  • 11. Data: 2011-04-27 22:54:21
    Temat: Re: Jakie dane sa zapisywane przy wyplacie z bankomatu?
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ip7mvd$bfd$1@news.task.gda.pl...

    > sporo danych masz zapisanych na pasku magnetycznym,
    > np. na poczatku pierwszej sciezki masz nr_karty^imie/nazwisko
    > a to tylko polowa sciezki a sciezki masz 3

    I nie jest to zadna tajemnica ;)
    - sciezka druga zawiera numer karty, date waznosci oraz kod serwisowy,
    sciezka trzecia jest wykorzystywana do zapisywania informacji własnych
    poszczegolnych bankow

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-04-28 10:14:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > I nie jest to zadna tajemnica ;)
    > - sciezka druga zawiera numer karty, date waznosci oraz kod serwisowy,
    > sciezka trzecia jest wykorzystywana do zapisywania informacji własnych
    > poszczegolnych bankow

    kiedys z czystej ciekawosci kupilem sobie 3-sciezkowy czytnik kart
    i zweryfikowalem informacje dostepne na sieci z rzeczywistoscia;
    (mozna se nawet bekap karty zrobic ;)

  • 13. Data: 2011-04-28 19:14:30
    Od: zg <z...@v...pl>

    Podsumowujac, nie wiadomo, czy imie posiadacza karty jest zapisywane w
    sposob trwaly w pamieci bankomatu. Nie ma tu kogos z firmy obslugujacej
    bankomaty?

    --
    zg

  • 14. Data: 2011-04-28 19:37:03
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-28 21:14, zg pisze:
    > Podsumowujac, nie wiadomo, czy imie posiadacza karty jest zapisywane w
    > sposob trwaly w pamieci bankomatu. Nie ma tu kogos z firmy obslugujacej
    > bankomaty?
    Jest tylko się nie przyzna ;)
    Nie ma w logu nic poza nr karty, wybraną transakcją (co klient chciał
    dostać), odpowiedzią serwera/hosta (np zaakpceptowano, lub odrzucono,
    lub "zatrzymać kartę" itp) i co klient dostał (lub nie dostał i
    dlaczego), bo nic więcej do identyfikacji transakcji/klienta w ramach np
    reklamacji nie jest potrzebne. Bankomat wyświetla jeszcze mnustwo śmieci
    (np reklamy personalizowane pod danego klienta/typ karty itp, typu
    "naciśnij tu jeśli chcesz dowiedzieć się o kredycie hipotecznym"), ale
    to wszystko jest robione "softowo" na wyższym poziomie bez związku z
    transakcją więc nie jest rejestrowane.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173