  • 21. Data: 2009-03-17 19:01:15
    Temat: Re: Jest szansa, że recesja w USA zakończy się w 2009r.
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gpo1l5$svi$1@inews.gazeta.pl...
    > To słowa Bena Bernanke. Czy jest to tylko zaklinanie rzeczywistości czy
    > realna
    > ocena stanu sektora finansowego i gospodarki USA?

    Recesja się skończy, gdy tak zdecydują ci co ją wywolali. I zadne prognozy
    fundamentalne ani techniczne tu nie pomogą. O ile mozna przewidywac ruchy
    tłumu o tyle nie da sie prognozować posunięc garstki prominentow, ktorzy
    trzęsą tym światem z ukrycia. Aczkolwiek mozna przewidywac, ze beda chcieli
    zrobic to w momencie gdy cykle nastrojów tłumu beda na odpowiednich
    poziomach.

    V.

  • 22. Data: 2009-03-17 19:40:34
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "ViRuS"

> [...]
    > trzęsą tym światem z ukrycia. Aczkolwiek mozna przewidywac, ze beda
    > chcieli zrobic to w momencie gdy cykle nastrojów tłumu beda na

    Aczkolwiek nic nie mozna zarzucic takiemu wnioskowaniu, to jednak nie
    wziales pod uwage faktu, ze krach moze sie wymknac spod kontroli
    prominentow. Zwlaszcza gdy miedzy nimi dojdzie do nieporozumien, klotni i
    wojny.

    Pester

  • 23. Data: 2009-03-17 19:48:15
    Od: "Pafcik" <s...@s...pl>

    > Mamy dopieo pol roku krachu a ty chcesz porownywac go juz z calym krachem
    > lat 30-tych.

    gwoli ścisłości to Ty już go porównałeś i wyciągnąłeś nawet wnioski, cytuję
    "
    Teraz kryzys (krach, crunch) bedzie ZNACZNIE znacznie wiekszy od tego z lat
    30-tych. To jest dopiero wstepna faza. Poczatkowa. Krach potrwa wiele lat. "

    aktualne jest pytanie, na podstawie czego tak stwierdziłeś ?

  • 24. Data: 2009-03-17 19:58:18
    Od: h...@p...onet.pl

    Pester . kup sobie tube i krzyczm glośniej bo tłum cie nie słucha !!!!!!!!!!

  • 25. Data: 2009-03-17 20:03:04
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

> [...]
    > realna
    > ocena stanu sektora finansowego i gospodarki USA?
    > To się okaże, trudno jednak sądzić, że szef FED wystawiałby na szwank swój
    > autorytet i reputację gdyby recesja miała jeszcze potrwać kilka lat.
    > W ocenie szefa FED czynnikiem, który uratował świat przed finansową
    > katastrofą
    > i ogromnym kryzysem na długie lata była interwencja banków centralnych.
    > Gdyby miało się to potwierdzić to straszenie gigantycznym kryzysem na
    > miarę
    > tego z lat 30-tych XX wieku okazałoby się tylko medialnym szumem.

    Człowieku! Jaki autorytet? Jaka reputacja??
    Ben Shalom przez ostatnie 2 lata twardo upierał się, że żadna recesja Stanom
    nie grozi.

  • 26. Data: 2009-03-17 21:35:55
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Greg <m...@g...pl> napisał(a):

    Człowieku! Jaki autorytet? Jaka reputacja??
    Ben Shalom przez ostatnie 2 lata twardo upierał się, że żadna recesja Stanom
    nie grozi.

    Uważasz się za większy autorytet? Masz jakiekolwiek pojęcie o funkcjonowaniu
    banku centralnego w USA? Napisz konkretnie co byś robił i co byś mówił gdybyś
    był na miejscu B.Bernanke?
    Chłopskie filozofowanie nie zastąpi wiedzy i doświadczenia, czy wiesz o tym?

  • 27. Data: 2009-03-17 21:56:48
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    " XXL" <d...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > gdybyś
    > był na miejscu B.Bernanke?
    > Chłopskie filozofowanie nie zastąpi wiedzy i doświadczenia, czy wiesz o

    Czy ty wiesz co ty pierdzielisz? Nie pamietasz jak poprzednik Bernanke kajal
    sie i przepraszal w Senacie, ze "nie przewidzial"? Jestes chlopski filozof i
    tyle.

    Pester

  • 28. Data: 2009-03-18 09:24:03
    Od: Doradca <n...@m...pl>

    Pafcik pisze:
> [...]
    > wręcz niektórzy twierdzą że to konieczny i obowiązkowy etap - dzięki temu
    > gospodarka sie oczyszcza, różne dziwne coraz głupsze pomysły które się rodzą
    > w głowach lądują na śmietniku - tam gdzie ich miejsce
    > a tworzy sie za to miejsce dla nowych lepszych szybszych tańszych
    >
    > sztuczne podtrzymywanie tego co nieuchronne, dotowanie banków które najpierw
    > potrafiły wygenerować problemy, a teraz zrozumiały z tego tylko tyle że jak
    > jest kasa to trzeba wypłacić sobie premie - to wróży tylko tyle, że czas
    > działa na niekorzyść , problem zamiast zniknąć będzie narastał jeszcze

    rzecz w tym, że to nie jest zdrowy naturalny kryzys.
    gospodarka się trzyma na obrocie pieniądza i dóbr.
    tymczasem nagle znika z gospodarki kilka setek mld[bln] dolarów na
    skutek skokowej obniżki wyceny wielu instrumentów oraz zerowej wartości
    wielu papierów opartych o hipoteki w USA.
    nikt nikomu nie chce pożyczyć pieniędzy w obawie przed bankructwem
    pożyczkobiorcy, obrót gospodarczy skokowo się zmniejsza, PKB, ilość
    miejsc pracy...

  • 29. Data: 2009-03-18 10:51:42
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik " XXL" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdybyś
    > był na miejscu B.Bernanke?
    > Chłopskie filozofowanie nie zastąpi wiedzy i doświadczenia, czy wiesz o

    Pierdolisz jak zwykle.
    Gdzie napisałem, że uważam się za większy autorytet?

    Zacytuję Ciebie:
    "trudno jednak sądzić, że szef FED wystawiałby na szwank swój autorytet i
    reputację gdyby recesja miała jeszcze potrwać kilka lat"

    Otóż on już wystawił na szwank swój "autorytet i reputację", pierdząc w
    kółko o tym, że żadnej recesji nie będzie.
    To tyle w tym temacie.

  • 30. Data: 2009-03-18 13:22:12
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Greg <m...@g...pl> napisał(a):

[...]

    Licz się ze słowami, chłopski filozofie.
    Takie teksty to możesz sobie posuwać z kumplami przy piwie.
    Chcesz powiedzieć, że wiesz lepiej od szefa FED co będzie się działo w
    gospodarce amerykańskiej w 2010r?