  • 1. Data: 2008-01-08 12:05:25
    Temat: Jakie polskie karty płatnicze/kredytowe są akceptowane w Japonii?
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>

    Witam Szanowne Grono,

    mam pytanie, jak w temacie. Słowem - jakie wydawane przez polskie banki
    karty płatnicze/kredytowe są akceptowane w Japonii (zarówno w
    bankomatach, jak i w sklepach)?

    Będę niezwykle zobowiązany za wszelkie informacje!

    Usiłowałem coś na ten temat "wygooglić", ale niestety rezultaty są nader
    mizerne. :(

    -K.

  • 2. Data: 2008-01-08 12:43:40
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    kolezanka tam mieszkala ostatnie prawie pol roku.
    W zasadzie kazda powinna dzialac, bo czemu nie.
    Problem jest taki, ze tam po za duzymi aglomeracjami wcale placenie karta
    nie jest powszechne i niewiele sklepow w ogole przyjmuje karty.

  • 3. Data: 2008-01-08 13:14:56
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>

    Robcio pisze:
> [...]
    > Problem jest taki, ze tam po za duzymi aglomeracjami wcale placenie karta
    > nie jest powszechne i niewiele sklepow w ogole przyjmuje karty.

    Akurat dla mnie ważne są wielkie miasta (Kyoto, Yokohama, Tokyo).
    Niemniej czytałem, że nie wszystkie typy kart są akceptowane, że z
    niektórymi są jakieś problemy (np. daje się płacić na stacji kolejowej,
    ale nie daje się wypłacić gotówki a ponoć bywa i odwrotnie).

    Zanim ugrzęznę gdzieś bez pieniędzy wolałbym wiedzieć, że np. karty z
    takich to a takich polskich banków są OK (i że np. działa Visa,
    mastercard, ale również np. Maestro czy Visa Electron).

    -K.

  • 4. Data: 2008-01-08 16:42:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Mlynarski wrote:
> [...]
    >
    > Będę niezwykle zobowiązany za wszelkie informacje!
    >
    > Usiłowałem coś na ten temat "wygooglić", ale niestety rezultaty są nader

    wszystkie działają, bo dlaczego by nie.

  • 5. Data: 2008-01-08 22:58:44
    Od: "Janusz" <s...@i...pl>

    "Krzysztof Mlynarski" <k...@W...security.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Będę niezwykle zobowiązany za wszelkie informacje!
    >
    > Usiłowałem coś na ten temat "wygooglić", ale niestety rezultaty są nader

    Wróciłem tydzień temu z Japonii, więc informacje są dość świeże ;) Ogólnie
    jest z tym kiepsko. Wypłata gotówki (korzystałem z Maestro z Pekao SA)
    udawała mi się tylko w bankomatach Citibanku (a nie jest ich dużo - całe
    szczęście są na lotnisku w Tokio (NRT), więc zaraz po przylocie można wyjąć
    jakieś jeny, żeby dostać się do miasta). Wszelkie inne bankomaty, które
    próbowałem odmawiały wypłacania gotówki. Jeśli chodzi o płacenie kartą -
    udało mi się (VISA z Citi) zapłacić tylko za hotel (ale to akurat był Hyatt,
    więc byłoby dziwne, gdyby nie obsługiwali zagranicznych kart). We wszelkich
    innych miejscach porażka (łącznie z automatami do sprzedaży biletów
    kolejowych - jak mnie zresztą poinformowała - z pięknym akcentem - pani
    pomagająca w obsłudze tych automatów - "Japanese cards only" ;)) Ogólnie
    raczej nastawiałbym się jednak na korzystanie z gotówki (a - i jeszcze
    jedno - absolutnie nie opłaca się wymiana waluty w bankach - przynajmniej na
    lotnisku mają jakieś koszmarne prowizje...)

    Pozdrowienia,
    Janusz

  • 6. Data: 2008-01-09 10:18:00
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>

    Janusz pisze:

    Już na wstępie - wielkie dzięki za cenne informacje.

> [...]
    > szczęście są na lotnisku w Tokio (NRT), więc zaraz po przylocie można wyjąć
    > jakieś jeny, żeby dostać się do miasta).

    Wczoraj ktoś mi o tym wspominał. Słowem potwierdza się, że istnieje w
    Japonii jakieś dziwne powiązanie Maestro z Pekao SA z bankomatami Citi. :)))

    > Wszelkie inne bankomaty, które
    > próbowałem odmawiały wypłacania gotówki.

    A próbowałeś tylko z Maestro, czy z innych kart też?

    > Jeśli chodzi o płacenie kartą -
    > udało mi się (VISA z Citi) zapłacić tylko za hotel (ale to akurat był Hyatt,
    > więc byłoby dziwne, gdyby nie obsługiwali zagranicznych kart).

    I teraz powstaje pytanie, czy to się udało, bo to City (który z tego co
    widzę w Japonii działa), czy każda inna Visa/Mastercard też by przeszła?

> [...]
    > kolejowych - jak mnie zresztą poinformowała - z pięknym akcentem - pani
    > pomagająca w obsłudze tych automatów - "Japanese cards only" ;))

    :(((

> [...]
    > jedno - absolutnie nie opłaca się wymiana waluty w bankach - przynajmniej na
    > lotnisku mają jakieś koszmarne prowizje...)

    Hmm.. to chyba opłaca się kupić sporo tej gotówki w Polsce, zanim się
    poleci do Japonii. Prawdę mówiąc nigdy nie sprawdzałem, czy jeny są w
    kantorach u nas... :)

    Pomijając już Pekao, ciekawe, czy jakieś karty z mBanku działają w
    Japonii, jakby co? Bo takie też mam.

    -K.

  • 7. Data: 2008-01-09 11:40:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Sty, 11:18, Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>
    wrote:
    na bazie google - nieciekawie jest, maja wlasny standard

    http://www.polcard.pl/12032.xml

    Organizacja JCB powstała w roku 1961 i przez pierwsze dwa
    dziesięciolecia rozwijała się i zdobywała sobie pozycję tylko na rynku
    japońskim . Członkami tej firmy są banki japońskie. Skrót JCB oznacza
    Japan Credit Bureau. Jest to macierzysta firma japońska, a posiadacze
    kart kredytowych JCB - to nadal w 99% Japończycy. W roku 1981 firma
    wyszła poza Japonię i obecnie karty wystawiane przez JCB akceptowane
    są w ponad 140 krajach całego świata. Karty JCB są honorowane obecnie
    już w blisko 4 milionach punktów sprzedaży.
    Pierwotnie celem wyjścia poza Japonię była chęć wzorowej obsługi na
    całym świecie okazicieli kart. Z czasem pomyślano o wypromowaniu karty
    JCB wszędzie tam gdzie instytucja kart płatniczych jest szeroko
    akceptowana.
    JCB utrzymuje, że nie chce konkurować z istniejącymi już systemami
    kart. Chce jedynie wypełnić jedną z nisz i rozwijać specyficzny tylko
    dla siebie styl i klimat traktowania posiadacza karty. Oferuje im
    szeroki wachlarz umów z liniami lotniczymi, najpopularniejszymi
    hotelami czy sieciami domów towarowych, w których mogą oni liczyć na
    specjalne zniżki (programy "Shopping Passport" czy "World hotel
    service"), oraz sieć specjalnych JCB Plaza i JCB Desk, których
    pracownicy pomagają okazicielom karty.
    W czerwcu 1990 roku wydano pierwszą kartę tej firmy w Europie. Obecnie
    na świecie w obiegu jest ponad 30 milionów kart tej organizacji, a
    obroty na koniec roku 1994 wynosiły 35,1 miliarda dolarów
    amerykańskich.
    JCB wydaje wiele różnego rodzaju kart kredytowych dla różnych osób.

    http://www.kartyonline.net/arty.php?id=35

  • 8. Data: 2008-01-09 11:41:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Sty, 11:18, Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>
    wrote:

    Moze Amex?

    JCB zawarło porozumienie z American Express i na wielu rynkach
    organizacje te wprowadziły jednolity system autoryzacji transakcji.
    Tak jest m.in. na rynku japońskim, na rynkach wschodnioazjatyckich i w
    Australii.

  • 9. Data: 2008-01-09 12:02:29
    Temat: Re: Jakie polskie karty płatnicze/kredytowe są akc =?ISO-8859-2?Q?eptowane_w_Japonii??=
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > http://www.kartyonline.net/arty.php?id=35

    Szczególnie te informacje są bardzo interesujące. Dzięki.

    Swoją drogą muszę teraz poszukać, czy jakiś sensowny bank w PL wydaje
    kartę JCB (choćby taką, będącą odpowiednikiem Visy Classic).
    Przynajmniej w teorii powinna ona działać w tych wszystkich automatach w
    Japonii, a przed wyjazdem wystarczyłoby zasilić jej rachunek stosowną
    kwotą... Może to jest jakieś rozwiązanie...

    -K.

  • 10. Data: 2008-01-09 12:12:33
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>

    krzysztofsf pisze:

> [...]
    > organizacje te wprowadziły jednolity system autoryzacji transakcji.
    > Tak jest m.in. na rynku japońskim, na rynkach wschodnioazjatyckich i w

    Jest tam coś takiego:

    <http://www.kartyonline.net/arty.php?id=36>

    Hmmm... ale nie ma słowa o zasięgu tej karty w Japonii (w sensie ilości
    miejsc, które je akceptują).

    Co prawda coś mi mówi, że taka "jankeska" karta pewnie w Japonii jest
    prędzej akceptowana niż karty Europay (dowolne) lub nawet też
    hamerykańskie Visy... ale będę musiał poszperać w sieci jak widzę.

    -K.