  • 11. Data: 2011-12-15 13:26:36
    Temat: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 15 Dec 2011 14:12:43 +0100, "Zofia" <a...@d...com> wrote:

    >Może. Ale gdzie to trzymać żeby było bezpieczne?

    w sejfie? Zakopać też można.

    >Nie mówiąc już o momencie i miejscu zakupu.

    no niestety, w PL spora marża na złocie (w NBP 15%, podobnie w
    Mennicy) i VAT (23%) na srebro mocno zakłócają transakcje.

    Co do momentu: zależy od wiary w system finansowy: jeśli wierzysz, że
    te biliony da się jeszcze spłacić - czekaj z zakupem, a jeśli nie
    wierzysz, to ASAP.

    >Osoba nie znająca się na tym i na tym etapie może
    >być narażona na straty.

    NBP (monety bulionowe) i Mennica czy Alior (sztabki) sprzedają złoto.
    Jeśli gotowa jesteś ufać bankom, to chyba tu nie ma większego ryzyka?
    Srebro, o ile wiem, można kupić np. w KGHM (ale bodajże 1000 uncji
    minimum).

    Oczywiście jest sporo innych firm (bulioner, denarius itp.)
    handlujących bulionem złotym i srebrnym.

    Typowe złote monety (np. krugerrandy) można sprawdzić przy pomocy
    prostych próbników weryfikujących ich wymiary i wagę (złoto jest
    ciężkie, podobny ciężar właściwy ma wolfram, ale jest bardzo twardy i
    chyba nie opłacałoby się fałszować nim monet, a jedynie duże sztaby).

    Jeśli w grę wchodzi większa kasa, to chyba warto pomyśleć o zakupie
    poza EU (ja polecam www.europacmetals.com).

    Uwaga: nie daj się nabrać na żadne "numizmaty" (czyli monety bite
    obecnie w ograniczonym nakładzie, który jakoby ma zwiększać ich
    wartość), bo gdy nadejdzie krach nikt Ci nie da za nie więcej, niż
    wart jest kruszec.

    Oczywiście nie warto kłaść "wszystkich jajek do jednego koszyka", ale
    na pewno trochę kruszcu warto mieć.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2011-12-15 13:34:06
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

> [...]
    > wart jest kruszec.
    >
    > Oczywiście nie warto kłaść "wszystkich jajek do jednego koszyka", ale
    Ale zdaje się, że "różnorodność" koszyków jest ograniczona, skoro ani
    obligacje, ani banki, ani giełda.
    Czy złoto i srebro to ten sam koszyk? To znaczy czy w tym samym
    czasie może jedno zyskać, a drugie tracić?

    Bardzo dziękuję za powyższe informacje. Czy jest jakać lektura,
    z którą warto się zapoznać? Oczywiście tylko od strony prawktycznej,
    bo nie mam zamiaru stać się ekspertem.

    Pozdrowienia
    Zofia.

  • 13. Data: 2011-12-15 14:02:46
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 15 Dec 2011 14:34:06 +0100, "Zofia" <a...@d...com> wrote:

    >Bardzo dziękuję za powyższe informacje. Czy jest jakać lektura,
    >z którą warto się zapoznać? Oczywiście tylko od strony prawktycznej,
    >bo nie mam zamiaru stać się ekspertem.

    Hmmm, i znów ryzykuję flame, ale ja poleciłbym Petera Schiffa (np.
    "Crash Proof 2.0"), Rothbarda Murraya ("Co rząd zrobił z naszym
    pieniądzem?", "The Case Against the FED").
    M.R. jest na mises.pl za darmo.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2011-12-15 14:29:25
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > Hmmm, i znów ryzykuję flame, ale ja poleciłbym Petera Schiffa (np.
    > "Crash Proof 2.0"), Rothbarda Murraya ("Co rząd zrobił z naszym
    > pieniądzem?", "The Case Against the FED").
    > M.R. jest na mises.pl za darmo.

    Bardzo dziękuję, w wolnej chwili sięgnę do tej lektury.
    W tej chwili jednak zależy mi na przeczytaniu czegoś praktycznego,
    czegoś co szybko pozwoli mi zrozumieć od strony praktycznej
    jakie są zagrożenia i jakie istnieją rozwiązania dla indywidualnych
    osób chcących uchronić swoje oszczędności w obecnej sytuacji.
    Potrzebne są mi bardzo podstawowe informacje co jak zrobić,
    żeby nie popełnić banalnych błędów.
    Czas płynie i odkładanie decyzji nie jest chyba wskazane.

    Pozdrowienia
    Zofia

  • 15. Data: 2011-12-15 15:00:59
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > Co do momentu: zależy od wiary w system finansowy: jeśli wierzysz, że
    > te biliony da się jeszcze spłacić - czekaj z zakupem, a jeśli nie
    > wierzysz, to ASAP.

    Tutaj nie chodzi chyba nawet o wiarę w możliwość spłacenia bilionów,
    bo ta będzie się pewnie zmieniała w czasie i trochę to potrwa.
    Myślę, że groźniejsza może być panika, która spowoduje, że wszyscy
    na raz zaczną wyjmować z banków swoje oszczędności. Może się
    ona pojawić w dowolnym momencie i jak to panika, może byś spowodowana
    nawet byle plotką.

  • 16. Data: 2011-12-15 15:06:23
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    no to to: http://blog.goldscams.com
    I to: http://goldripoffs.com/
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 17. Data: 2011-12-15 15:49:19
    Od: "Zofia" <a...@d...com>

    > no to to: http://blog.goldscams.com
    > I to: http://goldripoffs.com/

    Bardzo dziękuje. Jeśli jeszcze coś Ci się przypomni, co Twoim zadaniem
    powinnam przeczytać, to napisz proszę. Może być po polsku lub po angielsku.
    Innych języków nie znam. :-(

    A co myślisz o prawdopodobieństwie paniki, o której pisałam w ostatnim
    newsie?

    Pozdrawiam
    Zofia

  • 18. Data: 2011-12-15 16:01:05
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-12-15 14:12, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > A jak ci zostanie tej gotówki to: złoto, diamenty,

    Hahahaha, dobre. Spróbuj sprzedać te diamenty, ok? Zobaczymy jak ci
    pójdzie. Nie ma czegoś takiego jak 100% pewne zabezpieczenie.

    --
    Raf

  • 19. Data: 2011-12-15 16:26:42
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-15 13:18, Zofia pisze:

    > Baaardzo śmieszne.

    OK, to masz kawę-na-ławę.
    Obligacje Skarbu Państwa są gwarantowane majątkiem państwa.
    Jeśli państwu braknie pieniędzy na wykup obligacji, to skąd weźmie?
    Weźmie od wszystkich, w tym także od Ciebie.

    Teraz proste?
    Nadal śmieszne?

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 20. Data: 2011-12-15 16:26:56
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-15 14:03, Zofia pisze:

    > To jak zabezpieczyć oszczędności (często oszczędności życia)
    > żeby nagle nie okazało się, że nie można ich odzyskać,
    > skoro ani banki ani obligacje takiej gwarancji nie dają?

    Dobrze zainwestować.
    Kupić działkę tam, gdzie zdrożeje.
    Pozyskać dzieci (wnuki) i dobrze wychować.
    (Nie wiem ile masz lat, ale zgaduję, że pierwszą młodość masz już za
    sobą, skoro chcesz coś zrobić z oszczędnościami życia -)
    - zrobić sobie lifting, bywać w chodliwych miejscach i pozyskać bogatego
    męża?

    --
    Tnx. sqlwiel