  • 1. Data: 2010-01-30 21:08:14
    Temat: Jaki wynik dla systemu na FW20?
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Jaki wynik (w punktach), dd i profit factor uznalibyscie za zadowalajacy
    dla systemu na daily FW20?

  • 2. Data: 2010-01-31 11:11:54
    Temat: Re: Jaki wynik dla systemu na FW20?
    Od: mylogi <m...@g...com>

    On 30 Sty, 22:08, Gonzo <g...@n...nn> wrote:
    > Jaki wynik (w punktach), dd i profit factor uznalibyscie za zadowalajacy
    > dla systemu na daily FW20?

    ocena punktowa:
    zrob sobie benchmark w postaci sumy zmian tygodniowych
    w 2009 gdybys idealnie ustawial sie raz na tydzien
    mialbys ok 3500 punktow
    w 2009 bylaby to wartosc duzo wieksza

    osiagniecie 50% = dobrze
    25-50%=dostatecznie
    50-75%=bardzo dobrze

    zakaldam ze dla systemu dziennego testujesz na najdluzszych dostepnych
    danych
    dla systemu intra na np M15 moze to byc juz tylko 4 lata
    (suma okresy in-sample i out-of-sample

    DD max 500 pkt
    Profit factor 1:2,5

    ale najwazniejsza jest ocena OSS
    oczekiwanej skutecznosci systemu

    (trafnosc*sredni zysk)-(nietrafosc*srednia strata)
    wartosci ujemne sa negatywne
    w praktyce trzeba miec zapas (na podatek bledy awarie poslizgi i inne
    plagi egipskie)
    wiec do gry nadaja systemy o OSS>0,50
    przy dziennym moze troche mniej

    tu tabelka z OSS
    [url=http://www.bankfotek.pl/view/432688][img]http:/
    /www.bankfotek.pl/
    thumb/432688.jpeg[/img][/url]

    to oczywiscie nie wyczerpuje zagadnienia oceny efektywnosci metod
    transakcyjnych.

    na koniec zastrzegam ze moje doswiadczenie to systemy dzialajace
    intra
    wiec moze dla dziennych troche moze sie roznic ocena
    np wchodzac na open lub close PKC nie ma poslizgow
    a rozumiem ze system dzienny to system probkujacy dane raz dzienne i
    wykonujacy decyzje na zamknieciu lub na otwarciu
    jesli jest to sysek typu rejek ze zlecniem od open to juz trzeba na
    niego patrzec jak na system intra, moim zdaniem.

    a tu wyniki z reala z ubiglorocznego PC
    http://www.bankfotek.pl/view/480292
    seri U
    http://www.bankfotek.pl/view/393495
    i po podniesieniu OSS na seri H
    http://www.bankfotek.pl/view/518964

  • 3. Data: 2010-01-31 15:08:51
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Wiec moze podam moje wyniki:
    System gra na splupkach dziennych, wyniki za ostatnie 9 lat:
    Transakcji 67, zyskownych 24, stratnych 43
    Zysk 3124 punkty, bez odejmowania prowizji
    Profit factor 2.73, sredni zysk 206 pkt, strata -42 pkt.
    Max dd 421 pkt.
    System nie optymalizowany, bez zadnych "zgadywanych" parametrow.

    Do tej pory gralem na akcjach a jak nie bylo co kupowac to bralem S na
    kontraktach. Szukam systemu aby zdywersyfikowac portfel i grac rowniez L
    na FW, prawdopodobnie bez uzywania dzwigni.

    Dzieki,

  • 4. Data: 2010-02-01 08:26:57
    Od: mylogi <m...@g...com>

    On 31 Sty, 16:08, Gonzo <g...@n...nn> wrote:
> [...]
    > kontraktach. Szukam systemu aby zdywersyfikowac portfel i grac rowniez L
    > na FW, prawdopodobnie bez uzywania dzwigni.

    to nie jest system bedacy caly czas na rynku ?
    punktowo jak na 9 lat bardzo slabo
    chyba ze sa to wejscia a potem dlugo bez pozycji

    masz niska trafnosc i bardzo wysoka relacje sredniego zysku do
    sredniej straty
    ale najwiekszym makamanetem jest mala ilosc transakcji
    powinno byc w okresie badanym i to podzielonym na 2 czesci
    tu pewnie wzialas caly dostepny okres?
    ...powinno byc min 100 ja przyjmuje ze 300 transakcji
    na dziennych moze byc trudne z uwagi brak histori
    ale 100..150 powinno sie dac zrobic

  • 5. Data: 2010-02-01 08:27:46
    Od: mylogi <m...@g...com>

  • 6. Data: 2010-02-01 09:27:26
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > a tu wyniki z reala z ubiglorocznego PC
> [...]

    Wyniki bardzo dobre. Moze zechcesz napisac pare zdan o tym systemie?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 7. Data: 2010-02-01 17:35:34
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    mylogi wrote:
    > to nie jest system bedacy caly czas na rynku ?
    Tak, lapie dlugoterminowe trendy.

    > punktowo jak na 9 lat bardzo slabo
    Nie jestem pewny czy slabo: dd 400pkt i mniej wiecej tyle samo rocznie.
    Jesli akceptujesz dd 30% to masz okolo 30% rocznie.

    > ale najwiekszym makamanetem jest mala ilosc transakcji
    > powinno byc w okresie badanym i to podzielonym na 2 czesci
    > tu pewnie wzialas caly dostepny okres?
    Po co dzielic na 2 czesci? Aby bylo out of sample? Caly okres jest out
    of sample, system nie ma zadnych optymalizowanych i nie optymalizowanych
    parametrow.

    > na dziennych moze byc trudne z uwagi brak histori
    > ale 100..150 powinno sie dac zrobic
    Tylko ze 100 transakcji oznaczalo by trejd co miesiac. Trudno nazwac to
    dlugookresowym trendem.

    Dzieki za opinie,

  • 8. Data: 2010-02-02 09:12:48
    Od: mylogi <m...@g...com>

    On 1 Lut, 18:35, Gonzo <g...@n...nn> wrote:

> [...]
    > parametrow.

    > Tylko ze 100 transakcji oznaczalo by trejd co miesiac. Trudno nazwac to

    Gonzo,

    zawsze masz okres in-sample i out-of-sample
    jesli zrobilas , zreszta jak wiekszosc ze szuka na calym dostepnym
    okresie
    to Twoim out-of-sample stanowia dane przyszle
    i na nich dowiesz sie czy metoda znaleziona na In-sample dziela czy
    tez nie dziala
    a znalazles cos co bylo dopasowane do danych badanych
    ..a przeciez chodzi nam o znalezienie metody zarabiajacej w PRZYSLOSCI
    a nie na danych historycznych.

    to ze masz za malo danych
    to trudno znaczy ze chcesz zrobic metode o perwnych horyzoncie na
    niewlasciwym rynku
    ja zaczynalem w 2001 roku to mielismy dane za 1,5 roku dla FW20
    i z koniecznosci trzeba bylo dzialac na interwale max 5 minutowym
    inaczej w badaniu byloby ZA MALO SWIECZEK
    trzebabylo tez szukac metod o duzej czestosci transakcyjnej
    bo inaczej byloby ZA MALO TRANSAKCJI
    obecnie jak mamy danych za 8 lat ( dostepne od 17.11.2000)
    mozna dzialac na wyzszym interwale, ja dzialam na M15.

    co do DD
    to sa roznie liczone DD
    +intra czyli po zamknieciach interwalu systemu
    +po transakcjach
    +po zamknieciach dnia ( dla sys intra)
    uwazam ze podstawowy to wg wyceny na fix
    czyli Equity z CRRa

    proporcja DD co zysku rocznego
    1:1 mnie by nie satysfakcjonowala
    ocekiwal ze nagroda bedzie przewyzszal bol jaki musze po drodze
    przejsc

    dla porownania dla systemow intra
    dd 250-500 pkt
    zysk roczny 2000-4500 pkt

    jeszcze raz zastrzegam ze nie mam doswiadczenia z systemami dziennymi.
    napewno kuszaca opcja z uwagi na minimalny czas obslugi

  • 9. Data: 2010-02-02 17:12:06
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    mylogi wrote:

> [...]
    > a znalazles cos co bylo dopasowane do danych badanych
    > ..a przeciez chodzi nam o znalezienie metody zarabiajacej w PRZYSLOSCI

    Zgodzilbym sie z Toba jesli w gre wchodzilaby jakas optymalizacja
    parametrow np dlugosc sredniej, lub nawet nie optymalizacja - np
    "zgaduje, ze srednia 15 dziala do tej pory". Natomiast moj system patrzy
    na dane dostepne do tej pory (aby upewnic sie, ze nic nie pokrecilem
    robie w Linuksie 'head -nLICZBA WIG20.mst | ./system') i ustala pozycje
    jaka by zajal na jutrzejszym otwarciu. Dopiero te pozycje wraz z
    poziomami otwarcia sa liczone przez osobny program. Tak wiec podzielenie
    na 2 czy nawet na 5 czesci nic by nie dalo.
    Co do wynikow to tez jestem troche zawiedziony, ale wole takie niz 5000
    rocznie po optymalizacji 10 parametrow.

  • 10. Data: 2010-02-02 17:28:00
    Od: Hubert <n...@...pl>

    W dniu 2010-02-01 18:35, Gonzo pisze:
    > of sample, system nie ma zadnych optymalizowanych i nie optymalizowanych
    > parametrow.

    Tzn, że nie ma w ogóle parametrów? Jakoś sobie tego nie wyobrażam.