  • 11. Data: 2005-10-23 19:52:32
    Temat: Re: Jakie konto dla dwojga
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    Konrad Brywczyński <k...@b...tk> napisal(a):

    Witam!

    >Jak mają poniżej 30 lat, to w BZWBK masz to samo, tylko bank z normalnymi
    >oddziałami.

    No nie to samo. WBK ma oddzialy, mBank nie. W WBK trzeba placic za
    token lub te kody SMS, w mBanku masz darmowa karte kodow
    jednorazowych. WBK ma tylko swoje bankomaty a mBank ma bankomaty WBK i
    Euronetu (~500 sztuk wiecej). mBank ma SFI, eMaklera, eMax+; WBK nie,
    na dodatek konto ma 0%. W mBanku mozesz skonczyc 30 lat i nie bedzie
    zadnych zmian w oplatach. Wiecej ludzi ma mBank wiec wieksze szanse na
    darmowy przelew. Wiecej roznic nie przychodzi mi do glowy.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 12. Data: 2005-10-23 19:54:57
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Ja przymierzalem sie do zmiany mojego konta na konto wspolne i w
    > mLinii powiedziano mi, ze sie po prostu przeksztalca na wspolne.
    > Pytalem sie jeszcze czy zmieni mi sie nr konta i powiedziano mi, ze
    > nie. Ale ostatecznie nie przeksztalcilem konta, bo czekamy na nowe
    > dowody.

    Tak to dokładnie jest. Twoje konto z indywidualnego zostanie zamienione na
    wspólne - zachowasz swój numer ID i numery rachunków. Natomiast jeśli Twój
    potencjalny współwłaściciel też ma konto w mBanku, precyzyjnie mówiąc chodzi
    o eKonto, to trzeba je będzie najpierw zamknąć i dopiero dopisać do Twojego.
    Dlatego jeśli u autorki pytania model ma być taki, że mają własne konta i
    ekstra jedno wspólne, to mając już konto w mBanku, modelu tego nie da się
    wprost zastosować.

    Tomek

  • 13. Data: 2005-10-23 20:01:59
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisal(a):

    Witam!

    >Na zasadzie selekcji negatywnej. Jeśli chociaż jedno z was ma eKonto w
    >mBnaku, to ten bank od razu odpada, bo do wspólnego trzeba zrezygnować z
    >konta indywidualnego.

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    14,1#221
    "Mam indywidualny rachunek w mBanku (jestem jedynym właścicielem). W
    jaki sposób przekształcić go w rachunek wspólny?

    Najpierw telefonicznie za pośrednictwem mLinii trzeba zgłosić chęć
    ustanowienia współposiadacza. Następnie po otrzymaniu umowy, muszą ją
    podpisać zarówno obecny właściciel, jak i nowy współwłaściciel i
    odesłać do mBanku. Rachunek zostanie przekształcony na wspólny, jak
    tylko do mBanku dotrze podpisana umowa."

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 14. Data: 2005-10-23 20:12:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2005 21:52:32 +0200,
    osoba podpisana: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>
    napisała:
> [...]
    > jednorazowych. WBK ma tylko swoje bankomaty a mBank ma bankomaty WBK i
    > Euronetu (~500 sztuk wiecej). mBank ma SFI, eMaklera, eMax+; WBK nie,
    Erm. To miało być do "wspólnych" opłat jeśli dobrze zrozumiałem autora
    wątku. Z tego punktu widzenia istnienie SFI, emaklera, emax+ jest
    zaniedbywalne.
    > zadnych zmian w oplatach. Wiecej ludzi ma mBank wiec wieksze szanse na

    A ile instytucji (gazownia, eleltryka, gazociągi itp) ?
    KJ

    FORTRAN is not a flower but a weed -- it is hardy, occasionally blooms,
    and grows in every computer.
    -- A.J. Perlis

  • 15. Data: 2005-10-23 20:15:53
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

> [...]

    >ekstra jedno wspólne, to mając już konto w mBanku, modelu tego nie da się

    Oj, cos namieszales. Najpierw pisales, ze "Jeśli chociaż jedno z was
    ma eKonto" a teraz, z tego co piszesz wynika, ze obydwoje musza miec
    eKonta i dopiero w takim przypadku jedno bedzie musialo zostac
    zamkniete.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 16. Data: 2005-10-23 20:32:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Bronislaw Wolyniec napisał(a):

> [...]
    > ma eKonto" a teraz, z tego co piszesz wynika, ze obydwoje musza miec
    > eKonta i dopiero w takim przypadku jedno bedzie musialo zostac

    Nawet, jeżeli ma tylko jeden, to i tak musi zostać one "uwspólnione",
    ergo: nie będzie już indywidualnym.

  • 17. Data: 2005-10-23 20:34:47
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > ma eKonto" a teraz, z tego co piszesz wynika, ze obydwoje musza miec
    > eKonta i dopiero w takim przypadku jedno bedzie musialo zostac

    Czemu namieszałem? :^)
    Jest tak:
    Jeśli tylko jedno z nich ma eKonto indywidualne, to nie mogą założyć osobnego
    konta wspólnego. Ten, kto ma konto indywidualne w mBanku musiałby je "oddać"
    zamieniając je na wspólne i samemu założyć sobie konto indywidualne w innym
    banku.
    Jeśli oboje mają konta indywidualne w mBanku, to oboje będą musieli się
    wynieść z kontami indywidualnymi z mBanku, bo jedno konto zostanie najpierw
    zamknięte, drugie zamieniona na wspólne, a właściciel zamkniętego konta
    dopisany do wspólnego.
    Jeśli żadne z nich nie ma konta indywidualnego w mBanku, to mogą założyć
    konto wspólne /mogę nawet tem wariant polecić/, bo obecny stan posiadania u
    żadnego z nich nie ulega zmianie.
    W mBanku jest prosta zasada - jeden PESEL jedno eKonto, więc nie możesz mieć
    równolegle konta indywidualnego i osobno wspólnego.

    Tomek

  • 18. Data: 2005-10-23 20:38:56
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> w wiadomości
    news:news:slrndlnrlq.70k.kjonca@kjonca.kjonca.bogus napisał(a):

    > A ile instytucji (gazownia, eleltryka, gazociągi itp) ?

    Do tego PKO BP / Inteligo niezłe. Wciąż sporo instytucji tam ma. Ew.
    Citi/Handlowy.

    --
    Konrad J. Brywczyński Bus station is the place where bus stops.
    k...@b...tk Trainstation is the place where train stops.

  • 19. Data: 2005-10-23 22:19:26
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > odesłać do mBanku. Rachunek zostanie przekształcony na wspólny, jak
    > tylko do mBanku dotrze podpisana umowa."

    Zapomniałeś o jeszcze jednym linku ;)
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    4,1#49
    "Każdy pełnoletni Klient mBanku może posiadać jedno eKONTO"
    Posiadaczem jest się także będąc współposiadaczem, więc posiadając jedno
    eKonto nie można być współposiadaczem jeszcze jednego.

  • 20. Data: 2005-10-24 16:35:50
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Konrad Brywczyński"

    > Do tego PKO BP / Inteligo niezłe. Wciąż sporo instytucji tam ma. Ew.
    > Citi/Handlowy.

    do prowadzenia zlecen, oplat i przelewow polecam jednak e-pakiet
    Fortisa
    tez moze byc wspolny. a za 7+2 zl/miesiac macie reszte za darmo
    wlacznie z kartami VE na wszystkie bankowaty.
    I wygodniejsze niz token, zdrapka lub kody SMS, ktore przychodza na
    jeden telefon - podpis elektroniczny kazdy moze przechowac u siebie
    *** blad ***