-
11. Data: 2006-08-22 15:31:38
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>
Krzysztof Halasa wrote:
> 150 euro odpowiedzialnosci nie ma zastosowania do transakcji
> bez obecnosci karty, z tego prostego powodu, ze takie transakcje
> przynajmniej w ramach VISA i MC sa na calkowite ryzyko sprzedawcy.
> Jesli posiadacz karty twierdzi, ze taka transakcja nie zostala
> dokonana przez niego lub za jego zgoda, to bank powinien wycofac
> zaplate w pelnej wysokosci i nie powinien obciazac nia klienta.
Jak to ma się do przypadku pewnego klienta Raiffeisena, który jakiś rok temu
reklamował transakcję internetową? Dane z karty się zgadzały, adres nie.
Reklamacja odrzucona, arbiter bankowy poparła bank. Było o tym na grupie i
prnews.pl.
Czyżby przez ten rok coś się zmieniło?
Bogdan B.
-
12. Data: 2006-08-22 15:45:37
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: Aleksander Matuszak <r...@b...cy>
Bogdan B. wrote:
> Krzysztof Halasa wrote:
>
>
>>150 euro odpowiedzialnosci nie ma zastosowania do transakcji
>>bez obecnosci karty, z tego prostego powodu, ze takie transakcje
[..]
>
> Jak to ma się do przypadku pewnego klienta Raiffeisena, który jakiś rok temu
> reklamował transakcję internetową? Dane z karty się zgadzały, adres nie.
> Reklamacja odrzucona, arbiter bankowy poparła bank. Było o tym na grupie i
> prnews.pl.
A jak arbiter uzasadniał(a) taką decyzję. Zaczynam się obawiać o
bezpieczeństwo mojej karty =:-(
max
--
adres w rot13
-
13. Data: 2006-08-22 16:18:46
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>
Aleksander Matuszak wrote:
> Bogdan B. wrote:
>> Krzysztof Halasa wrote:
>>
>>
>>> 150 euro odpowiedzialnosci nie ma zastosowania do transakcji
>>> bez obecnosci karty, z tego prostego powodu, ze takie transakcje
> [..]
>>
>> Jak to ma się do przypadku pewnego klienta Raiffeisena, który jakiś
>> rok temu reklamował transakcję internetową? Dane z karty się
>> zgadzały, adres nie. Reklamacja odrzucona, arbiter bankowy poparła
>> bank. Było o tym na grupie i prnews.pl.
>
> A jak arbiter uzasadniał(a) taką decyzję. Zaczynam się obawiać o
> bezpieczeństwo mojej karty =:-(
Znalazłem to:
http://kartyonline.pl/niusy.php?id=2347
-
14. Data: 2006-08-22 19:24:29
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"0zero" <M...@y...com> writes:
> Ale ja się z toba zgadzam że powinien.
> Tylko że w Polsce praktyka jest że nie oddaje.
Jakies dokladniejsze namiary? Oprocz tego jednego banku niemieckiego,
o ktorym slyszalem :-)
--
Krzysztof Halasa
-
15. Data: 2006-08-22 19:25:06
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"Bogdan B." <b...@w...pl> writes:
> Jak to ma się do przypadku pewnego klienta Raiffeisena, który jakiś rok temu
> reklamował transakcję internetową? Dane z karty się zgadzały, adres nie.
> Reklamacja odrzucona, arbiter bankowy poparła bank. Było o tym na grupie i
> prnews.pl.
> Czyżby przez ten rok coś się zmieniło?
Watpie. Swoja droga, chetnie przeczytalbym tresc reklamacji i odpowiedzi
na nia.
--
Krzysztof Halasa
-
16. Data: 2006-08-22 19:37:59
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Telesfor Baudot napisał(a):
> Oczywiście poszła reklamacja. Ciekaw jestem czy jest szansa na uznanie (to
> mogła być transakcja internetowa)? Przerabiał ktoś to zagadnienie?
Przerabiał. PKO BP (konto inteligo). Sprawa ciągnęła się niemiłosiernie,
wymagała zgłoszenia na policji, ale uznana w 100%. Opisywałem na pbb -
pogooglaj.
-
17. Data: 2006-08-22 20:22:05
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>
Krzysztof Halasa wrote:
>> Czyżby przez ten rok coś się zmieniło?
>
> Watpie. Swoja droga, chetnie przeczytalbym tresc reklamacji i
> odpowiedzi na nia.
W takim razie ja wątpię w powodzenie innych reklamacji.
Zwłaszcza że teraz AFAIK odpowiedzialność ponosi ta strona transakcji która
nie wdrożyła 3D secure.
A jedna strona na pewno go nie wdroży - posiadacz katy ;-)
-
18. Data: 2006-08-22 23:18:35
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"Bogdan B." <b...@w...pl> writes:
> W takim razie ja wątpię w powodzenie innych reklamacji.
> Zwłaszcza że teraz AFAIK odpowiedzialność ponosi ta strona transakcji która
> nie wdrożyła 3D secure.
> A jedna strona na pewno go nie wdroży - posiadacz katy ;-)
Tyle ze posiadacz karty nie jest tu strona :-)
--
Krzysztof Halasa
-
19. Data: 2006-08-23 14:43:46
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>
Krzysztof Halasa wrote:
> Tyle ze posiadacz karty nie jest tu strona :-)
Ale wspaniale nadaje się do przesunięcia odpowiedzialności ;-)
-
20. Data: 2006-08-23 21:12:35
Temat: Re: [KK] Dopadło mnie...
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"Bogdan B." <b...@w...pl> writes:
>> Tyle ze posiadacz karty nie jest tu strona :-)
>
> Ale wspaniale nadaje się do przesunięcia odpowiedzialności ;-)
Slabo, po zrobieniu chargeback sklep nie ma nic do gadania i nie
rzutuje to na przyszla wspolprace. Odwrotnie niz w przypadku
wlasnego klienta.
--
Krzysztof Halasa