  • 11. Data: 2010-04-07 17:49:10
    Temat: Re: KK Citi, limity.
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-07 19:04, witrak() pisze:
    > Ale ostatnio na wyciągu przyszła informacja, że można zrezygnować z
    > overdraftu w karcie (dotąd, czy ktoś chciał, czy nie, mógł przeciągnąć
    > limit o 10%).

    Można zrezygnować z beznadziejnej usługi jaką bank wprowadził po to aby
    kosić nieuważnych klientów ? :)
    Fantastycznie. Takie coś powinno być domyślnie zablokowane i ewentualnie
    uruchamiane dla chętnych.

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2010-04-07 18:55:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    KK Citi co prawda ma chip, ale zawsze autoryzacja podpisem...
    można to jakoś racjonalnie wytłumaczyć?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2010-04-07 19:08:39
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-07 19:49, Mithos wrote:

    > Można zrezygnować z beznadziejnej usługi jaką bank wprowadził po to aby
    > kosić nieuważnych klientów ? :)
    > Fantastycznie. Takie coś powinno być domyślnie zablokowane i ewentualnie
    > uruchamiane dla chętnych.

    Odnotowałem fakt. W pewnym sensie również dzięki mnie to się stało -
    jak pewnie wiele innych osób, przy każdej rozmowie z konsultantem
    Citi krytykowałem to rozwiązanie nie przebierając w słowach...

    witrak()

  • 14. Data: 2010-04-07 19:10:28
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-04-07 20:55, RobertS wrote:

    > KK Citi co prawda ma chip, ale zawsze autoryzacja podpisem...
    > można to jakoś racjonalnie wytłumaczyć?

    Byłoby tak dobrze :-)
    Ale: nie trzeba. Tak nie jest. Mam świeżo wymienioną i trzeba pin,
    niestety...

    witrak()

  • 15. Data: 2010-04-07 19:41:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 07 Apr 2010 19:49:10 +0200, Mithos napisał(a):

    > Można zrezygnować z beznadziejnej usługi jaką bank wprowadził po to aby
    > kosić nieuważnych klientów ? :)

    Dotąd ten overdraft był darmowy, natomiast właśnie ostatnio zmienili na
    płatny...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 16. Data: 2010-04-07 19:43:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 14:33:48 +0200, sensei napisał(a):
> [...]
    [...]
    > się pożegnać z forsą. Bank wyprze się wszelkich reklamacji z użyciem PIN. KK
    > Citi jedna z najlepszych w Polsce stała się w ten sposób najgorszym
    > outsiderem. Ja w każdym razie zostawię ją wyłącznie do użytku w Internecie.

    Dokładnie, sam też już używam KK citi wyłącznie do płatności
    internetowych... Użycie tego syfu w sklepie to skrajne ryzyko :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 17. Data: 2010-04-07 19:45:35
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 14:48:33 +0200, wiatrak napisał(a):
    > Ale teraz potwierdzanie pinem to już standard.

    Na szczęście to nie jest prawda :)

    > Albo się przystosujesz, albo przestaniesz używać jakiejkolwiek karty.

    Ale na pewno nie takie gówna, w których nie wolno zablokować transakcji
    gotówkowych...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 18. Data: 2010-04-07 21:05:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "sensei" <n...@n...pl> writes:

> [...]
    > pin-em. To zupełnie dyskwalifikuje tę kartę. Wystarczy że jakiś
    > ochroniarz podejrzy PIN przez kamerę a po wyjściu nastraszy, odbierze

    No jaaasne, a kto wtedy pojdzie np. siedziec?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2010-04-07 21:18:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Dokładnie, sam też już używam KK citi wyłącznie do płatności
    > internetowych...

    Duzo musisz kupowac w sieci zeby mialo to jakis sens.

    > Użycie tego syfu w sklepie to skrajne ryzyko :(

    Duzo wiekszym ryzykiem jest uzywanie karty bez scalaka, gdyz wtedy
    w przypadku fraudu skopiowana karta (a skopiowac ja jest bardzo latwo)
    bank nie moze zrobic chargebacku "bez podawania przyczyn", i cale ryzyko
    spada w praktyce na klienta. Nie zalezy to specjalnie od PINu, i w sieci
    jest wiele skarg klientow (tak tak, takze z Europy Zachodniej i USA),
    ktorych bank obciazyl kosztami fraudow bez uzycia PINu.

    Jesli uzywamy karty z procesorem, przynajmniej teoretycznie (ale takze
    praktycznie, jesli mamy do czynienia z sensownym bankiem) posiadacz nie
    odpowiada za fraudy bez wykorzystania procesora. PIN to sprawa wtorna,
    podejrzenie (lub np. podsluchanie) PINu jest duuuzo latwiejsze niz
    skopiowanie zawartosci scalaka. PIN na karcie ze scalakiem chroni
    glownie przed fraudem utracona karta.

    Inna sprawa, ze potwierdzanie PINem powinno wystepowac tylko w przypadku
    weryfikacji PINu przez karte (a wiec chip) i moze jeszcze przy
    (szyfrowanej) weryfikacji online (takze jesli uzywamy procesora). PINu
    nie powinno sie podawac przy transakcjach innych niz z uzyciem
    procesora. Nie jest to jednak zasadnicza roznica, bo nawet przy
    transakcji chipowej sciezka magnetyczna karty moze zostac skopiowana,
    a PIN np. podsluchany.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2010-04-07 21:26:04
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 07.04.2010 21:10, witrak() wrote:

    > Byłoby tak dobrze :-)
    > Ale: nie trzeba. Tak nie jest. Mam świeżo wymienioną i trzeba pin,
    > niestety...

    Na podpis autoryzuje się np. w Castoramie i Leroy Merlin. Tam są chyba
    terminale Pekao.