  • 1. Data: 2009-03-17 11:30:45
    Temat: Jest szansa, że recesja w USA zakończy się w 2009r.
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    To słowa Bena Bernanke. Czy jest to tylko zaklinanie rzeczywistości czy realna
    ocena stanu sektora finansowego i gospodarki USA?
    To się okaże, trudno jednak sądzić, że szef FED wystawiałby na szwank swój
    autorytet i reputację gdyby recesja miała jeszcze potrwać kilka lat.
    W ocenie szefa FED czynnikiem, który uratował świat przed finansową katastrofą
    i ogromnym kryzysem na długie lata była interwencja banków centralnych.
    Gdyby miało się to potwierdzić to straszenie gigantycznym kryzysem na miarę
    tego z lat 30-tych XX wieku okazałoby się tylko medialnym szumem.

  • 2. Data: 2009-03-17 12:17:55
    Temat: Re: Jest szansa, że recesja w USA zakończy się w 2009r. [Bernanke "zagrzewa"]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    " XXL" <d...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Gdyby miało się to potwierdzić to straszenie gigantycznym kryzysem na miarę
    > tego z lat 30-tych XX wieku okazałoby się tylko medialnym szumem.

    To jaki on ma *DUŻY* autorytet? :-)

    <pół-demagogia> Czyż to nie jest człowiek który chciał "nakłuwać" balon
    kredytów hipotecznych *powolnym* podnoszeniem stóp procentowych ale mu
    "jakoś nie wyszło"? </pół-demagogia>

    Po ich owocach ich poznacie
    [ A fructibus eorum cognoscetis eos (łac.) ]
    -- Jezus Chrystus

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Nie jest naturalnym, by rozległe pole wydało tylko jeden kłos pszenicy,

  • 3. Data: 2009-03-17 12:34:44
    Temat: Re: Jest szansa, że recesja w USA zakończy się w 2009r. [Bernank
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    To jaki on ma *DUZY* autorytet? :-)

    Na pewno nie ma żadnego autorytetu, funkcję szefa FED administracja Busha
    obsadziła z łapanki :-)
    To taki amerykański L.Balcerowicz czyli teoretyk i amator, prawda?

  • 4. Data: 2009-03-17 12:56:03
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał

> [...]
    > miarę
    > tego z lat 30-tych XX wieku okazałoby się tylko medialnym szumem.

    Zas w najnowszym Wprost czytalem wywiad z ekonomista, ktory
    twierdzil, ze to dopiero poczatek (a jako jeden z niewielu przewidzial
    ten kryzys pare lat wczesniej).

    I tlumaczyl odwrotna kwestie. Ze pompowanie miliardow w padniete
    struktury to jest zabojstwo dla swiatowej gospodarki i to dopiero
    napedzi hiperinflacje jakiej swiat nie widzial.

  • 5. Data: 2009-03-17 12:57:31
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w

    > To taki amerykański L.Balcerowicz czyli teoretyk i amator, prawda?

    Mysle, ze akurat Balcerowiczowi niewiele mozna zarzucic...

  • 6. Data: 2009-03-17 13:00:10
    Od: "Maksovsky" <m...@n...o2.pl>

    > I tlumaczyl odwrotna kwestie. Ze pompowanie miliardow w padniete
    > struktury to jest zabojstwo dla swiatowej gospodarki i to dopiero
    > napedzi hiperinflacje jakiej swiat nie widzial.

    Też to obstawiam. Ekonomia to nauka jak fizyka. Fakt, że wokół
    nich buduje się wiele teorii, hipotez, które działają lub nie, albo działają
    częściowo czy chwilowo, to jednak jednym z praw ekonomii jest to,
    że druk pieniędzy=inflacja.

  • 7. Data: 2009-03-17 13:19:35
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Neko <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał(a):

[...]

    Primo: z L.Balcerowiczem to była gorzka ironia. Widać, że nie czytałeś tej
    grupy wcześniej bo wiedziałbyś, że akurat ja mam dla Balcerowicza duży
    szacunek i uznanie za jego dokonania i bronię go konsekwentnie przed grupą
    aktywnych tutaj ekonomicznych oszołomów i nieuków.

    Secundo: To co zrobił FED i za nim wiele banków centralnych na świecie było
    JEDYNYM sposobem na uniknięcie krachu finansowego i gospodarczego na
    niewyobrażalną skalę.
    Oczywiście, że z dużym prawdopodobieństwem pompowanie takich pieniędzy w
    międzynarodowy system finansowy zaowocuje w przyszłości wysoką inflacją ale
    jej skala jest w tej chwili niewiadoma. Poza tym będzie to z pewnością
    mniejsze zło niż krach gospodarczy, który by się rozpętał na wiele lat gdyby
    takich działań nie podjęto.

  • 8. Data: 2009-03-17 13:58:00
    Od: "Pafcik" <s...@s...pl>

    > Secundo: To co zrobił FED i za nim wiele banków centralnych na świecie
    > było
    > JEDYNYM sposobem na uniknięcie krachu finansowego i gospodarczego na
    > niewyobrażalną skalę.

    to fakt

    <CUT> Poza tym będzie to z pewnością mniejsze zło niż krach gospodarczy,

    a tego nie wiesz i w dodatku nie jest to takie pewne

    krach, kryzys, przy zachowanych normalnych zdrowych podstawach to poprostu
    jedna z faz cyklu , raz jest dobrze, raz źle, czasem słońce czasem deszcz,
    wręcz niektórzy twierdzą że to konieczny i obowiązkowy etap - dzięki temu
    gospodarka sie oczyszcza, różne dziwne coraz głupsze pomysły które się rodzą
    w głowach lądują na śmietniku - tam gdzie ich miejsce
    a tworzy sie za to miejsce dla nowych lepszych szybszych tańszych

    sztuczne podtrzymywanie tego co nieuchronne, dotowanie banków które najpierw
    potrafiły wygenerować problemy, a teraz zrozumiały z tego tylko tyle że jak
    jest kasa to trzeba wypłacić sobie premie - to wróży tylko tyle, że czas
    działa na niekorzyść , problem zamiast zniknąć będzie narastał jeszcze
    większy

  • 9. Data: 2009-03-17 14:10:24
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał

    > Zas w najnowszym Wprost czytalem wywiad z ekonomista, ktory
    > twierdzil, ze to dopiero poczatek (a jako jeden z niewielu przewidzial
    > ten kryzys pare lat wczesniej).

    Ja też potrafię przewidzieć, za kilka lat będzie hossa a potem za kilka lat
    będzie kryzys.
    W ten sposób zostaje się analitycznym GURU cytowanym przez media
    (przewidział, przewidział bo od kilku lat powtarzał, że zbliża się kryzys!
    No i w końcu trafił! Nobla mu!)

  • 10. Data: 2009-03-17 14:11:30
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " XXL"

    > To słowa Bena Bernanke. Czy jest to tylko zaklinanie rzeczywistości czy
    > realna
    > ocena stanu sektora finansowego i gospodarki USA?

    Jezeli tak mowi, to znaczy ze jest bardzo zle a nawet gorzej. W takiej
    sytuacji ZAWSZE zaklina sie rzeczywistosc, a im wyzej ktos postawiony wsrod
    znawcow przedmiotu - tym lepiej.

    > To się okaże, trudno jednak sądzić, że szef FED wystawiałby na szwank swój
    > autorytet i reputację gdyby recesja miała jeszcze potrwać kilka lat.

    To nie jest zadne wystawianie na szwank! To jego PSI obowiazek. Ma uspokajac
    i juz. Poprzednik Bernake'a uspokajal przez cale lata i prorokowal tluste
    lata.
    Kiedy samolot ma awarie wowczas tez nie wolno pilotowi oglaszac ze zaraz sie
    samolot rozbije, gdyz wybuchlaby taka panika, ze mialby klopot nie tyle z
    proba ratowania sytuacji co z uspokajaniem ludzi na pokladzie.

> [...]
    > miarę
    > tego z lat 30-tych XX wieku okazałoby się tylko medialnym szumem.

    Teraz kryzys (krach, crunch) bedzie ZNACZNIE znacznie wiekszy od tego z lat
    30-tych. To jest dopiero wstepna faza. Poczatkowa. Krach potrwa wiele lat. I
    nie powroci juz sytuacja poczatkowa. Jak jest zapasc to sie mowi trudno.

    Pester