  • 11. Data: 2009-02-11 18:31:19
    Temat: Re: Jednak dzwonią z Mille po zamknięciu kk
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gmv4g1$uqm$2@news.onet.pl...

    > Mi bez autoryzacji płatność AmExem nigdy nie poszła. A ogólnie to
    > skutecznie zapłacić AmExem jest ciężko.

    Mi bez autoryzacji przechodzilo ok 80% transakcji do 200 pln. W hotelach
    oczywiscie przy transakcjach po 400 tez przechodzilo bez autoryzacji
    (podobnie jak DC). W ciagu miesiaca na visie mialem tylko kilka transakcji,
    a na Amexie spokojnie po 20. Karta placilem w Warszawie, Krakowie,
    Trojmiescie, Zielonej Gorze i jeszcze kilku innych miastach. VISE musialem
    wycigac na autostradach albo w firmowej stolowce, poza tym akceptacja ok.

    MK

  • 12. Data: 2009-02-11 18:38:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 13:25, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Powiedziałem Pani a jakże, ale głównym powodem i tak jest moja
    > rezygnacja korzystania z kk w ogólności.

    I w zamian co? Debetowe? Gotowka? Muszelki?

  • 13. Data: 2009-02-11 18:52:30
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 11 Feb 2009 10:26:34 -0800 (PST)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > I wbrew obegowym opiniom, nie jest tez wszechobecny w Stanach... Mimo,
    > ze ma "American" w nazwie :) Jezeli kiedykolwiek odmowiono mi
    > przyjecia karty tutaj, to byl to wlasnie AmEx.

    Kiedyś ktoś wspominał, że Amex pobiera jedną z najwyższych prowizji i
    może tutaj leży przyczyna?

    Xenocide

  • 14. Data: 2009-02-11 18:55:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 11 Feb 2009 10:38:07 -0800 (PST)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > I w zamian co? Debetowe? Gotowka? Muszelki?

    Gotówka głównie a w ostateczności debetowa. Po hotelach i okolicach się
    nie szlajam w sieci zapłacę debetówką Polbanku a w razie czego moja
    Ewka ma kk ;)

    Xenocide

  • 15. Data: 2009-02-11 18:57:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 13:52, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Kiedyś ktoś wspominał, że Amex pobiera jedną z najwyższych prowizji i
    > może tutaj leży przyczyna?

    Przypuszczam, ze tak wlasnie jest - zwlaszcza sadzac po minie
    sprzedawcy, kiedy mowil z odraza: "We don't take American Express." :)
    Co najmniej jakbym zdechlego szczura polozyl na ladzie...

    Czyli pewnie wiazalo sie ze strata finansowa :)

  • 16. Data: 2009-02-11 19:00:12
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 11 Feb 2009 10:57:29 -0800 (PST)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Co najmniej jakbym zdechlego szczura polozyl na ladzie...
    >
    > Czyli pewnie wiazalo sie ze strata finansowa :)

    No właśnie a później się chwalimy, że nigdy za kk nie płacimy i mamy
    "za darmo". Każdy płaci - Pan płaci, Pani płaci, My płacimy ;)

    Xenocide

  • 17. Data: 2009-02-11 19:05:06
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 14:00, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > "za darmo". Każdy płaci - Pan płaci, Pani płaci, My płacimy ;)

    Ehm... a w Europie to sprzedawcow Visa i MC rozliczaja gratis,
    co? :))) Dlatego trzeba placic oplate roczna za karte? :)

    Po pierwsze tu sie nikt nie chwali :) a jak juz to tylko w celach
    porownawczych i stricte naukowych!

  • 18. Data: 2009-02-11 19:07:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 13:31, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Mi bez autoryzacji przechodzilo ok 80% transakcji do 200 pln. W hotelach
    > oczywiscie przy transakcjach po 400 tez przechodzilo bez autoryzacji
    > (podobnie jak DC).

    I tego nikt nie naduzywal?? Czy moze trzeba bylo najpierw jakas
    gotowke zamrozic w banku?

    Tak po prostu, wchodzisz, placisz i nikt nie sprawdzal ile bylo na
    koncie?

  • 19. Data: 2009-02-11 19:11:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 13:55, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > w razie czego moja
    > Ewka ma kk ;)

    To sie tutaj nazywa "sugarmama", chociaz zazwyczaj wystepuje w wersii
    meskiej, i.e. "sugar daddy" :))

  • 20. Data: 2009-02-11 19:11:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 11 Feb 2009 11:05:06 -0800 (PST)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Ehm... a w Europie to sprzedawcow Visa i MC rozliczaja gratis,
    > co? :))) Dlatego trzeba placic oplate roczna za karte? :)

    Mi chodziło o wszystkie kk i ich wydawców bez wyjątku i bez
    geograficznej przynależności. Ta darmowość kart jest IMO, bardzo umowna.

    > Po pierwsze tu sie nikt nie chwali :) a jak juz to tylko w celach
    > porownawczych i stricte naukowych!

    No to jest oczywista oczywistość!

    Xenocide