  • 81. Data: 2005-06-01 19:28:51
    Temat: Re: [OT] Monitor
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Przykro mi. Chciałem tylko być miły w Dniu Dziecka ;-)

    Nie martw się - zemszczę się w Dzień Taty - to już niedługo ;-))

    przyszłość/ Woody Allen

  • 82. Data: 2005-06-01 19:28:54
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-01 21:21- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Glenn, gdy pisał(a):

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 83. Data: 2005-06-01 19:31:13
    Temat: Re: Jakie bank żeby mieć "wirtualną kartę KREDYTOWĄ" (wypukłą) za darmo?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Powyższe rozwiewa moje wątpliwości że staż jest potrzebny i że bank
    > nie zgodzi się, by był to produkt masowy, a takie wcześniej miałem,
    > jeśliby bez zająknięcia godził się na akceptację tych kart w
    > żelazkach.

    Potrzeba stażu czasem wynika z tego, że banki są nadmiernie ostrożne.
    Niebezpieczeństwo tak naprawdę jest znikome (żelazkowe transakcje w
    większości są autoryzowane telefonicznie). A cena karty w mb raczej wynika z
    jej koloru, a nie wypukłości. Tanią debetówkę wypukłą dostaniesz np. w
    Multi.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 84. Data: 2005-06-01 19:38:44
    Od: Amigo40 <c...@p...onet.pl.WYTNIJ.TO>

    Użytkownik Ivan Matveyev napisał:

> [...]
    > trzeba mieć jakąś stałą sumę na koncie , próbował kurier namówić mnie
    > do podpisania z Inteligo, ładnie bym wyszedł , co miesiąc 5zł za nic
    > lub 100zł ciągle na koncie, odmówiłem chociaż cwaniak mówiłe że do
    > niczego nie zobowiązuje hehe, a do tego żadnego ubezpieczenia karty).
    > Więc w skrócie chcę mieć:
    >
    > -normalne konto jak w mBanku bez ŻADNYCH OPŁAT za prowadzenie konta
    > (zresztą wszystkei banki świetnie zarabiają na procentach, to im
    > powinno wystarczyć)
    > -możliwość posiadania wirtualnej karty wypukłej ZA DARMO, składającej

    tylko coś testuje(konfiguracje). . . a propos polecam karte bzwbk
    upominkową (prepaid)

  • 85. Data: 2005-06-02 09:27:42
    Temat: Re: Jakie bank żeby mieć "wirtualnš kartę KREDYTOWĽ" (wypukłš) za darmo ?
    Od: "Ivan Matveyev" <t...@l...com>

    > Do dziwnego banku?

    do innego niż mbank

  • 86. Data: 2005-06-02 09:31:55
    Od: "Ivan Matveyev" <t...@l...com>

    Łukasz Cielecki napisał(a):

    > Hm... A ja mam płaskiego Electrona, którym mogę płacić w Necie i do
    > tego wejść na minus. I gdzie taką kartę umieścić w Twojej teorii?
    > Jaki jest "status" takiej karty?

    ale możesz tylko płacić mtransferem, no chyba że wyrobiłeś tą ekartę
    ale też nie wszysy ją przyjmują ( jakoś tam poznają że nie jest
    fizyczną kartą kredystową). Więc działanie jest mocno ograniczone.

  • 87. Data: 2005-06-02 10:56:50
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > ale możesz tylko płacić mtransferem, no chyba że wyrobiłeś tą ekartę
    > ale też nie wszysy ją przyjmują ( jakoś tam poznają że nie jest
    > fizyczną kartą kredystową). Więc działanie jest mocno ograniczone.

    Gdzie wyczytałeś, że Twojemu przedpiszcy chodzi o mbank? I co ma wspólnego
    mtransfer w tym banku z kartą VE, która ma odblokowane transacje IO/MO/TO ?
    Może zamiast pisać te bzdury wreszcie coś przeczytasz o kartach? To nie
    boli. I nie chodzi o to, że czegoś nie wiesz. Chodzi o to, że wypisujesz
    głupoty nawet nie zadając sobie trudu, żeby COKOLWIEK dowiedzieć się na
    temat tego o czym piszesz.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 88. Data: 2005-06-02 11:19:09
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    Glenn napisał(a):

> [...]
    > wiesz. Chodzi o to, że wypisujesz głupoty nawet nie zadając sobie
    > trudu, żeby COKOLWIEK dowiedzieć się na temat tego o czym piszesz.

    o sorki, może ma na myśli inteligo, fakt. Z kolei TY nie jesteś pomocny
    w czymkolwiek, patrz, tyle twojego pisania w tym całym wątku i to nie
    na temat, a pytanie było proste "czy mozna mieć ekartę gdzieś gratis?"
    Co do czytania: jest tyle banków a jednak znaleźć treść umowy jest
    niezmiernie trudno, można za to znaleźć bez trudu ogólne bardzo
    informacje o kontach.

    Sam chyba masz kłopoty z czytaniem bo nie dałeś odpowiedzi na temat
    tego wątku, poprostu sam nie wiesz a zgrywasz znawcę LOL

    Adam

  • 89. Data: 2005-06-02 11:19:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > o sorki, może ma na myśli inteligo,

    Mógł też mieć na myśli kredytową VE Interia z BPH i debetową VE z DB. Tylko
    JAKIE to ma znaczenie? I co to ma wspólnego z mtransferem????

    >fakt. Z kolei TY nie jesteś
    > pomocny w czymkolwiek, patrz, tyle twojego pisania w tym całym wątku
    > i to nie na temat, a pytanie było proste "czy mozna mieć ekartę
    > gdzieś gratis?"

    I prosta odpowiedź padła, tylko masz problem z jej zrozumieniem. To może
    wprost - NIE MOZNA mieć ekarty gratis. Teraz dotarło, czy czegoś jeszcze nie
    rozumiesz?

    >Co do czytania: jest tyle banków a jednak znaleźć
    > treść umowy jest niezmiernie trudno, można za to znaleźć bez trudu
    > ogólne bardzo informacje o kontach.

    Co jest trudnego w przeczytaniu paru zdań z pierwszego z brzegu serwisu o
    kartach? I co jest takiego trudnego w znalezieniu takiego serwisu przez
    google?

    > Sam chyba masz kłopoty z czytaniem bo nie dałeś odpowiedzi na temat
    > tego wątku, poprostu sam nie wiesz a zgrywasz znawcę LOL

    Odpowiedź padła - tylko trzeba ją jeszcze zrozumieć. Ale to juz nie problem
    odpowiadających.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 90. Data: 2005-06-02 13:35:12
    Temat: Trochę o rodzajach kart (uwaga! dla niektórych może być nudne i męczące!)
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Piękne! :-)))) Jednak sie dobraliście :-))) I kto z obecnych zrobi wykład z
    > podziału kart? Bo ja leniwa jestem.

    Mnie też się nie bardzo chce...
    No, ale może tak w formie maksymalnie skróconej...
    Eee tam... i tak sie nie da krótko o tym napisać... :-(

    Dla młodzieży i nie tylko! :-)
    --------------------------------

    Pierwszy podział kart:

    Karty dzielimy na międzynarodowe i krajowe.
    Większość kart płatniczych wydawanych w Polsce to karty o zasięgu
    międzynarodowym.
    Polskie karty krajowe to wszystkie Polcardy (zarówno wypukłe jak i płaskie), a
    czasem Visa Electron (jak do niedawna błękitna VE w PKO BP), MasterCard
    Electronic (jak co-brand Kredyt Banku i Bonus Systems S.A.) czy Maestro (jak
    jeden z pre-paidów ING). Krajowa była też moja pierwsza wypukła Visa w banku o
    nazwie PBG S.A...

    Drugi podział kart:

    Karty dzielimy na realne (z paskiem magnetycznym i/lub mikroporocesorem) i
    wirtualne.
    Karty wirtualne dzielimy na... karty (jak mKarty w mBanku, eKarty w
    Multibanku) i papierki (jak w PKO BP czy InvestBanku). ;-)
    W pierwszym przypadku otrzymuje się kartę (tyle, że bez paska/chipa), w
    drugim - tylko kopertę z wygenerowanym numerem "karcianym" i CVV2/CVC2.
    Karty realne dzielimy na wypukłe i płaskie.
    Pomijając zaszłości historyczne, karty VISA, Mastercard, American Express,
    Diners Club i Polcard są tylko wypukłe, karty Visa Electron, Mastercard
    Electronic, Maestro i Polcard BIS - tylko płaskie.
    Kartami wypukłymi można płacić w "żelazkach", POSach i Internecie oraz przez
    telefon (MO/TO/IO)
    Kartami płaskimi nie można płacić w "żelazkach" i w zasadzie w Internecie czy
    przez telefon też nie (o wyjątkach - później).

    Trzeci podział kart:

    Karty dzielimy na debetowe, kredytowe i charge.
    Na początek: karta wypukła nie musi być kredytowa, a karta kredytowa nie
    musi być wypukła. Karta debetowa nie musi byc płaska, a karta płaska nie musi
    być debetowa!
    Debet, kredyt lub charge to tylko źródło wydawanych pieniędzy i forma
    rozliczeń użytkownika z bankiem.
    Przy debecie wydaje się pieniądze aktualnie dostępne na koncie (posiadane
    lub wynikające z przyznanego debetu w koncie). Ponieważ banki zwykle wydają do
    kont karty płaskie, większość debetówek to VE i Maestro. Ale są też debetowe
    wypukłe VISY (np. złotowa i walutowa Pekao SA, złotowa w BZ WBK), złote
    delfiny w mBanku), MasterCardy (walutowa w BZ WBK), Polcardy.
    Debetówki czasem mają limit wydatków (szczególnie dzienny) niższy niż
    aktualne saldo konta (wiele kart płaskich, ale także np. Polcard i VISY w
    Banku Przemysłowym S.A. - banku już nie ma, ale karty jeszcze w obiegu są),
    ale nie stają się od tego kartami charge. ;-)
    Karty charge bowiem, to karty z miesięcznym i/lub dziennym limitem
    wydatków. Wydajesz pieniądze banku (a nie te ze swojego konta) i musisz je
    wszystkie zwrócić w odpowiednim terminie (np. w Pekao SA jest to 5 dzień
    następnego miesiąca). Jeśli tego nie zrobisz, czekają Cię kłopoty.
    Takie karty są zwykle wypukłe (płaskich jeszcze nie widziałem, co nie znaczy,
    że ich nie ma :-).
    Karty kredytowe umożliwiają (jak sama nazwa wskazuje ;-) życie na kredyt.
    Tu również wydajesz zasoby banku, ale nie musisz ich w całości zwrócić. Jeśli
    nie oddasz wszystkich pieniędzy w terminie (zwykle wymagany jest zwrot tzw.
    kwoty minimalnej), to bank naliczy Ci po prostu odsetki (różnie liczone w
    różnych bankach, zwykle dość wysokie), ale nie wypowie umowy i nie naśle
    komornika.
    Większość kart kredytowych jest wypukła, ale wcale niemało jest też i
    płaskich - VE w ING, PKO BP, Pekao SA ("regata"), Inteligo ("wieszak"), mBanku
    ("złota rybka"), MC Electronic w BPH i Kredyt Banku...

    Uff! To tyle.
    No, to może jeszcze... kilka wyjątków (wcale nie twierdzę, że wszystkie ;-) od
    regułek podanych powyżej:

    * Karty płaskie, którymi da się płacić w Internecie -> VE w Inteligo, VE w
    Millennium (sprawdzone kilka dni temu), VE w BZ WBK (pre-paidy na pewno,
    innych nie sprawdzałem), VE w Fortis Banku (kiedyś); co do zasady decyzja w
    tej sprawie należy do banku wydającego kartę VE (o ile wiem, MasterCard nie
    pozwala na używanie Maestro w Internecie)
    * Karta płaska z logo VISA (tzw. flagą, a nie znaczkiem Visa Electron) ->
    Maxima w Lukas Banku;
    * Karty płaskie, którymi wogóle nie da się płacić -> karty bankomatowe, takie
    jak Cirrusczy Plus. W Polsce w zasadzie już nie wydawane;
    * Karty charge bez limitu (pomijając karty dla super VIP-ów) -> klasyczne
    AmExy wydawane prze biuro AmEx w Polsce (a nie przez Millennium).

    m23m