  • 1. Data: 2008-12-04 19:35:50
    Temat: KK Alior -- już mam ;-)
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dziś dostałem, właśnie aktywowałem (przez internet, esemes przyszedł,
    wszystko bomba).

    Dla estetów: wygląda jak wygląda, mlecznobiała taka, imię wybite nad
    nazwiskiem (a nie obok -- pierwszy raz coś takiego widzę). Krótki pasek
    na podpis.
    Puściłem właśnie ją w internecie, poszła. Czyli pieniądze są ;-)

    Najlepsze: w menu nie działa opcja przelewów z karty ;-) po prostu nie da
    się wybrać rachunku.
    I oto czytam u mnie komentarz człowieka, który ma kartę od jakiegoś
    czasu, cytuję "Ostatni cios zadali mi dzisiaj: nie mogłem zrobić przelewu
    z karty więc znowu zadzwoniłem na infolinię. Może robię coś źle? Gość po
    drugiej stronie z rozbrajającą szczerością wyznał, że tej usługi jeszcze
    nie ma i powinna być gdzieś tak pod koniec roku."

    Można się zatem liczyć z tym, że przelewów tych w ogóle nie będzie ;-)

    Aha, wg regulaminu zmiana pin tylko we własnym bankomacie... ale czy ten
    bank ma już własne bankomaty? Czy chodzi jednak o Euronet?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2008-12-04 19:45:17
    Temat: Re: KK Alior -- już mam ;-)
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugiej stronie z rozbrajającą szczerością wyznał, że tej usługi jeszcze
    > nie ma i powinna być gdzieś tak pod koniec roku."

    O bogini,, muszę sobie chyba walnąć setę, bo się nie pozbieram psychicznie.
    :-)

    Przebój, no przebój! Uważam, że tym przebiłeś to, że przy przeniesieniu
    karty chcą dokumentów finansowych tak jak BOŚ.

    > Aha, wg regulaminu zmiana pin tylko we własnym bankomacie... ale czy ten
    > bank ma już własne bankomaty? Czy chodzi jednak o Euronet?

    Może być, że tylko te Euronety, które są w siedzibie banku będą to
    obsługiwały. Coś mi się kojarzy, że już kiedyś było coś podobnego, ale nie
    mogę sobie przypomnieć, którego banku dotyczyło, może Mille?

    marekz

  • 3. Data: 2008-12-04 19:46:34
    Od: BK <b...@g...com>

    Sa bankomaty wlasne Aliora - obecnie chyba tylko w oddzialach.

  • 4. Data: 2008-12-04 19:49:21
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Może być, że tylko te Euronety, które są w siedzibie banku będą to
    > obsługiwały. Coś mi się kojarzy, że już kiedyś było coś podobnego, ale nie
    > mogę sobie przypomnieć, którego banku dotyczyło, może Mille?

    Getin. PIN zmieniany za darmo, ale tylko w ich bankomatach (chociaż mają też
    Euronet). W całym Trójmieście jest aż jeden. I tak postęp, bo jeszcze 2 lata
    temu nie było podobno żadnego.

  • 5. Data: 2008-12-04 19:59:07
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Dec 4, 8:35 pm, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Najlepsze: w menu nie działa opcja przelewów z karty ;-) po prostu nie da
    > się wybrać rachunku.

    Ciekawe czy tak było od początu, czy też blokada zbiegła się w czasie
    z podstępną zmianą toip...
    Może ten komentujący człowiek zwrócił uwagę?

  • 6. Data: 2008-12-04 20:11:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 20:45:17 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Przebój, no przebój! Uważam, że tym przebiłeś to, że przy przeniesieniu
    > karty chcą dokumentów finansowych tak jak BOŚ.

    Napisałem już mejla do pana dyrektora w wieku przedpoborowym z pytaniem
    jak to będzie dalej.
    Bo faktycznie: nie byłoby zamętu, gdyby bank po prostu wyłączył opcję
    przelewów. Choćby dla tych, którym "przysługują" przelewy w cenie 0% ;-)

  • 7. Data: 2008-12-04 20:13:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 11:59:07 -0800, Bungiel napisał(a):

    > Ciekawe czy tak było od początu, czy też blokada zbiegła się w czasie z
    > podstępną zmianą toip...
    > Może ten komentujący człowiek zwrócił uwagę?

    Powiem tak: rachunku, z którego ten przelew ma być zrobiony (jak rozumiem
    to ma być rachunek karty) nie mogłem wybrać i w ubiegłym tygodniu, ale
    składałem to na karb tego, że karta była nieaktywna. Myślałem, że opcja
    się odblokuje po jej aktywacji.

  • 8. Data: 2008-12-04 20:21:00
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Bo faktycznie: nie byłoby zamętu, gdyby bank po prostu wyłączył opcję
    > przelewów. Choćby dla tych, którym "przysługują" przelewy w cenie 0% ;-)

    Mają chyba dość twardy orzeszek do zgryzienia. Podwójna TOiP na dłużej to
    rzecz, która się wydaje niemozliwa do utrzymania. Sam Bóg pewnie nie wie do
    jakiego bałaganu by to doprowadziło. Niby z informatycznego punktu widzenia
    nie byłoby to trudne do zaimplementowania, ale wrażenie robiłoby to fatalne.

    Jedyne rozwiązanie, które zadowoliłoby wszystkich i które w duzym stopniu
    uratowałoby image banku to przywrócenie 0% dla wszystkich. Niestety
    rozwiązanie takie jest potwornie kosztowne dla banku, więc nawet gdyby się
    na nie zdecydowali, zapewne nie przetrwa długo. Alternatywnie mogą przestać
    wydawać KK z wysokimi limitami czym się z kolei spozycjonują jako bank
    hipermarketowy.

    marekz

  • 9. Data: 2008-12-04 20:21:52
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > drugiej stronie z rozbrajającą szczerością wyznał, że tej usługi jeszcze
    > nie ma i powinna być gdzieś tak pod koniec roku."

    :)))))))))))
    co za durnie :)))
    ciekawe czy w oddziale da się zrobić, czy też nie mają tego w systemie...

    PG

  • 10. Data: 2008-12-04 20:24:22
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    MarekZ napisał(a):

> [...]
    > Niestety rozwiązanie takie jest potwornie kosztowne dla banku, więc
    > nawet gdyby się na nie zdecydowali, zapewne nie przetrwa długo.

    Tak jak to napisała dziś Rzepa o aferze ze zmianą prowizji:

    Nawet gdy przyjąć wyjaśnienia za dobrą monetę, zdumiewa fakt
    wypuszczenia na rynek produktu wymagającego zmian już kilka dni po
    premierze.

    http://www.rp.pl/artykul/228588.html

    Oj zdumiewa. Podobno kwiat bankowości pozbierali z innych banków, płacąc
    po 30% więcej. A tymczasem wychodzi czysta amatorszczyzna, panie dyrektorze!

    PG