  • 1. Data: 2016-01-25 20:39:11
    Temat: Jaki podatek Belki od zysku na lokacie walutowej?
    Od: xxx <k...@o...pl>

    Powiedzmy że kupuję 100 USD za 3zł w kantorze internetowym, przelewam na
    konto walutowe w banku, lokując na roczną lokatę w banku na 1%, po roku
    rozwiązuję lokatę , sprzedaję w kantorze internetowym po roku 100 USD po
    3,90zł.

    Jaki podatek Belki zapłacę i w którym momencie? Czy podatek Belki
    zapłacę od 1% zysku (bank potrąci z odsetek) i tyle?

  • 2. Data: 2016-01-25 21:08:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/26/2016 04:39 AM, xxx wrote:
> [...]
    >
    > Jaki podatek Belki zapłacę i w którym momencie? Czy podatek Belki
    > zapłacę od 1% zysku (bank potrąci z odsetek) i tyle?

    Zapłacisz belkę od 1 USD w momencie gdy lokata się skończy.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2016-01-25 21:22:50
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/25/2016 2:08 PM, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Zapłacisz belkę od 1 USD w momencie gdy lokata się skończy.
    >

    > Tomasz Chmielewski
    > http://www.ptraveler.com

    1. moze poprawili, ale chodzilo mi po glowie, ze w ustawie wyraznie
    zapisali zlotowki i byly problemy ze stosowaniem belki to lokat walutowych

    2. gdzie sie jakis minister wypowiadal, ze podatek od zmian kursowych
    tez sie nalezy.

  • 4. Data: 2016-01-25 21:48:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
> [...]
    >

    >1. moze poprawili, ale chodzilo mi po glowie, ze w ustawie wyraznie
    >zapisali zlotowki i byly problemy ze stosowaniem belki to lokat

    byc moze

    >2. gdzie sie jakis minister wypowiadal, ze podatek od zmian kursowych
    >tez sie nalezy.

    Banku kurs nie interesuje. Naliczyl 1$ odsetek, no to od tego podatek
    (owszem - po kursie).

    Natomiast jak bedzies takich interesow robil wiecej ... oj, moze sie
    US zainteresowac i stwierdzic, ze dochod uzyskales, a podatku od
    dochodu nie zaplaciles ...

    J.

  • 5. Data: 2016-01-25 22:15:31
    Od: xxx <k...@o...pl>

    W dniu 2016-01-25 o 21:48, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast jak bedzies takich interesow robil wiecej ... oj, moze sie US
    > zainteresowac i stwierdzic, ze dochod uzyskales, a podatku od dochodu

    Dziwne że za mną Belka do kantoru nie chodzi:) I nie trzeba dowodem
    osobistym się legitymować przy wymianie walut. Ale kto wie, Rotschild
    pewnie już czeka na pieniądz elektroniczny żeby zapobiec tego typu
    szwindlom.

  • 6. Data: 2016-01-26 06:54:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/26/2016 06:15 AM, xxx wrote:

    > Dziwne że za mną Belka do kantoru nie chodzi:) I nie trzeba dowodem
    > osobistym się legitymować przy wymianie walut.

    Trzeba, chyba powyżej 15 tys. EUR.

    > Ale kto wie, Rotschild
    > pewnie już czeka na pieniądz elektroniczny żeby zapobiec tego typu
    > szwindlom.

    Dlaczego szwindlom?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-01-27 23:18:58
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xxx" napisał w wiadomości grup

[...]

    -----------------------
    Na tym wlasnie polega wyzszosc lokaty walutowej w stosunku do funduszu np.
    lokujacego w USD lub papiery w tej walucie. Od wymiany nie ma zadnego
    podatku. Podatek 'belkowe" placisz od zysku z lokaty, czyli w twoim
    przypadku ok 20 centow przeliczone po kursie srednim NBP.
    Obecnie roznica w oprocentowaniu PLN a USD jest rzedu 1-1,5%, natomiast jak
    dobrze trafimy (ryzko jest zawsze) to nie zaplacimy zadnego podatku od
    zmiany kursu.
    Nikt rozsadny nie trzyma swoich wszystkich oszczednosci w jednej walucie
    PLN, rozrzucenie po kilku walutach jest w miare bezpieczna strategia.
    Kantory on-line daja mozliwosc latwej wymiany i to zarowno z PLN, jak i
    miedzy glownymi walutami np EUR->USD, itp.