  • 11. Data: 2004-01-21 15:41:11
    Temat: Re: KK Kredyt Banku z chipem
    Od: "Leon" <b...@b...pl>

    Tego nie wiedzialem, myslalem ze mam tylko chip i taka karta jest bez paska.
    To w takim razie jekie jest w niej bezpieczenstwo jesli mam i pasek i chip w
    jednym i jestem narazony tak samo na skopiowanie paska co i przy normalnej
    karcie?

    Pozdr,
    Leon

  • 12. Data: 2004-01-21 15:42:46
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > To w takim razie jekie jest w niej bezpieczenstwo jesli mam i pasek i chip
    > jednym i jestem narazony tak samo na skopiowanie paska co i przy normalnej
    > karcie?

    To jest tzw. bezpieczeństwo marketingowe ;-)))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 13. Data: 2004-01-21 15:44:23
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > jednym i jestem narazony tak samo na skopiowanie paska co i przy normalnej
    > karcie?

    Jesli terminal dostoswany jest do odczytu chipow, to nie mozna uzyc paska.
    Takich terminali bedzie coraz wiecej. Ponad to karta wymaga wprowadzania
    pinu. Czasem nawet, gdy uzywany jest pasek.

    Pablo

  • 14. Data: 2004-01-21 15:53:52
    Od: "Leon" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli terminal dostoswany jest do odczytu chipow, to nie mozna uzyc paska.
    > Takich terminali bedzie coraz wiecej. Ponad to karta wymaga wprowadzania
    > pinu. Czasem nawet, gdy uzywany jest pasek.

    No jest to jakies bezpieczenstwo z pewnoscia. Jednak tak samo jestem
    narazony na skopiowanie paska, gdyby zas jego nie bylo to z pewnoscia
    bezpieczenstwo byloby jeszcze wieksze.
    Bodajze jest jakis wymog ze wszystkie karty maja miec chip nie pamietam
    tylko do ktorego roku. Chociaz w tym naszym kraju gdzie odsetek osob
    placacych kartami jest jeszcze dosyc niski (choc zapewne z kazdym rokiem
    wiekszy) a i koszty wprowadzenia tych kart wysokie to tez i banki nie
    spiesza sie z tematem.

    Pozdr,
    Leon

  • 15. Data: 2004-01-21 17:09:15
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!>

> [...]
    > Takich terminali bedzie coraz wiecej. Ponad to karta wymaga wprowadzania
    > pinu. Czasem nawet, gdy uzywany jest pasek.

    to ze terminale beda/sa przystosowane do odczytu chipow, to nie znaczy ze
    bedzie mozna korzystac z takich kart :(

    na stacjach orlenu sa terminale przystosowane do odczytywania kart chipowych
    (katra Vitay jest wlasnie karta chipowa), ale niestety platnicza/kredytowa
    karta chipowa zaplacic sie nieda (sprawdzone osobiscie...)

    --
    Tomek

    ---

  • 16. Data: 2004-01-21 17:26:13
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

> [...]
    > (katra Vitay jest wlasnie karta chipowa), ale niestety platnicza/kredytowa
    > karta chipowa zaplacic sie nieda (sprawdzone osobiscie...)

    Ja tam sie nie dziwie, ze terminal karty Vitay nie czyta chipa karty
    platniczej :))))

    Wcale sie nie da zaplacic czy da sie przy uzyciu paska?

    Pablo

  • 17. Data: 2004-01-21 17:29:19
    Temat: [OT] Re: KK Kredyt Banku z chipem
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@g...net_!!!>

    > chipowych
    > >

    > Ja tam sie nie dziwie, ze terminal karty Vitay nie czyta chipa karty
    > platniczej :))))

    wiesz... to jest tylko kwesta softu wg. mnie... co za roznica dla terminala
    czy numer karty zczyta z paska czy z czytnika chipa ;)

    > Wcale sie nie da zaplacic czy da sie przy uzyciu paska?

    tego to nie wiem, bo na karcie niemieckiego banku, ktora sprawila klientowi
    problem nie bylo paska ;) , ale poza tym termniale stosowane na orlenach nie
    sprawiaja wiekszych problemow z czytaniem paskow magnetycznych na kartach ;)
    wiec pewnie jesli pojawi sie karta hybrydowa, to spokojnie da sie nia
    zaplacic.

    --
    Tomek

    ---

  • 18. Data: 2004-01-21 17:39:29
    Temat: Re: [OT] Re: KK Kredyt Banku z chipem
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > wiesz... to jest tylko kwesta softu wg. mnie... co za roznica dla
    terminala
    > czy numer karty zczyta z paska czy z czytnika chipa ;)

    Pewnie masz racje.

    > tego to nie wiem, bo na karcie niemieckiego banku, ktora sprawila
    klientowi
    > problem nie bylo paska ;) , ale poza tym termniale stosowane na orlenach
    nie

    To troche zmienia postac rzeczy. W niemczech probowali wprowadzic na wieksza
    skale tzw. elektroniczna portmonetke na drobne wydatki. Raczej nie
    przypuszczam, zeby dzialalo to poza niemcami. Podobnie jest z chipowymi
    kartami Carte Blue powszechnymi we Francji.

    Pablo

  • 19. Data: 2004-01-21 19:04:35
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-01-21 15:55, Użytkownik Arguss napisał:

    > hehehe, a coś poza obrazkiem? ;-)

    Poza obrazkiem jest czerwona. Wygrywa w kategorii "najbardziej czerwona".

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 20. Data: 2004-01-22 01:10:39
    Od: Krystek <k...@p...e-space.pl_>

    Tomasz Jaszowski napisał:
    [...]
> [...]
    > (katra Vitay jest wlasnie karta chipowa), ale niestety platnicza/kredytowa
    > karta chipowa zaplacic sie nieda (sprawdzone osobiscie...)

    No to spróbuj (w Polsce) włożyć chip-kartę kredytową / debetową do
    automatu telefonicznego na takie czipowe karty i zadzwonić ;-)

    K.

    P.S. Wiem wiem, że na Zachodzie są publiczne aparaty telefoniczne
    akceptujące płatność za połączenie z kart bankowych...