  • 11. Data: 2009-03-17 14:18:01
    Temat: Re: Jest szansa, że recesja w USA zakończy się w 2009r.
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Neko"

    > I tlumaczyl odwrotna kwestie. Ze pompowanie miliardow w padniete
    > struktury to jest zabojstwo dla swiatowej gospodarki i to dopiero
    > napedzi hiperinflacje jakiej swiat nie widzial.

    Tak, to jest swieta prawda! Jesli kupiles jakis obraz za 50 000 zl a potem
    ludzie sie odwrocili tylem do danego artysty a przodem do calkiem innych, to
    nic nie da teraz podbijanie ceny. Trzeba opuscic cene nawet ponizej 10 000
    zl.

    Jesli ludzie przestaja kupowac auta (tzn. dokladniej mowiac, kupuja, ale nie
    tak czesto, nie zmieniaja auta na nowszy typ co rok lub dwa, ale z powodu
    kryzysu - co 3 lata a nawet co 5 lat) - to co da wpompowanie miliardow
    dolarow w upadajace firmy samochodowe? Te pieniadze zostana zmarnotrawione,
    przejedzone.
    Ludzi sie nie zmusi do kupowania auta co roku lub co dwa, tak jak kiedys.
    Niech lepiej juz te firmy upadna, a na ich gruzach powstana nowe, innego
    rodzaju, w ktorych zatrudnienie znajda jak nie ci, to inni pracownicy,
    ktorzy teraz nie maja pracy.

    Pester

  • 12. Data: 2009-03-17 14:20:16
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " XXL"

    > Oczywiście, że z dużym prawdopodobieństwem pompowanie takich pieniędzy w
    > międzynarodowy system finansowy zaowocuje w przyszłości wysoką inflacją
    > ale
    > jej skala jest w tej chwili niewiadoma. Poza tym będzie to z pewnością
    > mniejsze zło niż krach gospodarczy, który by się rozpętał na wiele lat
    > gdyby
    > takich działań nie podjęto.

    Krach jaki sie rozpeta po wpompowaniu tych pieniedzy bedzie duzo, duzo
    wiekszy, niz bylby bez pompowania tych miliardow. To absolutna prawda.
    Przedtem ktos chcial zeskoczyc z gorki o wysokosci 2 m a teraz podniesiono
    go na wysokosc 10 m i kazano skakac. Skutek latwy jest do przewidzenia.

    Pester

  • 13. Data: 2009-03-17 14:21:37
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Pafcik"

    > krach, kryzys, przy zachowanych normalnych zdrowych podstawach to poprostu
    > jedna z faz cyklu , raz jest dobrze, raz źle, czasem słońce czasem deszcz,
    > wręcz niektórzy twierdzą że to konieczny i obowiązkowy etap - dzięki temu
    > gospodarka sie oczyszcza, różne dziwne coraz głupsze pomysły które się
    > rodzą w głowach lądują na śmietniku - tam gdzie ich miejsce
    > a tworzy sie za to miejsce dla nowych lepszych szybszych tańszych

    Krach nie jest jedna z faz cyklu. To nie jest jedna z wielu bess, jaka
    towarzyszy wolnemu rynkowi. To jest krzyzys na maiare lat 20/30 ale znacznie
    wiekszy.

    Pester

  • 14. Data: 2009-03-17 14:38:31
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Pester <p...@o...pl> napisał(a):

    Teraz kryzys (krach, crunch) bedzie ZNACZNIE znacznie wiekszy od tego z lat
    30-tych. To jest dopiero wstepna faza. Poczatkowa. Krach potrwa wiele lat. I
    nie powroci juz sytuacja poczatkowa. Jak jest zapasc to sie mowi trudno.

    A skąd takie wyliczenia u Ciebie, Pester?
    Że ten kryzys będzie znacznie większy od tego z lat 30-tych?
    Z jakich modeli i danych korzystasz, że przywołujesz tak katastroficzne prognozy?
    Mam nadzieje, że znasz z historii gospodarczej podstawowe dane dotyczące
    Wielkiego Kryzysu z lat 30-tych?
    Jak długo trwał i jaki odnotowano spadek PKB w USA w trakcie jego trwania?
    Czy mógłbyś te dane przypomnieć oraz podać metody wyliczeń dla obecnego kryzysu?

  • 15. Data: 2009-03-17 14:45:22
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " XXL" <d...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Czy mógłbyś te dane przypomnieć oraz podać metody wyliczeń dla obecnego

    Mamy dopieo pol roku krachu a ty chcesz porownywac go juz z calym krachem
    lat 30-tych.
    W pazdzierniku 2009 porownamy pierwszy rok krachu jaki jest teraz i jaki byl
    wtedy (pierwszy rok). I dopiero wowczas wyciagniemy wnioski.

    Pester

  • 16. Data: 2009-03-17 15:13:35
    Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Pester" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W pazdzierniku 2009 porownamy pierwszy rok krachu jaki jest teraz i jaki
    > byl wtedy (pierwszy rok). I dopiero wowczas wyciagniemy wnioski.

    myślę, że jednak nie wyciągniemy; to tak jak na podstawie wraku samochodu z
    lat 60 dywagować jak zachowa sie auto z 2009r w czasie wypadku... w latach
    30. rynki światowe nie były tak skoordynowane jak teraz i nie było tak wielu
    globalnych molochów; nie sądze by w jakikolwiek sposób dało się nawiązywać
    do wydarzeń sprzed niemal wieku

    pozdrawiam
    Artur

  • 17. Data: 2009-03-17 15:27:21
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    Powiedzmy, jak astrologia. :D

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 18. Data: 2009-03-17 15:36:14
    Temat: Re: Jest szansa, że recesja w USA zakończy się w 2009r. [Bernank
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> pisze:

    > Użytkownik " XXL" <d...@N...gazeta.pl> napisał w

    > Mysle, ze akurat Balcerowiczowi niewiele mozna zarzucic...

    A pod jakim bardzo starannie wybranym względem? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto jest sprawiedliwy, powiększa swoją potęgę,

  • 19. Data: 2009-03-17 17:27:28
    Od: Incider <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik XXL napisał:
    > To słowa Bena Bernanke. Czy jest to tylko zaklinanie rzeczywistości czy realna
    > ocena stanu sektora finansowego i gospodarki USA?
    > To się okaże, trudno jednak sądzić, że szef FED wystawiałby na szwank swój
    > autorytet i reputację gdyby recesja miała jeszcze potrwać kilka lat.
    > W ocenie szefa FED czynnikiem, który uratował świat przed finansową katastrofą
    > i ogromnym kryzysem na długie lata była interwencja banków centralnych.
    > Gdyby miało się to potwierdzić to straszenie gigantycznym kryzysem na miarę
    > tego z lat 30-tych XX wieku okazałoby się tylko medialnym szumem.

    Pres. Obama budzi się spocony po koszmarym śnie,
    Wzywa szefa FED Bena Bernanke i mówi:
    "mother fucker , musimy zrobić coś z tym kryzysem, fuck.
    -śniło mi się że, idę ulicą N.Y., patrzę fajne , gorące hotdogi
    wyciągam 1$ i proszę o jednego z keczupem i majonezem,
    a sprzedawca:
    sorry mr. pressident, należy się 10 Eur.
    To nic, odpowiada Bena Bernanke,
    minie się śniło że, idę ulica N.Y.
    a hotdog kosztuje 10 Yuan.
    Jest szansa, że recesja w USA zakończy się w roku xxx9r.

    pzdr. I

  • 20. Data: 2009-03-17 18:36:16
    Od: "Maksovsky" <m...@n...o2.pl>

    > Powiedzmy, jak astrologia. :D

    Dziś już niestety, coraz bardziej tak. Właśnie dzięki przewadze liczebnej
    tez, hipotez i teoryjek nad prawami.