  • 1. Data: 2007-05-30 21:35:29
    Temat: Jaki funduszcz oszczednościowy?
    Od: Gregory <g...@a...invalid>

    Zamierzam chrześciaczce założyć jakiś fundusz na który odkładałbym w ciągu
    kolejnych lat, aż do jej 18stki miesięczne/kwartalne kwoty.
    W związku, że nie za bardzo się rozeznaję we wszelkich lokatach czy
    funduszach, na co mam zwrócić uwagę, a czego się wystrzegać?

    Jaki fundusz oszczędnościowy do tego celu polecilibyście?

    --
    _/_/_/ Gregory - Poznaniak
    _/ _/ -------------------

  • 2. Data: 2007-05-30 22:29:44
    Temat: Re: Jaki funduszcz oszczednościowy?
    Od: Gniewomir <s...@s...pl>

    W dniu 2007-05-30 23:35, *Gregory* napisał(a) co następuje:

    > Jaki fundusz oszczędnościowy do tego celu polecilibyście?

    Zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad jakimś ubezpieczeniem posagowym: Na
    stronie Warty znalazłem coś takiego:
    http://www.warta.pl/dynamic/common/Artykul.jsp?aid=1
    2080&active=342

    --
    *Gniewomir*
    Była piękna, dobra, święta, do dziś płacę alimenta - Jan Izydor Sztaudynger

  • 3. Data: 2007-05-31 07:21:30
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > funduszach, na co mam zwrócić uwagę, a czego się wystrzegać?
    >
    > Jaki fundusz oszczędnościowy do tego celu polecilibyście?

    kilkunastoletnia inwestycja, sugeruję fundusz akcyjny
    najlepiej wplacac w mBanku lub Multi, bo nie jest pobierana prowizja od
    kupna jednostek uczestnictwa...

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    sam w ten sposób wpłacam kase na konto dla syna

  • 4. Data: 2007-06-01 05:49:20
    Od: "spawel" <s...@s...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > kilkunastoletnia inwestycja, sugeruję fundusz akcyjny
    > najlepiej wplacac w mBanku lub Multi, bo nie jest pobierana prowizja od
    > kupna jednostek uczestnictwa...

    Faktycznie w szkołach nie uczą logicznego myślenia.
    Pytanie za 100 punktów kiedy więcej zapłacę?
    1. Jednorazowa opłata 4% podczas wpłacania.
    2. Opłata za prowadzenie 4% w skali roku.
    Paweł

  • 5. Data: 2007-06-01 05:58:58
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 07:49:20 +0200, spawel napisał(a):

    > Faktycznie w szkołach nie uczą logicznego myślenia.
    > Pytanie za 100 punktów kiedy więcej zapłacę?
    > 1. Jednorazowa opłata 4% podczas wpłacania.
    > 2. Opłata za prowadzenie 4% w skali roku.

    Mylisz dwie rzeczy. Opłata za otwarcie rejestru z opłatą za
    zarządzanie. Może wybrać taką instytucję, która pobierze od Ciebie
    opłatę za otwarcie i za zamknięcie rejestru. Możesz też wybrać taką
    instytucję, która nic nie pobierze za otwarcie/zamknięcie. Opłatę za
    prowadzenie płacą wszyscy niezależnie od wielkości swoich jednostek
    udziałowych, pozycji społecznej etc etc.

  • 6. Data: 2007-06-01 06:05:44
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    spawel napisał(a):
> [...]
    > Pytanie za 100 punktów kiedy więcej zapłacę?
    > 1. Jednorazowa opłata 4% podczas wpłacania.
    > 2. Opłata za prowadzenie 4% w skali roku.

    Ale rozumiem ze to argument przeciwko Skandiom, Aegonom gdzie rok w rok
    placisz dodatkowo ok 2% od aktywow.

  • 7. Data: 2007-06-01 12:41:33
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    > Faktycznie w szkołach nie uczą logicznego myślenia.
    > Pytanie za 100 punktów kiedy więcej zapłacę?
    > 1. Jednorazowa opłata 4% podczas wpłacania.
    > 2. Opłata za prowadzenie 4% w skali roku.
    > Paweł

    No faktycznie Cie nie nauczyli, albo do konca nie orientujesz
    sie w temacie, a robisz z siebie super inteligenta.
    1. Jednorazowa oplata jest pobierana praktycznie wszedzie
    z wyjatkiem mBanku i multi
    2. Oplata za prowadzenie funduszu jest rozna (zazwyczaj
    2-4% w zaleznosci od typu funduszu) i jest wliczana
    codziennie w cene jednostki, niezeleznie gdzie dokonasz
    zakupu.

  • 8. Data: 2007-06-01 15:26:12
    Temat: Re: Jaki funduszcz oszczedno?ciowy?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 1 Jun 2007 07:49:20 +0200, w <f3oc1v$n0h$1@atlantis.news.tpi.pl>, "spawel"
    <s...@s...pl> napisał(-a):

    > Faktycznie w szkołach nie uczą logicznego myślenia.
    > Pytanie za 100 punktów kiedy więcej zapłacę?
    > 1. Jednorazowa opłata 4% podczas wpłacania.
    > 2. Opłata za prowadzenie 4% w skali roku.
    > Paweł

    Słusznie, nie uczą... a teraz napisz o co ci chodzi.