  • 11. Data: 2013-04-28 15:55:53
    Temat: Re: Jakie konto na wyjazd turystyczny do Wielkiej Brytanii?
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > wg informacji na stronie wypłata z bankomatu kosztuje 5 zł, jak dla mnie
    > to troche za dużo ;)

    Przeczytaj jeszcze raz o co Akarm pytal.
    IMHO mylisz sie - karta jest bezplatna a dokladnie:

    - karta do walutowego w Alior Kantor jest bezplatna
    pod warunkiem wykonania dowolnej operacji w ciagu 6 miesiecy;
    inaczej placi sie 15zl (tylko nie wiem czy na rok, czy "za karte w ogole");
    bankomaty za granica:
    pierwsza transakcja w miesiącu kalendarzowym 0 zl
    druga i każda kolejna transakcja w miesiącu kalendarzowym 9 zl

    - karta do walutowego w Alior Sync jest bezplatna bezwarunkowo;

    bankomaty za granica:
    karta do konta osobistego 10zl
    karta do konta walutowego 5zl

    Czyli najlepiej miec obie karty - do walutowego w sync i kantorowa.

    Tak czy siak olac przeliczniki, bo wiekszosc jest scierwiasta;
    kupic funty w jakims e-kantorze (np. alior kantor),
    przelac te funty na walutowe + jak najwiecej placic karta /
    / ograniczyc wyplaty z bankomatow do minimum.

  • 12. Data: 2013-04-28 16:03:06
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > sync wg mnie ma fatalne przeliczniki, a walutowa karta jest płatna, czego
    > nie ma w mbanku, dowolna ilość wypłat z bankomatów, walutowa karta jest
    > darmowa tylko w 10 miesiącu trzeba złożyć wypowiedzenie, odczekac tydzień
    > ponownie o nią poprosić.

    A jak zapomnisz - placisz za karte 30zl.

    > minusem Mbanku jest to, że jak się raz wleje na konto to cieżko z niego
    > wylać bo opłaty zabiją,

    Dokladnie.

    > Jadąc do GB warto mieć też troche żywej gotówki chyba, że będziesz się
    > poruszął tylko po duzych miastach.

    Nic nie zastapi gotowki.
    Karty + gotowka to podstawa - nawet jak wychodzi sie z domu po zapalki :).