  • 11. Data: 2005-06-22 06:39:29
    Temat: Re: Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ?
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    Użytkownik ":-(..." <...@m...il> napisał w wiadomości
    news:d99pqf$i8h$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Artur O." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Raczej powinien obejrzeć "porównania OFE"

    Slepy nie jest. Wybierze i to i to.
    Nie musisz wszystkich pouczac, tepaku.

    AO

  • 12. Data: 2005-06-22 08:38:32
    Od: ":-\(..." <...@m...il>

    > tępaku.

    Szukasz zwady ? Potrzebujesz odreagować ?
    Co radzi Ci Twój psychiatra, albo tatuś z mamusią ?

  • 13. Data: 2005-06-22 09:26:07
    Od: "Artur O." <d...@w...pl>

    > Użytkownik "Artur O." <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Szukasz zwady ? Potrzebujesz odreagować ?
    > Co radzi Ci Twój psychiatra, albo tatuś z mamusią ?

    Tatus z mamusia radzi nie gadac z kims kto zamiast nicka ma kretynski
    znaczek nic nie znaczacy.

  • 14. Data: 2005-06-22 09:34:48
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    :-(... napisał(a):

    > Wbrew pozorom możesz bardzo dobrze wyjść na losowaniu.

    Albo bardzo źle. Jak to w losowaniu.

    > Oprócz rad wcześniej udzielonych (słusznych) zwrócę uwagę, iż OFE jest
    > dość obojętny.
    > Nikt nie przewidzi jakie wyniki będą mieć oraz czy i które OFE będzie
    > istnieć, gdy pójdziesz na emeryturę.

    Tak można było powiedzieć 4 lata temu. Teraz już nie. Jeżeli fundusz od
    1999 roku stale utrzymuje się w czołówce to można, z dużym
    prawdopodobieństwem, przyjąć, że będzie dobrze inwestował również w
    przyszłości. 6 lat działalności to już jest jakiś materiał do porównań.

    > Ze względu na przymus równania do średniej rozbieżność w wypłaconych
    > złotówkach miedzy najlepszym i najgorszym będzie znikoma.

    Mylisz się bardzo.
    Po pierwsze: Działa tu tzw. procent składany. Różnica 1% w każdym roku
    inwestowania daje ogromną różnicę kapitału po kilkudziesięciu latach.
    Po drugie: Obowiązek równania do średniej ważonej dotyczy tylko stopy
    zwrotu mniejszej o ileś tam od średniej (nie chce mi się sprawdzać ile).
    Nikt nie zabrania funduszowi zarabiać znacznie więcej niż średnia. I
    oczywiście jest jeszcze wspomniany procent składany. Większość funduszy
    mieści się w widełkach. Z tego co pamiętam, tylko Bankowy raz musiał
    dopłacić. Mimo to, między funduszami są nieraz spore różnice w wynikach
    inwestowania.

    > OFE (II filar) to niewielki fragment emerytury, a w tej chwili
    > analizujesz <10% tej kwoty (jakieś 7 zł ?).

    Jest wiele powodów, dla których ten ZUS-owski składnik przyszłej
    emerytury może być znacznie mniejszy, niż się obecnie zakłada.
    Wymienię choćby pierwsze trzy z brzegu: starzenie się społeczeństwa,
    migracja zarobkowa, ogromne koszty funkcjonowania ZUS-u.
    Może się okazać, że emerytura z OFE to 50% lub nawet większa część
    przyszłej emerytury.

    > Zmienianie OFE jest kosztowne.

    Nie chce mi się sprawdzać ale w ustawie jest zagwarantowana bezpłatna
    zmiana bodaj co 2 lata. Jeżeli masz na myśli większą prowizję od składki
    na początku inwestowania, to ma ona znacznie mniejsze znaczenie niż
    wyniki inwestowania. Weź arkusz kalkulacyjny i zrób sobie symulację. Weź
    fundusze o największych i najmniejszych prowizjach. Niech ten droższy
    zarabia 1%/rok więcej. Policz jaki będzie kapitał po 20, 30 i 40 latach
    inwestowania. Różnica robi wrażenie.

    > Większym problemem jest Twój lokalny ZUS, który często będzie ociągał
    > się z przelewaniem składki do OFE.

    To niestety prawda ale na to nie masz wpływu, w przeciwieństwie do
    wyboru funduszu.

    > Z mojego punktu widzenia, wybrani przeze mnie w przyszłości posłowie,
    > powinni zlikwidować OFE, a niektórym zarządcom skonfiskować majątki.

    Z mojego punktu widzenia, wybrani przeze mnie w przyszłości posłowie
    powinni zlikwidować ZUS, NFZ, sprywatyzować służbę zdrowia i wszelkie
    ubezpieczenia: zdrowotne, rentowe i emerytalne, a niektórym
    pseudoreformatorom odebrać świadczenia emerytalne bo nie wykonali swojej
    pracy.

    Piotr Hołda

  • 15. Data: 2005-06-23 12:40:15
    Od: "Bonifacy" <d...@w...pl>

    > Po takiej eliminacji do wyboru zostaly mi:
    > - ING
    > - CU
    >
    > Jak widac po wynikach obu OFE po 7 latach mój tok wnioskowania okazal
    > sie prawidlowy.

    No nie za bardzo prawidłowy w przypadku CU. Mierne wyniki i zła tendencja.
    Ale jak mają pracować rodziny w CU to trudno wymagać wyników.