  • 21. Data: 2008-05-28 14:56:40
    Temat: Re: Jaki bank - zlecenia stałe z kwotą zmienną
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    "Polecenie zapłaty" kosztuje w PKO BP [aż] 1 zł
    Ile potracają Ci prowizji za to zlecenie?
    JaC

    -----

  • 22. Data: 2008-05-29 04:02:04
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez " 666", dnia 28 maj 2008:

    > "Polecenie zapłaty" kosztuje w PKO BP [aż] 1 zł
    > Ile potracają Ci prowizji za to zlecenie?

    Wiem ile kosztuje. I dlatego się zastanawiam. Płacę 1.5zł, czyli
    jak za zlecenie stałe, a nie jak za polecenia zapłaty.
    Poza tym to "[aż]" za chwilę przejdzie do historii i za około 2
    tygodnie będzie mnie kosztowało 4zł. Skok szokujący.

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 23. Data: 2008-05-29 04:07:10
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    W cenniku mBanku jest następująca pozycja:
    "miesięczna opłata za korzystanie z polecenia zapłaty" - 1 zł

    Jeśli dobrze rozumiem, jest to stała wartość, niezależnie od
    ilości wykonywanych PZ'ów? Po prostu za samo używanie PZ'ów? Czy
    tak?

  • 24. Data: 2008-05-29 05:25:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Maj, 06:07, ab <a...@i...wroc.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli dobrze rozumiem, jest to stała wartość, niezależnie od
    > ilości wykonywanych PZ'ów? Po prostu za samo używanie PZ'ów? Czy

    Tak

  • 25. Data: 2008-05-29 09:32:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "ab"

> [...]
    > Poza tym to "[aż]" za chwilę przejdzie do historii i za około 2
    > tygodnie będzie mnie kosztowało 4zł. Skok szokujący.

    a jak podniosą koszty PZ w PKOBP?
    jeśli w tej samej skali to Fortis nie będzie już najdroższy
    - tam za każde PZ 2 zł, plus po 2 zł za różne technicze zapytania
    wierzyciela, np. "o zgodę" "o nowy nr rachunku"
    *** blad ***

  • 26. Data: 2008-05-29 09:56:25
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf"
    > Wez najprostsza sytuacje - czlowiek wyjechal na pol roku czy wiecej za
    > granice, zasila konto w Polsce i chce, zeby wszystki eplatnosc byly
    > kierowane na adres banku i przez bank oplacane z jego konta.
    > Zmiane adresu wysylkowego faktury na bank zalatwi wszedzie, natomiast
    > polecenie zaplaty tylko w czesci firm, ktorym musi oplacac rozne
    > oplaty.
    > Dlatego popyt na taka usluge bedzie caly czas.

    mam PZ wszędzie gdzie udostępniają,
    Zostaje mi niewiele faktur ze stałą kwotą - np smieci, czy Solid
    Security (zmieniają kwotę na mniejszą jak się raz na parę lat upomnisz,
    że nowi klienci płacą mniej), czy czynsz lub fundusz remontowy.
    Takie rachunki zawsze ktos z pozostałych w Polsce może ci otworzyć i ew.
    zapodać mailem zmianę kwoty. Dopuki zmiany nie ma to kręcą się one
    zwykłym cyklicznym zleceniem stalym z rachunku obsługiwanego internetowo

    a popyt na usługę zlec. stałego obsługiwaną przez bank z pewnością
    będzie malał - po to wprowadzają zaporowe ceny tej usługi
    *** blad ***

  • 27. Data: 2008-05-29 10:01:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Maj, 11:56, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    > a popyt na usługę zlec. stałego obsługiwaną przez bank z pewnością
    > będzie malał - po to wprowadzają zaporowe ceny tej usługi
    > *** blad ***

    Tak wyglada, jakby zastapic to mial Bilix
    Mozliwe, ze bedzie mozna ustawiac opcje splaty automatycznej lub
    samodzielnej.

    Tyle, ze jak z PZ dalej pozostanie kwestia dostawcow nie wchodzacych w
    takie systemy.

  • 28. Data: 2008-05-29 10:33:19
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Zmiane adresu wysylkowego faktury na bank zalatwi wszedzie, natomiast
    > polecenie zaplaty tylko w czesci firm, ktorym musi oplacac rozne

    Ale bankom "się nie chce" - bo to dodatkowe koszty. Trzeba zatrudniać
    pracowników, którzy będą weryfikować i wklepywać do systemu te faktury.
    Ewentualnie (w przypadku większych wierzycieli) umówić się na jakiś
    "transfer elektroniczny" typu dyskietka :-) Ale "dyskietkę" też ktoś
    musi obsłużyć, trzeba dostosować system bankowy do takich wsadowych
    transakcji (to też kosztuje) itp., więc już lepiej PZ oparte o Elixir,
    który bank i tak musi mieć. Stąd też pewnie będą podwyżki opłat
    za "zmienne zlecenie stałe", a w dalsze perpsektywie likwidacja tej
    usługi.

    Problem w tym, że PZ jest opłacane tak naprawdę przez wierzyciela,
    a wdrożenie tego też pewnie niemało kosztuje. Dlatego małym
    jednostkom to się po prostu nie opłaca. Dużym PZ się opłaca,
    bo poprawia płynność finansową i ułatwia automatyczne księgowanie.
    Dziwne tylko, że tacy giganci jak ENION S.A. i niektórzy inni
    energetycy nie chcą/nie potrafią udostępnić PZ. Jakoś wszystkie
    znane mi telekomy potrafią, więcej, mocno zachęcają do używania PZ.

    A co do "wyjechanego za granicę" rada jest prosta: konto z obsługą
    przez Internet i zmiana adresu do korespondencji. Zresztą większość
    regularnych należności jest względnie stała, kwota zmienia się może
    co pół roku, rok, albo wcale. Wystarczy zlecenie stałe ustanowić,
    a w przypadku zmiany kwoty po prostu zmodyfikować.

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net

  • 29. Data: 2008-05-29 19:20:34
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > co pół roku, rok, albo wcale. Wystarczy zlecenie stałe ustanowić,
    > a w przypadku zmiany kwoty po prostu zmodyfikować.

    Nie do końca. Sąrachunki, np. gaz, który nie ma żadnych stałych reguł - ani
    cena, ani termin. Nie da się określić ani kiedy ani w jakiej kwocie będzie
    następna faktura (przy dobrych mrozach jest co dwa tygodnie, w lecie
    rzadziej niżco dwa miesiące).
    Takie zlecenia zmiennocieplne są genialne w swojej wygodzie. Ustanawiasz raz
    i tyle. Mnie w tej chwili w PekaoSA tylko to trzyma. Jeśli zniknie, to chyba
    nie pomogą nawet najlepiej ze wszystkich banków rozmieszczone bankomaty.

    A jak się dowiedzieć o zmianie kwoty, będąc za granicą?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 30. Data: 2008-05-29 19:50:01
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> writes:

    > Nie do końca. Sąrachunki, np. gaz, który nie ma żadnych stałych reguł
    > - ani cena, ani termin. Nie da się określić ani kiedy ani w jakiej

    I po to jest PZ. Niestety z niejasnych dla mnie względów
    nie wszystkie "masowe" firmy chcą to stosować...
    KJ