  • 11. Data: 2008-05-24 08:12:50
    Temat: Re: Jaki bank - zlecenia stałe z kwotą zmienną
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 23 May 2008 21:55:48 +0200, "Maciej Loret"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Jedyne, czego musisz pilnować, to odpowiednia ilość gotówki na rachunku.

    hmm, na pewno gotówka? :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2008-05-24 09:48:26
    Temat: Re: Jaki bank - zlecenia stałe z kwotš zmiennš
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > hmm, na pewno gotówka? :-)

    ? :)

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 13. Data: 2008-05-24 10:33:29
    Od: egg <e...@g...pl>

    On 24 Maj, 10:12, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

    > hmm, na pewno gotówka? :-)

    zero-jedynkowa ;)

    --
    egg

    music now: franz ferdinand/franz ferdinand/take me out

  • 14. Data: 2008-05-27 04:38:58
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez "Oli", dnia 23 maj 2008:

    > Mylisz w stosunku do Lukasa
    > Są zlecenia stałe ze stałym okresem powtarzania np co
    > miesiąc, są też zlecenia z harmonogram : wpisujesz data i
    > kwotę ( zdaje się że do 60 pozycji).

    Nie zrozumieliśmy się. To co piszesz to pewnie prawda, ale nadal
    muszę to wklepywać. A ja szukam banku, w którym to bank zajmuje
    się wklepywaniem.

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 15. Data: 2008-05-27 04:43:09
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Przy okazji szukania banku zaczęła mnie zastanawiać różnica
    pomiędzy poleceniem zapłaty a zleceniem stałym ze zmienną kwotą.
    Korzystam z obu wersji, ale różnicy nie rozumiem. Przy okazji
    ostatniej wizyty w Lukasie nijak nie mogłem się dogadać z osobą,
    która mnie obsługiwała. Ona uparcie powtarzała, że są polecenia
    zapłaty, ale o ile przychodzą elektronicznie, a nie tradycyjną
    pocztą. I wracając do mojego pytania: czyżby to była różnica
    między tymi dwoma sposobami płatności?

  • 16. Data: 2008-05-27 06:57:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Przy okazji szukania banku zaczęła mnie zastanawiać różnica
    > pomiędzy poleceniem zapłaty a zleceniem stałym ze zmienną kwotą.

    przy PZ system bankowy obslugujący np. STOEN w ostatnim dniu platnosci
    faktury wysyła rano do twojego banku poprzez elixir sygnał, że chce
    pobrać z rachunku konkretną kwotę. Jeśli się nie da (np. saldo małe lub
    wstrzymałes PZ) to twoj bank wysyła w odpowiedzi odpowiedni komunikat
    również elixirem. Jesli tego komunikatu nie wysle to podczas trzeciej
    sesji obciąża twoj rachunek i wysyła forse do STOENu. Papierowa faktura
    idzie jako informacja tylko do ciebie

    Przy zleceniu stałym to twoj bank inicjuje przelew do Stoenu - albo
    wklepując go z datą z przyszłości jak dostaną kopię faktury, albo
    przenosząc do systemu bankowego z jakiegoś elektronicznego nośnika
    odpowiednio przygotowanym wlasnym programem - już 15 lat temu TPSA
    wysyłała bankom dane nt. przelewów dyskietką a jej zawartość drukowana
    była bardzo skąpo - dostawałem czasem pasek papieru szerokości 2 cm z
    danymi (nr rach. kwota, data)

    Juz niewiele bankow utrzymuje zlecenia stale ze zmienna kwotą - jeśli
    już to daje zaporową cenę tej usługi, żeby klient wklepał sobie kwotę
    sam lub przeszedł na PZ. PZ nie trzeba się bać, bo jak zobaczysz że się
    wykonało to masz 30 dni na zgłoszenie bankowi żeby jednorazowo wycofał
    kwotę i bank to natychmiast robi (mogłes poza PZ opłacić fakturę
    ręcznie, albo jest wg ciebie za duża) - polecam PZ
    *** blad ***

  • 17. Data: 2008-05-27 07:04:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Maj, 08:57, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
> [...]
    > kwotę i bank to natychmiast robi (mogłes poza PZ opłacić fakturę
    > ręcznie, albo jest wg ciebie za duża) - polecam PZ

    Wez najprostsza sytuacje - czlowiek wyjechal na pol roku czy wiecej za
    granice, zasila konto w Polsce i chce, zeby wszystki eplatnosc byly
    kierowane na adres banku i przez bank oplacane z jego konta.
    Zmiane adresu wysylkowego faktury na bank zalatwi wszedzie, natomiast
    polecenie zaplaty tylko w czesci firm, ktorym musi oplacac rozne
    oplaty.

    Dlatego popyt na taka usluge bedzie caly czas.

  • 18. Data: 2008-05-27 10:56:34
    Temat: Re: Jaki bank - zlecenia sta?e z kwot? zmienn?
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    blad <blad201@_w_y_t_n_i_j_sezam.pl> wrote:
    > gazownia warszawska (obecnie PGNIG) ma juz PZ od roku

    Krakowska również. Ale taka pierdzielna firma jak ENION S.A.
    - nie ma! I nadal stosują metodę przepłat na podstawie
    "prognozowanego zużycia", a faktura przychodzi raz na pół roku.
    Jakoś np. gazownia potrafi wysłać raz na dwa miesiące gostka,
    co przeczyta stan licznika, i wystawić fakturę za faktycznie
    zużyty gaz. A energetyka nie potrafi...

    Najlepszy numer: jak się w trakcie owego pół roku zmieni
    cena energii/przysyłu, to liczą "na oko". To jest dopiero
    księgowość...

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 19. Data: 2008-05-28 04:41:40
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez "Piotr Auksztulewicz", dnia 27 maj 2008:

    > Krakowska również

    Wydaje mi się, że wrocławska także, ale nie odbierają telefonu w
    biurze obsługi klienta i nie mam pewności. Może ktoś korzysta z
    PZ za gaz we Wrocławiu i może potwierdzić tę możliwość?

    I znowu do wrocławian. Czy ktoś płaci za prąd w mBanku za pomocą
    jakiegoś zlecenia stałego bądź PZ'u? Z panienką z biura klienta
    dogadać się nie mogę, bo ona jakby nie znała w ogóle określenia
    "polecenie zapłaty". Twierdzi, że do banku wysyłają dane
    elektronicznie (czytaj: na dyskietce). A PKO bp. mi je rozlicza
    jako zlecenie stałe. Czyli wygląda na to, że nie jest to typu
    PZ. I nijak od baby nie mogę wyciągnąć jak to jest u nich z PZ.
    Może ktoś z praktyką mi powie czy się za prąd we Wrocłąwiu da
    zapłacić PZ'em?

  • 20. Data: 2008-05-28 07:31:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    ab pisze:
    > Napisane przez "Piotr Auksztulewicz", dnia 27 maj 2008:

    > I znowu do wrocławian.
    > Może ktoś z praktyką mi powie czy się za prąd we Wrocłąwiu da
    > zapłacić PZ'em?

    Się chyba nie da. To znaczy nie znalazłem żadnej informacji na stronie i
    na tym zakończyłem temat PZ w EnergiiPro (teraz Gigawat)

    --
    Pete