  • 31. Data: 2008-12-05 09:42:53
    Temat: Re: KK Alior -- już mam ;-)
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Dnia 04-12-2008 o 22:49:51 MarekZ <m...@i...pl> napisał:
    > Są przewidujący, wiedzą z grubsza ile przetrwają. ;-) Ale wcale nie jest
    > to taki ewenement, np. Bank BPH pierwszą kartę wydaje ważną na 1 rok.
    > Dopiero kolejne ważne na 2 latka.

    ATSD: wszyscy narzekają i narzekają na tego Aliora, zamiast znaleźć jakieś
    pozytywy. Jasne, trudne dzieciństwo, wniosek o konto musiałem wysyłać 2
    razy, ale teraz już poszło z górki: w ciągu kilku dni przyjechał kurier,
    mało do podpisywania, i (zawsze to ważne) zamiast tony makulatury 1 ładna
    płytka z regulaminami. Drobiazg, ale dla mnie liczy się to in plus (bo już
    mi szuflady pękają od rozmaitych papierzysk). Jak będzie działało - okaże
    się, ja tam im daję jeszcze z miesiąc-dwa "na rozruch". No i na wypłacenie
    100zł nagrody ;-D Potem się obaczy.
    Więcej optymizmu, panie i panowie.
    [Hint: nie jestem pracownikiem Aliora.]

    Pozdr
    pwz

  • 32. Data: 2008-12-05 09:46:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 05 Dec 2008 10:42:53 +0100, pwz napisał(a):

    > ATSD: wszyscy narzekają i narzekają na tego Aliora, zamiast znaleźć
    > jakieś pozytywy.

    Ja już znalazłem: prezes ma czas na pisanie jakichś artykulików:

    http://prnews.pl/nasz-gosc/wojciech-sobieraj-bankowo
    sc-20-35694.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2008-12-05 11:26:38
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    RobertS pisze:
    > odniosłem takie same wrażenie, anonim, który tak zaciekle (i prawie po
    > trupach) broni banku nie może robić tego z własnej i nieprzymuszonej woli
    czyli tak: jeśli ktoś broni banku to pracownik tego banku, jeśli ktoś go
    bluzga to też pracownik, ale konkurencji. To kto się wypowiada
    obiektywnie? ;-)

  • 34. Data: 2008-12-05 20:46:04
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 5 Dec 2008 09:25:45 +0100, MarekZ wrote:

    > Musimy tylko wziąć pod uwagę, że być może jest to pewna forma zacieśniania
    > przez banki polityki kredytowej. Łatwiej im wprowadzicod razu restrykcyjne
    > zasady, niż potem zmieniać wprowadzone łagodne. W końcu KK były rozdawane na
    > prawo i lewo, a teraz strach blady na banki padł, co to będzie. Choć te
    > banki, które miały normalne procedury, nadal je chyba zachowały.

    Dziś byłem w Aliorze założyc konto. Pani, która mnie obsługiwała,
    stwierdziała, że jeśli chodzi o karty kredytowej to zgodnie z najnowszymi
    wytycznymi KNF obowiązującymi wszystkie banki muszą badać zdolność
    kredytową.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 35. Data: 2008-12-06 12:46:55
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin Mokrzycki pisze:
> [...]
    > stwierdziała, że jeśli chodzi o karty kredytowej to zgodnie z najnowszymi
    > wytycznymi KNF obowiązującymi wszystkie banki muszą badać zdolność
    nie najnowszymi, a starymi, nie regulacjami KNF a ustawą, nie kart
    kredytowych a kredytów, a tak w ogóle to się zgadza ;-)

  • 36. Data: 2008-12-06 13:25:09
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 06 Dec 2008 13:46:55 +0100, Radek Wroclawski wrote:

    > nie najnowszymi, a starymi, nie regulacjami KNF a ustawą, nie kart
    > kredytowych a kredytów, a tak w ogóle to się zgadza ;-)

    Przypuszczam, że miała na myśli jednak coś w stylu rekomendacji s.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 37. Data: 2008-12-07 10:10:38
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin Mokrzycki pisze:
    > Przypuszczam, że miała na myśli jednak coś w stylu rekomendacji s.
    to ustawa nakłada na banki obowiązek badania zdolności kredytowej
    wszystkich wnioskujących o kredyt, ale nie mówi jak mają to robić.
    Oświadczenie o wysokości dochodów również jest weryfikacją zdolności
    kredytowej. Więc ta cała bankierka pomieszała wszystko co możliwe...

  • 38. Data: 2008-12-07 10:51:30
    Od: BK <b...@g...com>

    Dlaczego odrazu pomieszala wszystko co mozliwe?:)

    Generalnie jest tak, ze ustawa zawiera przepis mowiacy o uzaleznieniu
    udzielania kredytow od zdolnosci kredytowej kredytobiorcy. I tu masz
    racje.

    Ale po pierwsze ustawa jest bardzo ogolna. Po drugei organ nadzoru ma
    pewne kompetencje w stosunku do bankow.

    Zapisy ustawy w tym zakresie sa wielokrotne interpretowane i uscislane
    przez organ nadzoru: rekomendacjami, zaleceniami, opiniami i
    zaleceniami poinspekcyjnymi.

    W tym roku KNF kilka razy wyprodukowal sie w tym zakresie i faktycznie
    naciska na banki zeby zaostrzyly kryteria, zwlaszcza w zakresie
    zdolnosci kredytowej konsumentow przy kredytach gotowkowych czy
    kartach kredytowych.

    Nie rozumiem gdzie tu widzisz "pomieszanie wszystkiego" - dziewczyna
    zapewne nie jest prawnikiem wspolpracujacym z KNF ale cos tam sie
    orientuje ;-)

    Juz niedlugo dotychczasowe zalecenia i wytyczne znajda swoje miejsce w
    zmienionej rekomendacji "S" i nowej "T".

  • 39. Data: 2008-12-07 11:03:09
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Juz niedlugo dotychczasowe zalecenia i wytyczne znajda swoje miejsce w
    > zmienionej rekomendacji "S" i nowej "T".

    Skąd się biorą te literki? One coś oznaczają, są nadawane kolejno zammiast
    cyyferek, czy jak?

    marekz

  • 40. Data: 2008-12-07 11:04:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Juz niedlugo dotychczasowe zalecenia i wytyczne znajda swoje miejsce w
    > zmienionej rekomendacji "S" i nowej "T".

    Skąd się biorą te literki? One coś oznaczają, są nadawane kolejno zamiast
    cyferek, czy jak? Była na przykład kiedyś Rekomendacja D?

    marekz