  • 1. Data: 2005-08-28 06:49:00
    Temat: KK - Czy tak jest wszędzie?
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Otrzymałem ofertę "karty kredytowej za darmo". We wniosku jest takie coś:

    8. Na podstawie art. 15 ust. 1 i art. 47 ust. 2 ustawy z dn. 14.02.2003
    o udostępnieniu informacji gospodarczej upoważniam mBank do wystąpienia
    za pośrednictwem BIK SA z siedzibą (...) do biur informacji gospodarczej
    o ujawnienie informacji gospodarczych dotyczących moich zobowiązań.

    9. Ja niżej podpisany wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie i
    udostępnianie przez BIK SA z siedzibą w (...) przekazanych przez mBank,
    a dotyczących mnie informacji oraz zapytań banków, stanowiących
    tajemnicę bankową, powstałych w związku ze złożonym przeze mnie wniosku
    skutkującego podjęciem przez mBank czynności bankowych, przez okres nie
    dłuższy, niż 2 lata od dnia otrzymania przez BIK SA takiej informacji
    lub zapytania i w zakresie przewidzianym przepisami Ustawy z dnia
    29.08.1997 r. Prawo bankowe oraz innych ustaw.

    10. Ja niżej podpisany wyrażam zgodę na przekazanie danych osobowych do
    zbioru danych osobowych "Bankowy Rejestr", którego administratorem jest
    ZBP w Warszawie. Celem przetwarzania danych w zbiorze jest
    bezpieczeństwo systemu bankowego i ochrona depozytów bankowych. Zebrane
    dane osobowe będą udostępniane innym bankom działającym na terenie RP i
    innym instytucjom ustawowo upoważnionym do udzielania kredytów w związku
    z wykonaniem przez nie czynności bankowych na warunkach określonych w
    art. 105 ust. 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r oraz biurom informacji
    gospodarczej działającym na podstawie ustawy z dnia 14.02.2003 r. o
    udostępnieniu informacji gospodarczej, w zakresie i na warunkach
    określonych w tej ustawie.

    Czy tak jest w każdym banku, że moje dane zostaną udostępnione tym
    wszystkim instytucjom i firmom?? Rozumiem, że BIK ale do czego jeszcze
    moje dane w "Bankowym Rejestrze" skoro będą już w BIK?? Skoro informacje
    o mnie będą i w BIK i w "Rejestrze Bankowym" to poco je jeszcze
    udostępniać biurom informacji gospodarczej??

    Czy upoważnienie z punktu 8, wyrażenie zgody z punktu 9 i 10 można
    kiedykolwiek cofnąć lub kiedy tracą one swoją moc??

    Poza tym w par. 11 umowy do ww karty jest punkt 1:
    Posiadacz rachunku oświadcza, że w zakresie roszczeń mBanku wynikających
    z niniejszej umowy dobrowolnie poddaje się egzekucji prowadzonej wg
    przepisów KPC do wysokości 100 000 zł. obejmującej kwotę długu wraz z
    odsetkami oraz koszty sądowe i wszelkie inne koszty i wydatki niezbędne
    do celowego dochodzenia przez mBank.

    Czy to jest normalne?? Przy limicie rzędu 2000 zł i przekraczaniu go co
    miesiąc o kolejne 2000 zł kwota do ściągnięcia nie przekroczy nigdy
    50000 zł. Więc skąd się wzięło 100 000 zł? Czy tak jest wszędzie??

  • 2. Data: 2005-08-28 07:28:17
    Temat: Re: KK - Czy tak jest wszędzie?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Andrzej napisał(a):
    > Czy to jest normalne?? Przy limicie rzędu 2000 zł i przekraczaniu go co
    > miesiąc o kolejne 2000 zł kwota do ściągnięcia nie przekroczy nigdy
    > 50000 zł. Więc skąd się wzięło 100 000 zł? Czy tak jest wszędzie??

    Nie, ja w umowie KK w BPH mam 3 krotność limitu.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2005-08-28 07:49:30
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Andrzej wrote:

    > Czy to jest normalne?? Przy limicie rzędu 2000 zł i przekraczaniu go
    > co miesiąc o kolejne 2000 zł kwota do ściągnięcia nie przekroczy nigdy
    > 50000 zł. Więc skąd się wzięło 100 000 zł?

    IMHO to jest nienormalne a kwota jest wzięta z powietrza na zasadzie -
    wpiszmy ile wlezie tak żeby na pewno starczyło.

    > Czy tak jest wszędzie??

    Nie, w innych bankach zależy od limitu karty.
    W PKO BP i BPH limit*3, w ING limit*1,5

    Bogdan B.