  • 11. Data: 2009-02-22 12:10:06
    Temat: Re: Jakie konto walutowe wybrać?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gnr894$pf1$2@mx1.internetia.pl...

    > Mozemy tak w kolko: Cena sprzedazy waluty to aktualny kurs + spread.
    >
    > Jak Ci podniosa spread o 50 groszy to zobaczymy czy nadal nie bedzie Cie
    > interesowal.

    Cena sprzedazy waluty to aktualny kurs sprzedaży i tyle. I tu Radek ma
    rację. ,
    A spread to róznica miedzy cena kupna i przedaży.

    Kris

  • 12. Data: 2009-02-22 12:59:49
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Piotrek pisze:
    > Witam,
    > Chciałbym założyć internetowe konto walutowe w celu inwestowania niewielkich
    > oszczędności w zł. Chodzi mi o zakup euro i dolarów po dobrym kursie
    > (niższym niż w kanorze) w celu sprzedaży w późniejszym czasie. Czy
    > moglibyście polecić dobry bank bez dużych wymagań? Pozdrawiam.

    Zaden bank nie przebije kursu walut w kantorach.Chyba ze mowimy o malych
    kwotach.

  • 13. Data: 2009-02-22 14:07:00
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Kris wrote:

    > Cena sprzedazy waluty to aktualny kurs sprzedaży i tyle. I tu Radek ma
    > rację. ,
    > A spread to róznica miedzy cena kupna i przedaży.

    jedno drugiemu nie przeczy.

    --
    in

  • 14. Data: 2009-02-22 21:11:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > jedno drugiemu nie przeczy.

    Jak nie odróżniasz spreadu od ceny sprzedaży to ja Tobie nie pomogę.

    Kris

  • 15. Data: 2009-02-22 21:17:21
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Kris wrote:

    > Jak nie odróżniasz spreadu od ceny sprzedaży to ja Tobie nie pomogę.

    Jesli nie widzisz wplywu spreadu na cene sprzedazy, to ja Tobie rowniez.

    --
    in

  • 16. Data: 2009-02-22 22:20:40
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    sorden pisze:
    > Jesli nie widzisz wplywu spreadu na cene sprzedazy, to ja Tobie rowniez.
    załóżmy, że mamy dla CHF kurs 3,00/3,20

    następnie spread rośnie do 40 groszy, ale CHF się osłabia i mamy 2,70/3,10

    Która sytuacja jest korzystniejsza6 dla osoby spłacającej kredyt w CHF?
    Druga bo nas nie interesuje wielkość spreadu, ale tylko i wyłączanie
    kurs sprzedaży...

  • 17. Data: 2009-02-22 22:43:04
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Radek Wroclawski wrote:

> [...]
    >
    > Która sytuacja jest korzystniejsza6 dla osoby spłacającej kredyt w CHF?
    > Druga bo nas nie interesuje wielkość spreadu, ale tylko i wyłączanie

    Nie widzisz czy udajesz?
    Przy nizszym _spreadzie_ zastosowanym przez bank w obu przypadkach bedziesz
    mial korzystniejszy kurs _sprzedazy_. cena waluty na rynku miedzybankowym
    jest taka sama dla wszystkich bankow. Zatem tym co ma wplyw na kurs
    sprzedazy waluty przez bank jest wlasnie spread.

    Prosciej chyba sie nie da.

    --
    in

  • 18. Data: 2009-02-23 01:16:44
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    sorden wrote:

    > Nie kazdy mieszka w Warszawie.

    To błąd :-P

    Myślę, że kantory z równie korzystnymi przelicznikami mogą być i w
    innych miastach.

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 19. Data: 2009-02-23 03:07:38
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Schliesky wrote:

    > Myślę, że kantory z równie korzystnymi przelicznikami mogą być i w
    > innych miastach.

    Tak na dzien dobry to ciezko. Dopiero przy wiekszych ilosciach.

    --
    in

  • 20. Data: 2009-02-23 08:29:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > bedziesz
    > mial korzystniejszy kurs _sprzedazy_. cena waluty na rynku miedzybankowym

    Ale bank 1 mógł kupuic walute za 3zł a bank 2 kupujac kilka godzin pózniej
    zapłacił 3,10zł. Albo nie musiał akurat kupowac bo miał.

    > Zatem tym co ma wplyw na kurs
    > sprzedazy waluty przez bank jest wlasnie spread.
    >
    > Prosciej chyba sie nie da.

    Nie brnij dalej. Jak kupujesz bułke w sklepie to ważna jest cena tej bułki.
    Przecież nie zastanawiasz sie nad tym czy sklep zarabia na bułe 10% czy 50%
    I paradoksalnie czasami cena sprzedaży tej bułki bedzie nizsza w sklepie
    który ma 50% marzy od tej w sklepie z marza 10% bo ten pierwszy korzystniej
    kupi ta bułkę od piekarza.

    Krzysiek