  • 11. Data: 2010-08-27 06:14:19
    Temat: Re: Jednak OFE przestaną kupować
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Sugerowaną przez Donalda alternatywą do OFE strzygących kapitał, jest I
    filar przepieprzający cały kapitał w sekundę. Z deszczu pod rynnę.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-08-27 06:34:45
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "walter" <w...@o...mars> napisał w wiadomości
    > facet, ofe 3mają w obligach bodaj 70% kasi
    > mechanizm prosty
    > SP oddaje kasie do OFE i nie zarabia na tym, tylko tamci jeszcze koszą
    > prowizje
    > sic!
    > za to że dostali gotówke do obrotu
    > no pokaż mi taki bank qwa jego mać
    > dalej - za te pomniejszona kase oni kupuja obligi od SP
    > czyli kasa wraca do Sp pomniejszona o prowizje (sic! ja pierd...le)
    > dalej - ofe se wykupi te obligi i dodatkowo zarobi, czyli Sp jeszcze im
    > odpali dalszą prowizje

    Na tym polegała reforma emerytalna z 1998r aby budżet za pośrednictwem ZUS
    przekazywał każdego roku do OFE określona kase. 70% tej kasy wracało do
    budżetu przez obowiązkowe wykupienie obligacji (czyli było odkładane jako
    dług wobec OFE). Tak miało być do 2014r ale widać z tego że Tusk szuka
    sposobu jak od tego uciec, a przecież jest to publiczny dług SP wobec OFE i
    nie można udawać że go nie ma.

    pozdr

  • 13. Data: 2010-08-27 08:04:51
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Emeryt <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > i nie można udawać że go nie ma.
    >
    > pozdr

    Można udawać ... i to bez żadnych konsekwencji.
    W Polsce politycy zajmują się właśnie udawaniem.
    Gdyby rządziła UPR, to autorzy tego mega-przekrętu
    (nazywanego dla zmyłki "OFE") dawno siedzieliby w pudle.

    pozdr.
    sys29

  • 14. Data: 2010-08-27 09:05:47
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    > Można udawać ... i to bez żadnych konsekwencji.
    > W Polsce politycy zajmują się właśnie udawaniem.
    > Gdyby rządziła UPR, to autorzy tego mega-przekrętu
    > (nazywanego dla zmyłki "OFE") dawno siedzieliby w pudle.

    I UPR zastapilby ich swoimi ludzmi, ktorzy ukradliby reszte

    Leszek

  • 15. Data: 2010-08-27 11:21:40
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    Lech Dubrowski <3...@3...com.pl> napisał(a):

    > I UPR zastapilby ich swoimi ludzmi, ktorzy ukradliby reszte
    >
    > Leszek

    UPR to jedyna partia, która postuluje likwidację koryta.
    ( Nie ma koryta => nie ma świniaków => nie ma kradzieży i marnotrawstwa )
    Twoja powyższa wypowiedź jest jakby wątpliwością co do szczerości
    intencji ludzi z UPR-u. Ja tak nie uważam. Członkowie UPR-u o nieczystych
    intencjach już dawno przepisali się do innych głupkowatych partyjek.
    W obliczu ciągłego braku poparcia ( max. do 2% ) można mieć pewność, że
    w tej partii pozostali wyłącznie szczerzy liberałowie.

    pozdr.
    sys29

  • 16. Data: 2010-08-27 12:05:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > W obliczu ciągłego braku poparcia ( max. do 2% ) można mieć pewność, że
    > w tej partii pozostali wyłącznie szczerzy liberałowie.

    Obserwując dyskusję o emeryturach mam wrażenie jakiegoś kolosalnego
    nieporozumienia. Według mnie aktualni emeryci utrzymywani są przez aktualnie
    pracujących w każdym modelu. Modele dotyczą tylko zmiany sposobu transferu
    tych środków. Model ZUS jest taki, że teraz płaci się podatki i z tych
    podatków wypłaca się emerytury. Model kapitałowy jest taki, że pieniądze się
    odkłada kupując akcje, obligacje, nieruchomości i gdy przychodzi emerytura,
    te rzeczy sprzedaje się aktualnie pracującym i z tego emeryt żyje. Model
    tradycyjny to pracujące dzieci dają pieniądze swoim rodzicom bezpośrednio.
    Różna jest sprawność tych modeli. Ale nie tu tkwi problem. Nawet w
    najsprawniejszym modelu jedno dziecko nie utrzyma dwóch emerytów na
    zadowalającym poziomie. Model kapitałowy jest najbardziej zwodniczy bo
    zakłada, że w przyszłości znajdzie się dużo chętnych na kupno tego co mamy
    po wyższych cenach. Modele pozostałe sprowadzają się do aktualnych
    możliwości tych, którzy utrzymują emerytów. Model z podatkami daje
    największe pole manewru. Państwo może zaciągnąć dług na utrzymanie emerytów
    po najniższych kosztach. W modelach indywidualnych jest to niemożliwe. żeby
    mieć wymarzoną emeryturę pracujący powinni zadbać o ilość dzieci i starać
    się by te dzieci jak będą pracować zarabiały tak dużo by stać ich było na
    emerytury dla rodziców na odpowiednim poziomie. Sposób przepływu środków od
    pracujących do emerytów jest drugorzędny.

  • 17. Data: 2010-08-27 12:40:03
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    od
    > pracujących do emerytów jest drugorzędny.

    Obowiązujący obecnie model Bismarcka jest wg mnie :
    1. niesprawiedliwy,
    2. zmierza do katastrofy (demografia), ... ale nie o tym pisałem.
    Wspomniałem tylko, że OFE to jeden wielki przekręt.

    pozdr.
    sys29

    PS
    Jestem w fatalnym nastroju. Jako wielki fan siatkówki nie mogę już
    ścierpieć widoku tak łatwo oddawanych Chinkom punktów przez nasze
    dziweczyny. A z USA tak dobrze się zaczęło - 3 piłki meczowe na 3:0.

  • 18. Data: 2010-08-27 13:38:30
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > Obowiązujący obecnie model Bismarcka jest wg mnie :
    > 1. niesprawiedliwy,

    Dlaczego jest niesprawiedliwy?

    > 2. zmierza do katastrofy (demografia), ... ale nie o tym pisałem.
    > Wspomniałem tylko, że OFE to jeden wielki przekręt.

    Powiedzmy, że rezygnujemy z OFE. Każdy zatrzymuje w kieszeni te pieniądze,
    które za pośrednictwem ZUS idą do OFE. Ile tego jest miesięcznie każdy możne
    sobie sprawdzić na własnym wyciągu z OFE. Powiedzmy, ze wszyscy są
    wyedukowani ekonomicznie i każdy te pieniądze lokuje. Jak lokuje? Kupuje
    akcje. Czy z mniejszą prowizją niż OFE? Kupuje obligacje. Czy z mniejszą
    prowizją i dyskontem niż OFE? Powiedzmy, że każdy zna się na giełdzie i wie
    jak rozpoznać górkę i dołek na rynku. Na górce trzeba się upłynnić. Co się
    dzieje z notowaniami? W dołku trzeba kupować. Co się dzieje z notowaniami?
    Intuicja mi podpowiada, ze hurtowo handluje się z mniejszą prowizją. Czy
    opłaty OFE są mniejsze czy większe niż różnica między handlem hurtowym i
    detalem? Bez odpowiedzi na te pytanie nie można nic powiedzieć o tym czy nas
    rąbią czy nie. Przypuszczam, że działanie indywidualne byłoby droższe niż
    przez OFE dodając do kalkulacji czas konieczny do śledzenia giełdy, czas
    konieczny na wypracowanie decyzji i czas konieczny do jej wykonania. Teraz
    co do efektu. Tu myślę, że efekty inwestycyjne byłyby gorsze. Demografia nie
    zależy od OFE. Demografia siada bo publiczność nabrała przekonania, że
    wszystkim zajmie się państwo, to po co się wysilać. Sie należy i już. Należy
    się wcześniejsza emerytura w wysokości by żyć godnie. "Godnie" to ostatnio
    ulubione słowo. Skąd na to brać? A to zmartwienie zostawiamy tym złodziejom
    z rządu. Kradną dla siebie to niech kradną i dla nas. Po to się ich wybiera
    i opłaca z długu.

  • 19. Data: 2010-08-27 15:29:28
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    złodziejom
    > z rządu. Kradną dla siebie to niech kradną i dla nas. Po to się ich

    OFE to przekręt - wyjaśnił to powyżej kolega walter ... i choć wyraźnie
    położył nacisk na fakt, że jest to przekręt względem skarbu państwa, to
    jednak biorąc pod uwagę obowiązujący model, jest to przede wszystkim
    przekręt względem emerytów. Przecież cała ta emisja obligów na potrzeby
    OFE jest zbędna ... i śmieszna - mając na uwadze "prowizje za zarządzanie".
    Obligacje skarbu państwa każdy może sobie kupić np. na poczcie bez żadnej
    prowizji. Ale nie w tym rzecz. Przekręt to tylko skutek. Przyczyną jest
    niesprawiedliwy model Bismarcka. Jeśli nie widzisz, czemu jest on
    niesprawiedliwy, to ja Ci tego nie wyjaśnię, bo możemy mieć różne "poczucia
    sprawiedliwości". Mogę Ci tylko napisać, co sobie myślę opierając się na
    mojej liberalnej mentalności. Otóż myślę sobie, że jest to bardzo
    niesprawiedliwe, aby ktokolwiek obcy miał pracować na moje utrzymanie.
    Jest też niesprawiedliwe zabieranie mi pieniędzy na utrzymanie jakiś obcych
    mi emerytów. Uważam, że każdy powinien sam myśleć o swojej przyszłości, a
    działanie indywidualne byłoby tańsze i sprawiedliwe. Można też przy okazji
    odnieść się do Ulpiana : "sprawiedliwość to stała i niezłomna wola
    oddawania każdemu tego, co mu się należy" ( czy jakoś tak ... ). Myślę, że
    każdemu należy się tylko to, co sam sobie wypracuje. Jak w popularnej
    reklamie. :-)

    pozdr.
    sys29

  • 20. Data: 2010-08-27 16:02:10
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > ... ). Myślę, że każdemu należy się tylko to, co sam sobie wypracuje. Jak

    W pełnie się z Tobą zgadzam. Mam takie samo poczucie sprawiedliwości. I żeby
    to nasze poczucie sprawiedliwości było uszanowane wystarczyłoby by OFE było
    opcjonalne. Ci, którzy uważają, ze jest sprawiedliwie jak jest po równo
    należeliby do ZUS+OFE, ci zaś, jak my, że sprawiedliwe jest jak każdy ma to
    na co zapracuje by nie należeli. Byłoby liberalnie czyli byłaby wolność
    wyboru. Niestety większość w Polsce nie znosi wolności. Jak usłyszą słowo
    wolność od razu się modlą.