  • 1. Data: 2006-08-14 13:23:02
    Temat: KARTA kredytowa vs płatniacza - Ciekaw....
    Od: "Arek" <t...@o...pl>

    Jestem ciekaw czym rózni się karta kredytowa od płatniczej ??

    Oprócz tego, że na kredytową moża zejść poniżej posiadanej kwoty (zaciągnąc
    kredyt) ?

    Money.pl używa określenia "karta bankomatowa" to karta płatnicza ?
    ( ale przecież za pomocą kredytowej też można wyciągać z bankomatu pieniadze!)

    Jak to jest ?

    Arek "top" Szmajger

  • 2. Data: 2006-08-14 13:31:55
    Temat: Re: KARTA kredytowa vs płatniacza - Ciekaw....
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Arek wrote:

> [...]
    >
    > Money.pl używa określenia "karta bankomatowa" to karta płatnicza ?
    > ( ale przecież za pomocą kredytowej też można wyciągać z bankomatu

    Każda karta kredytowa jest kartą płatniczą. Są karty płatnicze nie
    będące kartami kredytowymi.
    Nie spotkałem jeszcze karty płatniczej, która nie byłaby kartą
    bankomatową. I raczej ich nie ma wprzyrodzie. W drugą stronę chyba są
    takie. Zdaje się, że niektóre niektóre karty wydawane do wypłat
    stypendiów, zasiłków pomocy społecznej itp. nie umożliwiają płacenia w
    sklepach a wyłącznie wypłaty z bankomatu.

  • 3. Data: 2006-08-14 13:32:54
    Od: "dziewczyna_policjanta" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Money.pl używa określenia "karta bankomatowa" to karta płatnicza ?
    > ( ale przecież za pomocą kredytowej też można wyciągać z bankomatu

    W zasadzie każda karta jest płatnicza, bo umożliwia płacenie. To karty
    płatnicze dzielą się na charge, debetowem, pre-paid itd. itd. więc karta
    kredytowa jest podtypem płatniczej.

    Określenie karta bankomatowa uważam za mylne, bo znowu jest to funkcja karty
    płatniczej w zasadzie każdej.

    Jeżeli pytasz o różnice to:
    - debetowa - karta płatnicza wydawana przez banki do konta osobistego.
    Dokonanie transakcji oznacza automatyczne zmniejszenie stanu środków na
    koncie.
    - kredytowa - karta płatnicza wydawana przez banki, nie powiązana z kontem
    osobistym. Na podstawie analizy dochodów (zdolność kredytowa) bank wyznacza
    Klientowi limit kredytowy, w ramach którego Klient dokonuje transakcji. W
    regularnych odstępach Klient otrzymuje zestawienie dokonanych transakcji z
    określonym terminem spłaty tej kwoty. Jeśli spłaci całość kwoty w wymaganym
    terminie - nie zapłaci odsetek, jeśli spłaci część - zaciąga kredyt i tym
    samym bank naliczy mu odsetki.

    Odsyłam do literatury karty.pl i stron banków w celu pogłębienia wiedzy.

    Pozdrawiam, Ela

  • 4. Data: 2006-08-14 13:39:54
    Od: "gg" <d...@d...d.>

> [...]
    > Jestem ciekaw czym rózni się karta kredytowa od płatniczej ??
    > Oprócz tego, że na kredytową moża zejść poniżej posiadanej kwoty

    To co napisałeś to podstawowa różnica. Chociaż można mić np linie
    kredytowa w ROR i podpietą do niej kartę debetową co jest podobnym
    rozwiązaniem z tym że nie masz GP(ale to rozwiązanie zostawmy w spokoju).
    Podstawowa różnica to jednak to, że karta kredytowa jest dużo droższa w
    używaniu od debetowej o czym się przekonasz jak ją sobie wyrobisz.
    Dostaniesz zaraz 20 postów że to nieprawda i KK jest za darmo ale nie
    zwracaj na to uwagi bo to półprawda.

    No i KK jest oczywiście bardziej funkcjonalna.
    np. można nią płacić w transakcjach internetowych - z tym że to duże
    uproszczenie.
    Jak masz dużo kasy to używanie KK będzie zapewne wygodne a drakońskie
    prowizje za przekroczenie GP albo inny poślizg nie zrobią na Tobie
    wrażenia.
    Jeżeli jednak liczysz każdy grosz to zanim wyrobisz sobie KK przeczytaj 4
    razy regulamin i TOiP żebyś później nie płakał tu na grupie.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2006-08-14 13:43:09
    Od: "dziewczyna_policjanta" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli jednak liczysz każdy grosz to zanim wyrobisz sobie KK przeczytaj 4
    > razy regulamin i TOiP żebyś później nie płakał tu na grupie.

    Zgodzę się, że nie ma nic za darmo, ale np. w moim przypadku KK pozwala na
    duże oszczędności i ułatwia przepływy środków. Z której strony bym nie
    liczyła to linia kredytowa w koncie kompletnie mi się nie opłaca przy takim
    sposobie korzystania z KK jaki przyjęłam. Z KK korzystam przede wszystkim ze
    względu na wygodę i niechęć do gotówki.

    Regulaminy i TOiP powinny zawsze stanowić podstawową lekturę, ale jak widzę
    to tylko chyba coś ok. promila klientów poświęca czas na taką lekturę.

    Pozdrawiam, Ela

  • 6. Data: 2006-08-14 13:50:20
    Od: mm <m...@m...com>

    Jest kilka kart debetowych w Polsce którymi można płacić przez internet. Liczba
    ich się znacznie zwiększy w przyszłym roku kiedy zacznie być używany powszechnie
    system "verified by visa" i "google checkout".

  • 7. Data: 2006-08-14 14:03:51
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "mm" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    > Jest kilka kart debetowych w Polsce którymi można płacić przez internet.
    > Liczba ich się znacznie zwiększy w przyszłym roku kiedy zacznie być
    > używany powszechnie system "verified by visa" i "google checkout".

    Ale są to wyjątki a przy KK zwykle to reguła. Zresztą napisałem że to
    uproszczenie - nie da się szybko wymienićwszystkich zalet i wad
    poszczególnych KK. Chodziło mi tylko o wskazaniepewnej istotnej dla
    niektórych osób funkcjonalności.
    Money.pl chyba coś namieszał z tymi kartami bankomatowymi. Ja założyłem że
    pytasz o różnicę miedzy KK a debetówką. Dla osoby która posiada pieniądze
    na koncie i płaci nimi w Polsce, to karty te nie różnią się zbytnio. No
    chyba że ktoś wykorzystuje wypukłość KK przy ściąganiu płatności
    "żelazkiem".

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2006-08-14 14:06:04
    Od: mm <m...@m...com>

    Karty bankomatowe były wykorzystywane dziesięć lat temu, gdy bankomaty nie były ze
    sobą połączone. Wtedy służyły tylko do wypłaty gotówki. Obecnie chyba nikt już ich
    nie stosuje.

  • 9. Data: 2006-08-14 14:16:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mm wrote:

    > Karty bankomatowe były wykorzystywane dziesięć lat temu, gdy bankomaty
    > nie były ze sobą połączone. Wtedy służyły tylko do wypłaty gotówki.
    > Obecnie chyba nikt już ich nie stosuje.

    IMHO tak jak pisałem nadal się je spotyka. Karty używane do wypłat
    świadczeń z pomocy społecznej, stypendiów itp mają często tylko funkcję
    bankomatową.

  • 10. Data: 2006-08-14 16:03:40
    Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message
    ~~ciach~~
    > Nie spotkałem jeszcze karty płatniczej, która nie byłaby kartą
    > bankomatową. I raczej ich nie ma wprzyrodzie.

    hmm...eKarta mBanku?
    http://mbank.com.pl/oferta/karty/ekarta.html
    Płatnicza jest, bankomatowa nie.
    :::mg:::