  • 11. Data: 2007-08-08 16:14:27
    Temat: Re: KK Millennium - 25 sierpnia to sobota :-))
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

> [...]
    > konto w Millennium założyć, albo w oddziale w sobotę spłacić. ;-)
    >
    > Miło z ich strony, że chociaż za tak opóźnioną spłatę i tak nie
    > naliczają żadnych opłat/prowizji/odsetek i karta nadal prowadzona jest
    > "poprawnie" (sprawdzone - termin spłaty 24.02.2007 (sobota) - spłata
    > 26.02.2007 (poniedziałek)). Tylko, że skoro i tak bank traktuje tak
    > opóźnioną spłatę za terminową, to chyba nic by się nikomu nie stało,
    > gdyby termin z soboty został po prostu przesunięty na poniedziałek... No
    > ale mówię - to trzeba pomyśleć i chcieć...

    Ale otsssso chodzi?

    data jest 25 - sobota.
    obracasz kwotami, że lokata overnight da Ci jakiś sensowny zysk? :-)
    Po co utrudniać życie. Masz odroczoną nieoprocentowaną spłate zadłużenia
    na karcie. To, że raz na ileś miesięcy wypada to w dzień wolny - o rety!
    Poczekaj do grudnia - wypada w święto. :-)
    Masz o jeden dzień krótszy okres odroczenia płatności.
    Ale masz pewność, że zawsze to będzie 25-ty. A mogli napisać że do 24.08 :-)
    Bank zachowuje się przewidywalnie i powtarzalnie - to chyba zgodne z ISO
    9*** ;-))))

    Rafał

  • 12. Data: 2007-08-08 17:39:04
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Rafal Franczak napisał(a):

    > Ale otsssso chodzi?
    >
    > data jest 25 - sobota.

    Właśnie o to. Jeżeli co miesiąc nie spojrzysz na kalendarz i zlecisz po
    prostu na 25, to zwyczajnie nieświadomie możesz sobie zadłużenie
    "przeterminować" (co już mi się raz zdarzyło, na szczęście bez odsetek i
    opłat). Tylko tyle i aż tyle.

    > Ale masz pewność, że zawsze to będzie 25-ty. A mogli napisać że do 24.08
    > :-)

    Termin niedzielny przesuwają na sobotę. A więc można.

  • 13. Data: 2007-08-08 18:44:03
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

> [...]
    > opłat). Tylko tyle i aż tyle.

    > Termin niedzielny przesuwają na sobotę. A więc można.

    To ustaw spłatę na 20-tego. Masz 4 dni na niekorzystny układ planet.
    Nie rozumiem tego wyścigu żeby drobne kwoty płacić w ostatnim możliwym
    dniu. Chyba, że to nawyk z pracy gdzie obraca się dużymi kwotami. Albo
    poważny problem z płynnością finansową.

    Rafał

  • 14. Data: 2007-08-08 20:49:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Czy przeczytałeś to co napisałem ? W tym momencie termin został tak
    > naprawdę ustalony na *piątek*" KC ma sie do tego nijak.

    Tak dobrze to nie jest. Jeśli na wyciągu jest napisane, że termin
    płatności mija w dniu X, to wg KC mija on w X. Tyle i aż tyle. No chyba, że
    wg Ciebie można wystawić dokument z datą płatności X, a w regulaminie
    zapisać, że w rzeczywistości ten termin to jest jednak X-2. Jeśli tak to
    chylę czoła przed geniuszem. Od tego już jesteśmy tylko o krok od hasła
    reklamowego "Rok kredytu za jedyne 0,1%", a w załączonym regulaminie
    "niewinny" zapis: "kredyt należy spłacić 364 dni przed terminem płatności
    wyznaczonym w umowie".

  • 15. Data: 2007-08-08 20:58:56
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2007 22:49:10 +0200,
    osoba podpisana: Marcin Wasilewski <j...@a...pl>
    napisała:
    [...]
    > reklamowego "Rok kredytu za jedyne 0,1%", a w załączonym regulaminie
    > "niewinny" zapis: "kredyt należy spłacić 364 dni przed terminem płatności
    > wyznaczonym w umowie".

    I wtedy RRSP szybuje do nieba (i nie wiem czy nie staje się większa niż
    antylichwa przewiduje)

    KJ

    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 16. Data: 2007-08-08 21:01:52
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Aug 2007 22:49:10 +0200,
    osoba podpisana: Marcin Wasilewski <j...@a...pl>
    napisała:
    [...]
    > reklamowego "Rok kredytu za jedyne 0,1%", a w załączonym regulaminie
    > "niewinny" zapis: "kredyt należy spłacić 364 dni przed terminem płatności
    > wyznaczonym w umowie".

    1. I wtedy RRSP szybuje do nieba (i nie wiem czy nie staje się większa niż
    antylichwa przewiduje) :)
    2. Różnej maści reklamy kredytów "dyskontowyc"[1] tak właśnie działają.

    KJ

    [1] - "odsetki płatne przy udzieleniu kredytu"

  • 17. Data: 2007-08-09 07:12:28
    Od: " mar" <y...@g...SKASUJ-TO.pl>

    chyba w Lukasie tak jest, iż przy definicji przelewu lub zlecenia stałego
    można wybrać opcję na wypadek przypadania terminów w dni wolne, że ma się
    zrealizować przed lub po.

  • 18. Data: 2007-08-13 13:48:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 20:44:03 +0200, Rafal Franczak
    <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Nie rozumiem tego wyścigu żeby drobne kwoty płacić w ostatnim możliwym
    >dniu. Chyba, że to nawyk z pracy gdzie obraca się dużymi kwotami. Albo

    Też mnie to dziwi, szczególnie, że gdy ktoś spłaca przelewem to nie ma
    gwarancji, że dojdzie on w ten sam dzień. Ja tam spłacam kilka dni wcześniej i
    jakoś niespecjalnie mnie to boli.

  • 19. Data: 2007-08-13 14:26:21
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Też mnie to dziwi, szczególnie, że gdy ktoś spłaca przelewem to nie ma
    > gwarancji, że dojdzie on w ten sam dzień. Ja tam spłacam kilka dni wcześniej i
    > jakoś niespecjalnie mnie to boli.

    Porządne banki przelewy przyszłe wysyłają pierwszą sesją wychodzącą
    danego dnia. Nie bardzo widzę możliwość, aby taki przelew mógł nie
    dotrzeć tego samego dnia na rachunek docelowy.

  • 20. Data: 2007-08-13 17:57:45
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Aug 2007 16:26:21 +0200, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wklepał(-a):

    >Porządne banki przelewy przyszłe wysyłają pierwszą sesją wychodzącą
    >danego dnia. Nie bardzo widzę możliwość, aby taki przelew mógł nie
    >dotrzeć tego samego dnia na rachunek docelowy.

    To, że do tej pory tak działało, nie gwarantuje że kiedyś coś się nie sypnie i
    wtedy wyjdzie drugą sesją, a może na następny dzień.