  • 1. Data: 2008-01-30 01:52:20
    Temat: Japonia, oplaty KK, przelicznik na PLN
    Od: waste <w...@-...tlen.pl>

    Witam. Od razu zaznaczę, że jestem laikiem w sprawach bankowo-finansowych
    i szukam pomocy przy wyborze banku. Ponieważ w niedalekiej przyszłości
    wybieram się do Japonii, chciałbym wyrobić sobie kartę kredytową Visa;
    jeśli już gdzieś się da kartą zapłacić, to najczęściej Visą, z innymi jest
    różnie - mówię oczywiście o tych popularnych u nas.

    Czy płacąc w Japonii kartą kwotę wartości 1000 yenów z mojego konta w
    Polsce zawsze zniknie ta sama kwota w PLN? Jakie są reguły naliczania tej
    kwoty. No i oczywiście jeśli w różnych bankach wartości są inne to czym
    powiniennem się kierować przy wyborze banku (sprawdzone przykłady)?

    Dzięki za pomoc.

    --
    waste

  • 2. Data: 2008-01-30 06:59:55
    Temat: Re: Japonia, oplaty KK, przelicznik na PLN
    Od: "lookas" <b...@b...pl>

> [...]

    > kwoty. No i oczywiście jeśli w różnych bankach wartości są inne to czym
    > powiniennem się kierować przy wyborze banku (sprawdzone przykłady)?

    Co karty to sprawdz oferte polbanku, jako jedyni przeliczaja
    dana walute swiata na PLN bez posrednictwa euro i dolara
    i maja chyba najlepsze przeliczniki
    Wiec za 1000 JPY zabiora najmniej PLN z konta :)
    kursy walut sie zmieniaja wiec nigdy nie bedzie ciagle taka sama kwota

  • 3. Data: 2008-01-30 08:13:00
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 30 Jan 2008 07:59:55 +0100, lookas napisał(a):

> [...]
    > Wiec za 1000 JPY zabiora najmniej PLN z konta :) kursy walut sie
    > zmieniaja wiec nigdy nie bedzie ciagle taka sama kwota

    Jakoś ostatnio był na grupie wątek o Japonii i kartach - z tego co
    pamiętam to tam w ogóle jest problem z kartami VISA/MC o ile dobrze
    kojarzę. Co do karty Polbanku to fakt przelicznik jest dobry, ale
    przydałaby się też dla bezpieczeństwa jakaś kredytówka w razie zamawiania
    hotelu albo jakiegoś zakupowego szaleństwa ;)

    Xenocide

  • 4. Data: 2008-01-30 08:57:06
    Od: "lookas" <b...@b...pl>

> [...]
    > przydałaby się też dla bezpieczeństwa jakaś kredytówka w razie zamawiania
    > hotelu albo jakiegoś zakupowego szaleństwa ;)

    to juz nie ma KK w polbanku ?

  • 5. Data: 2008-01-30 10:35:28
    Od: "FiONA" <1...@o...eu>

    W japonii krójuje JCB a nie VISA.
    Przy okazji zapoznaj się z tym

    http://tinyurl.com/2frhvx

    Fiona

  • 6. Data: 2008-01-30 13:40:42
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 30 Jan 2008 09:57:06 +0100, lookas napisał(a):

    > to juz nie ma KK w polbanku ?

    Jest i owszem, ale płatna i potrzeba do niej papierów oraz trochę na nią
    się pewnie czeka. Kartę debetową masz do konta jak dobrze trafisz w 30
    minut, co nie zmienia faktu, że VISA/MC to w japonii lekka egzotyka ;)

    Xenocide

  • 7. Data: 2008-01-31 14:10:34
    Od: "lookas" <b...@b...pl>

    > Jest i owszem, ale płatna i potrzeba do niej papierów oraz trochę na nią
    > się pewnie czeka. Kartę debetową masz do konta jak dobrze trafisz w 30
    > minut, co nie zmienia faktu, że VISA/MC to w japonii lekka egzotyka ;)

    Wiekszosc KK jest platna i sie na nie czeka wiec co to za argument?
    mi KK polbanku dali za darmo i papiery przez kuriera tez sprawnie poszly
    Skoro platnosci maja byc w JPY to na kursie w polbanku autor watku dosc
    latwo odbije
    sobie smieszna oplate za wydanie karty i czas jej wyrobienia

  • 8. Data: 2008-01-31 21:02:20
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 31 Jan 2008 15:10:34 +0100, lookas wrote:

    > Wiekszosc KK jest platna i sie na nie czeka wiec co to za argument?

    Obecnie większość kart jest bezpłatna przynajmniej w pierwszym roku.

    > mi KK polbanku dali za darmo i papiery przez kuriera tez sprawnie poszly

    Limit 1000 PLN?

    > Skoro platnosci maja byc w JPY to na kursie w polbanku autor watku dosc
    > latwo odbije
    > sobie smieszna oplate za wydanie karty i czas jej wyrobienia

    A to bardzo prawdopodobne, o ile oczywiście nie będzie sugerowanych tutaj
    problemów z przyjmowaniem Visy.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 9. Data: 2008-02-01 00:05:20
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 31 Jan 2008 15:10:34 +0100, lookas napisał(a):

    > Wiekszosc KK jest platna i sie na nie czeka wiec co to za argument?

    Taki prozaiczny - ktoś może nie mieć po prostu czasu na czekanie.

    Xenocide

  • 10. Data: 2008-02-01 08:03:56
    Od: "Rangers" <r...@o...pl>

    To jakies nieporozumienie, zero problemow z placeniem MC. Widzialem goscia
    Polski, ktory chcial zaplacic Maestro, no i sie nie dalo.

    Pozdrawiam
    Rangers