  • 11. Data: 2007-10-11 16:18:38
    Temat: Re: KK Polbanku
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Paź, 17:53, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > No ja mam karty gdzies na 50k (innych kredytow nie posiadam), wiec do
    > nich nawet nie ide. Karty z takim limitem to nie chce, bo to bezsensu.

    E tam.....
    Ja jak juz przynioslem zaswiadczenie to podwyzszylem "podanie" do 3
    tys - wiecej mi nie trzeba, samochodow na raty ta karta nie bede
    kupowal, z tym, ze ciekawe, czy podwyzsza. Mam jeszcze (w miedzczasie
    sie sfinalizowal) stosunkowo nieduzy kredyt 5-o letni.
    Jak zakoncze przeniesienie, to po wymowieniu KK w eurobanku wykupie
    sobie za jakis czas raport z bik, bo zaczynam byc ciekawy - Citi tez
    poczatkowo robilo mi trudnosci z wydaniem KK, a nie nie jestem
    specjalnie zadluzony, ani nie zarabiam ponizej sredniej.

    Moze wisi na mnie przyznana dozywotnio przy okazji jakiegos kredytu
    sprzed lat jakas niepobrana i nieaktywowana KK z poteznym limitem?

  • 12. Data: 2007-10-11 16:20:15
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    krzysztofsf napisał(a):
> [...]
    > poczatkowo robilo mi trudnosci z wydaniem KK, a nie nie jestem
    > specjalnie zadluzony, ani nie zarabiam ponizej sredniej.

    Ja karty z limitem 3-4k bede likwidowal. Za maly limit IMO. Na KK trzeba
    miec wg. mnie limit przynajmniej dwa razy tyle co wydajemy dana karta
    miesiecznie + ze 3-4k w zapasie. Ja wydaje (robiac normalne zakupy, bez
    rachunkow itp.) karta w miesiacu ok 1,5-2k no i fajnie jest miec jakis
    zapas na dodatkowe zakupy (TV, jakis sprzet, zegarek czy cos tam). Przy
    tego typu uzytkowaniu limit jaki mi wystarcza na codzien to ok 7k. Przy
    dwoch kartach z takim limitem mozna sie w miare swobodnie poruszac na
    codzien. Oczywiscie to jest takie minimalne optimum, dlatego ucieszyla
    mnie propozycja Multi, ze dadza mi karte z limitem 16k. Tyle ze cos
    wszystko ucichlo i tak sobie czekam i czekam :)

    > Moze wisi na mnie przyznana dozywotnio przy okazji jakiegos kredytu
    > sprzed lat jakas niepobrana i nieaktywowana KK z poteznym limitem?

    Dla mnie ten caly BIK to paranoja i odnosze wrazenie ze jesli nie jest
    sie tam "na czarnej liscie" za jakies zaleglosci to nie ma to zadnego
    znaczenia. Ostatnio mBank dal mi karte 7k za nic, a taki Raiffeisen
    odmowil mi przeniesienia do nich karty z podobnym limitem (a wiadomo ze
    przyjmujac kogos kto przenosi karte ryzykuje sie mniej niz dajac karte
    "za nic"). I podobnych sytuacji mam wiele ale nie chce mi sie ich nawet
    opisywac :)

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2007-10-11 20:39:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 11 Paź, 18:20, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > miec wg. mnie limit przynajmniej dwa razy tyle co wydajemy dana karta
    > miesiecznie + ze 3-4k w zapasie.

    Poniewaz planuje karte u nich do okazyjnych zakupow do rozlozenia na
    raty, to 3k u mnie idealnie miesci sie w tych parametrach :)

    Tak przy okazji - mozesz przeniesc do nich zadluzona KK i rozbija
    zadluzenie na 10 (w tym przypadku nie 12) rat dodajac te 5% i splaca
    zadluzona KK przejmujac ja.
    Kwote zadluzenia podajesz na podstawie ostatniego wyciagu , ktory im
    przekazujesz + zaswiadczenie z banku o aktualnym zadluzeniu po
    wygenerowaniu tego wyciagu , lub transakcjach za ten okres (jesli
    chcesz dodac to do kwoty do splaty z wyciagu). Czyli mozesz wyssac
    przed tym ostatnim dokumentem gotowke i splacic ja ratami Polbanku + %
    starej KK naliczony do chwili, gdy Polbank splaci ich na podstawie
    zaswiadczenia.