  • 21. Data: 2010-04-20 05:38:21
    Temat: Re: Japonia, deflacja, druk
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Kwi, 00:58, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Nie jest to tozsame z "drukiem pieniadza" (bank centralny przelewa
    > bezzwrotnie na konto rzadu pieniadze "znikad"), choc moze wywolywac
    > podobne skutki.
    Zjadło mi część posta:
    Który BC robi takie darowizny ? Bo z reguły BC za wydrukowane
    pieniądze kupuje państwowe obligacje zatem sytuacja jest identyczna
    jak w przypadku banków komercyjnych.

  • 22. Data: 2010-04-20 06:04:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.04.2010 07:38, Clegan wrote:

    > Zjadło mi część posta:
    > Który BC robi takie darowizny ? Bo z reguły BC za wydrukowane
    > pieniądze kupuje państwowe obligacje zatem sytuacja jest identyczna
    > jak w przypadku banków komercyjnych.

    BC kupuje z reguly panstwowe obligacje? W jakim kraju jest to regula?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 23. Data: 2010-04-20 12:18:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 23:06:56 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Nie myl "druku pieniedza" ze sterowaniem podazy pieniadza poprzez
    > ustalanie stop procentowych (w Japonii te stopy sa praktycznie zerowe,
    > wiec pola manewru w zasadzie juz nie ma).

    Ktoś już proponował ujemne stopy procentowe w USA - nie doceniasz
    kreatywności niektórych ;) [tak - płacenie za branie pożyczek]

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2010-04-20 12:22:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.04.2010 14:18, Borys Pogoreło wrote:

    > Ktoś już proponował ujemne stopy procentowe w USA - nie doceniasz
    > kreatywności niektórych ;) [tak - płacenie za branie pożyczek]

    Czy ujemne oprocentowanie depozytow ;)

    A swoja droga, ujemnie oprocentowany kredyt chetnie bym wzial.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 25. Data: 2010-04-20 12:32:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 14:22:55 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Czy ujemne oprocentowanie depozytow ;)

    Nie, to była propozycja dla FED. Ale ja tu piszę o propozycji, zaś Szwecja
    przeszła do praktyki:

    http://maciejbitner.blogbank.pl/2009/09/12/o-ujemnyc
    h-stopach-procentowych/

    > A swoja droga, ujemnie oprocentowany kredyt chetnie bym wzial.

    Myślę, że najpierw musiałbyś się przebić przez tłum chętnych :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2010-04-20 14:08:52
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Rafał <a...@m...invalid> zwrócił błąd:

    > Jakiś odważny. Ogólnie tam jest taki beton, że robienie czegoś inaczej
    > niż ojciec, dziadek, pradziadek i tak do epoki dinozaurów to wybryk
    > natury. Aż dziw, że z katanami po ulicach nie biegają.

    Jakby nie przegrana wojna to by jeszcze biegali... Teraz też pewnie
    wojny trzeba.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 27. Data: 2010-04-20 14:41:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.04.2010 16:08, Saiko Kila wrote:

    > Jakby nie przegrana wojna to by jeszcze biegali... Teraz też pewnie
    > wojny trzeba.

    Taa, powtarzaj uklepane hasla.

    Pod wzgledem jakosci zycia, dlugowiecznosci, dochodow na glowe,
    wyksztalcenia, niskiej przestepczosci sa w swiatowej czolowce... jak ta
    wojne wymysliles?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 28. Data: 2010-04-20 14:52:51
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> zwrócił błąd:

    > Taa, powtarzaj uklepane hasla.
    >
    > Pod wzgledem jakosci zycia, dlugowiecznosci, dochodow na glowe,
    > wyksztalcenia, niskiej przestepczosci sa w swiatowej czolowce... jak ta
    > wojne wymysliles?

    To nie ja wymyśliłem wojnę, tylko oni wraz z Amerykanami. Jak przegrali
    to się zmienili, zresztą przy bardzo dużej pomocy ze strony tych
    ostatnich. Ale wszystkiego nie zmieni się w takiej kulturze po jednym
    szoku, trzeba kolejnego.

  • 29. Data: 2010-04-20 15:01:00
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 20 Kwi, 08:04, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > BC kupuje z reguly panstwowe obligacje? W jakim kraju jest to regula?
    Nie napisałem że jest to reguła tylko skoro ma wspomóc rząd to nie
    robi darowizny tylko z kupuje obligacje (możliwe są też inne działania
    jak widać na przykładzie Banku Japonii - dlatego napisałem "z
    reguły").
    Przykład masz tu: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,64001
    36.html
    Poza tym te pożyczki (zarówno dla rządu jak i banków komercyjnych)
    udzielane są przecież bezgotówkowo - to skąd się bierze wzrastająca
    ilość gotówki w obiegu ? W końcu monopol na druk gotówki ma bank
    centralny.

  • 30. Data: 2010-04-20 15:12:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 20.04.2010 17:01, Clegan wrote:

> [...]
    > robi darowizny tylko z kupuje obligacje (możliwe są też inne działania
    > jak widać na przykładzie Banku Japonii - dlatego napisałem "z

    No tak, w USA to jest w zasadzie druk pieniadza.

    Fed kupuje oprocentowane obligacje od rzadu, rzad je potem splaca z
    odsetkami, Fed wplaca wypracowany zysk do budzetu panstwa. Perpetuum mobile.

    W Europie zysk z identycznej operacji trafia do kieszeni bankow
    komercyjnych.

> [...]
    > udzielane są przecież bezgotówkowo - to skąd się bierze wzrastająca
    > ilość gotówki w obiegu ? W końcu monopol na druk gotówki ma bank

    Z wielu wzgledow gotowki nie uzywa sie juz do platnosci, gdzie zer w
    liczbie jest wiecej niz malo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org