  • 41. Data: 2004-12-14 14:49:49
    Temat: Re: Jaki to bank ??? -
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 15:29:40 +0100, w <cpmtir$mti$1@atlantis.news.tpi.pl>, "pix"

    > Akurat firewall ma tu najmniej do powiedzenia...
    >
    > Bo...?

    Bo, jak widać po cytowaniu, masz nawet nie połatany system, więc żaden firewall
    ci w tym przypadku nie pomoże.

  • 42. Data: 2004-12-14 15:04:45
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Bo...?

    Bo, jak widać po cytowaniu, masz nawet nie połatany system, więc żaden

    Nie mówimy o moim systemie tylko o FW i dalej nie wyjaśniłeś
    dlaczego możliwość kontrolowania aplikacji łączących się z netem
    tudzież IPków i portów ma niby tak mało do powiedzenia.

  • 43. Data: 2004-12-14 16:13:45
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 16:04:45 +0100, w <cpmvqt$i86$1@nemesis.news.tpi.pl>, "pix"

> [...]
    > dlaczego możliwość kontrolowania aplikacji łączących się z netem
    > tudzież IPków i portów ma niby tak mało do powiedzenia.

    Po pierwsze: cytuj poprawnie lub nie odpowiadaj wcale.

    Po drugie: to ten firewall nie ma działać na twoim dziurawym systemie, a
    wirtualnie - bez systemu?

    Po trzecie: co ci po kontroli portów jeżeli ktoś może przesłać ci trojana
    emailem korzystając z dziur w OE i wyłączyć nim firewalla?

  • 44. Data: 2004-12-14 17:29:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > tudzież IPków i portów ma niby tak mało do powiedzenia.

    > Po pierwsze: cytuj poprawnie lub nie odpowiadaj wcale.

    Po pierwsze - jeśli Ci się nie podoba to skonfiguruj sobie czytnik
    i nie pisz w QP.
    Po drugie - wystąpiłeś publicznie z IMHO niezbyt przemyślaną tezą
    mogącą wprowadzić w błąd część osób korzystających z tej grupy
    więc będę odpowiadał i prostował kiedy uznam to za stosowne.

    > Po drugie: to ten firewall nie ma działać na twoim dziurawym systemie, a
    > wirtualnie - bez systemu?
    (..)

    Przypomnę, że w swoim poście nie wpominałeś o systemie, a kwestionowałeś
    użyteczność prowadzenia kontroli połączeń z netem przez FW więc albo
    przyznaj, że to było sformułowane niefortunnie, albo uzasadnij dlaczego FW
    nie ma wpływu na poziom bezpieczeństwa.

  • 45. Data: 2004-12-14 18:37:56
    Temat: Re: Jaki to bank ??? - [OT]
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2004 15:47:54 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...pulapka-org.pl> wklepał(-a):

    >Nie, nie musze. Nie używam windowsów.

    A ten Forte Agent to pod jaki system jest? :>

  • 46. Data: 2004-12-14 20:10:01
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 18:29:20 +0100, w <cpn8a1$s99$1@nemesis.news.tpi.pl>, "pix"

    > Po pierwsze - jeśli Ci się nie podoba to skonfiguruj sobie czytnik
    > i nie pisz w QP.

    ROTFL^2. Mam bardzo poprawnie skonfigurowany czytnik, a czy będę pisał w 8bit
    czy w QP, to moja sprawa.

    > Po drugie - wystąpiłeś publicznie z IMHO niezbyt przemyślaną tezą
    > mogącą wprowadzić w błąd część osób korzystających z tej grupy
    > więc będę odpowiadał i prostował kiedy uznam to za stosowne.

    Teza była bardzo poprawna.

> [...]
    > użyteczność prowadzenia kontroli połączeń z netem przez FW więc albo
    > przyznaj, że to było sformułowane niefortunnie, albo uzasadnij dlaczego FW

    Akurat dyskusja o firewallu była w kontekście twoje systemu, o którym raczyłeś
    wspomnieć "że bez Fire Wall'a nie odważył bym się zalogować na żadne ze swoich
    kont". Ja bym się bał zalogować z twojego komputera nie dlatego, że ma/nie ma
    firewalla, tylko dlatego że jest niepołatany.

    PS. Jak się boisz zaglądać na konta bez firewalla, to informuję ciebie że
    groźniejsze od braku firewalla jest posiadanie Windowsa :>

    PS2. To się pisze "firewall", a nie "Fire Wall"...

  • 47. Data: 2004-12-14 21:02:02
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Po pierwsze - jeśli Ci się nie podoba to skonfiguruj sobie czytnik
    > i nie pisz w QP.

    > ROTFL^2. Mam bardzo poprawnie skonfigurowany czytnik, a czy będę pisał w
    > 8bit czy w QP, to moja sprawa.

    Ano. I zapewne dlatego nie zauważyłeś, że wydajesz się być tutaj
    jedyną osobą walącą w QP, ale mniejsza z tym.

> [...]
    > mogącą wprowadzić w błąd część osób korzystających z tej grupy
    > więc będę odpowiadał i prostował kiedy uznam to za stosowne.

    Niestety nie - mocno niepełna i przez to mylna.

> [...]

    > Akurat dyskusja o firewallu była w kontekście twoje systemu, o którym
    > raczyłeś wspomnieć "że bez Fire Wall'a nie odważył bym się zalogować na

    No nie dość, że źle skonfigurowałeś czytnik to jeszcze mylisz rozmówców :D

    > Ja bym się bał zalogować z twojego komputera nie dlatego, że ma/nie ma
    > firewalla, tylko dlatego że jest niepołatany.

    Ale ja wcale nie chcę abyś się gdziekolwiek logował z mojego kompa!
    Poza tym wiara w zbawczą moc łatek jest zaiste imponująca, ja jednak
    radziłbym pamiętać, że dziury w systemach są odkrywane praktycznie
    w sposób ciągły i zainstalowanie bieżących łat wcale nie sprawia, że
    system przestaje być dziurawy.

    > PS. Jak się boisz zaglądać na konta bez firewalla, to informuję ciebie
    > że groźniejsze od braku firewalla jest posiadanie Windowsa :>

    kolejna pomyłka - o żadnych moich obawach tutaj nie pisałem.
    A tak nawiasem mówiąc, to zakładanie, że się jest bezpiecznym z tego
    tylko powodu, że się nie używa Windowsa jest dosyć ryzykowne IMHO.

    > PS2. To się pisze "firewall", a nie "Fire Wall"...

    i następna - czy ten Twój czytnik w ogóle jakoś porządkuje posty?

  • 48. Data: 2004-12-14 21:27:21
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 22:02:02 +0100, w <cpnkil$mgp$1@atlantis.news.tpi.pl>, "pix"

    > Ano. I zapewne dlatego nie zauważyłeś, że wydajesz się być tutaj
    > jedyną osobą walącą w QP, ale mniejsza z tym.

    No i co w związku z tym?

    > No nie dość, że źle skonfigurowałeś czytnik to jeszcze mylisz rozmówców :D

    Niestety, nie przedstawiłeś się. :> I zacznij zaczniesz innym zarzucać złe
    skonfigurowanie czytnika (zresztą błędnie), zadbaj o swój, bo łatwo wyjść w ten
    sposób na durnia :)

> [...]
    > radziłbym pamiętać, że dziury w systemach są odkrywane praktycznie
    > w sposób ciągły i zainstalowanie bieżących łat wcale nie sprawia, że

    A tak, w przypadku windowsa wystarczy uruchomić program z poczty, który wyłączy
    firewalla :]

  • 49. Data: 2004-12-14 21:31:00
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

> [...]

    > A tak nawiasem mówiąc, to zakładanie, że się jest bezpiecznym z tego
    > tylko powodu, że się nie używa Windowsa jest dosyć ryzykowne IMHO.

    Jest się bez porównania bezpieczniejszym.
    Tak samo jak połatany system bez FW jest bezpieczniejszy od niepołatanego z FW.
    EOT

  • 50. Data: 2004-12-14 21:47:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ano. I zapewne dlatego nie zauważyłeś, że wydajesz się być tutaj
    > jedyną osobą walącą w QP, ale mniejsza z tym.

    > No i co w związku z tym?

    i w związku z tym masz nieuzasadnione pretensje odnośnie cytowania

> [...]

    > Niestety, nie przedstawiłeś się. :> I zacznij zaczniesz innym zarzucać
    > złe skonfigurowanie czytnika (zresztą błędnie), zadbaj o swój, bo łatwo

    znaczy, ze czytnik nie pokazuje nadawcy, hmm.. to może sobie go jednak
    zmień na jakiś inny.

> [...]
    > system przestaje być dziurawy.

    > A tak, w przypadku windowsa wystarczy uruchomić program z poczty, który

    cóż, jeśli nie ma się zwyczaju ostrożnego podchodzenia do poczty
    to jest się samemu winnym