogole da. Z bankiem "marmurkowym" moga byc mniejsze problemu.
    Generalnie, jesli nie beda chcieli ci otworzyc, to popros o rozmowe z
    mandzerem oddzialu, a jak i tak sie nie da to po prostu idz do innego
    banku (albo oddzialu).

    AP

  • 6. Data: 2003-09-30 16:53:10
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>,
    c...@e...dyndns.org says...
> [...]
    > Generalnie, jesli nie beda chcieli ci otworzyc, to popros o rozmowe z
    > mandzerem oddzialu, a jak i tak sie nie da to po prostu idz do innego

    Numer formularza jaki podalem jest dobry ale link jest tylko do
    instruckcji. POnizej jest link do formularza:

    http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf

    AP