  • 21. Data: 2010-06-13 01:09:26
    Temat: Re: KK Polbanku i aktywacja
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> dared to write:

    > Nie zebym mowil czy to dobrze czy zle, ale to typowa praktyka na tzw.
    > Zachodzie.

    Na pewno nie w UK.

    > Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno.

    Wyjaśnisz jak ma się chip lub jego brak do odpowiedzialności za transakcje card not
    present?

    k.

  • 22. Data: 2010-06-13 06:59:32
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 13 Jun 2010 01:28:59 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno.

    Bez. Co śmieszniejsze, jak zadzwonisz na infolinię to mają specjalną opcję
    do "aktywowania kart" i z przyjemnością ci tą aktywną już kartę aktywują
    ;).
    --
    Kojer

  • 23. Data: 2010-06-13 07:36:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    > Na pewno nie w UK.

    Zdziwilbys sie.

    > Wyjaśnisz jak ma się chip lub jego brak do odpowiedzialności za transakcje card not
    present?

    A co to ma do rzeczy? Wazna jest odpowiedzialnosc "card present", a ta
    jest rozna w przypadku karty ze sciezka magnetyczna oraz takiej
    "chip&pin", jesli nie podano PINu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2010-06-13 08:06:51
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> dared to write:

    > Zdziwilbys sie.

    Podasz, jaki bank?

    > A co to ma do rzeczy? Wazna jest odpowiedzialnosc "card present", a ta
    > jest rozna w przypadku karty ze sciezka magnetyczna oraz takiej
    > "chip&pin", jesli nie podano PINu.

    Odsyłam do pierwszego posta. Karta przychodzi pocztą, ale bez PIN-u - czyli z jedyna
    możliwa transakcja z obecnością karty to na podpis, którą z kolei można skutecznie
    reklamować.
    Tak że jedyny dotkliwy fraud to transakcja zdalna. A tu chip czy jego brak nie gra
    *żadnej* roli.

    Mylę się?

  • 25. Data: 2010-06-13 09:50:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    > Podasz, jaki bank?

    Bo to jeden? Pare lat+ temu trudno byloby znalezc taki, ktory wysyla
    karty naprawde nieaktywne (tzn. takie, ktore nie dostaja autoryzacji)
    i ktory ich sam nie aktywuje po jakims czasie od wyslania.

    > Odsyłam do pierwszego posta. Karta przychodzi pocztą, ale bez PIN-u -
    > czyli z jedyna możliwa transakcja z obecnością karty to na podpis,
    > którą z kolei można skutecznie reklamować.

    Pisalem o ryzyku banku, nie klienta. Jesli bank wysyla karty bez
    procesora, i ktos taka karta wykona transakcje z obecnoscia karty, to
    bank za to placi.

    Dla klienta kazda transakcja wykonana przed otrzymaniem przez niego
    karty jest wzglednie latwa do reklamowania, ale to bez znaczenia w tym
    przypadku.

    > Tak że jedyny dotkliwy fraud to transakcja zdalna.

    Dla banku fraud bez obecnosci karty to zaden problem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2010-06-13 18:48:47
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Nie zebym mowil czy to dobrze czy zle, ale to typowa praktyka na tzw.
    > Zachodzie.
    >
    > Aaa... z chipem moze? To nie ryzykuja jakos mocno.

    Bez chipa.

    --
    MiCHA

  • 27. Data: 2010-06-13 18:54:15
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > A co to ma do rzeczy? Wazna jest odpowiedzialnosc "card present", a ta
    > jest rozna w przypadku karty ze sciezka magnetyczna oraz takiej
    > "chip&pin", jesli nie podano PINu.

    Ale pin przychodzi w drugiej kopercie. Wystarczy włamać się do skrzynki
    i ukraść obie przesyłki - aktywną kartę i pin do niej.

    Ba, swego czasu ten sam bank przysłał mi kartę i pin w JEDNEJ kopercie.
    Było to gdy zareklamowałem fakt nie dostania nowej karty przez 3
    tygodnie. Duplikat z pinem wysłali jakimś ekspresem i za dzień czy dwa
    wylądował on w mojej skrzynce. (A parę dni później przyszła nawet
    oryginalna karta, ta wysłana wcześniej...)

    --
    MiCHA

  • 28. Data: 2010-06-14 09:43:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Ale pin przychodzi w drugiej kopercie. Wystarczy włamać się do
    > skrzynki i ukraść obie przesyłki - aktywną kartę i pin do niej.

    No, tak, przy nowych kartach. Ale to juz mniejsza szansa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2010-06-14 12:53:35
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > No, tak, przy nowych kartach. Ale to juz mniejsza szansa.

    Nie przy nowych, tylko przy wszystkich. W Polbanku każda wysyłana do
    klienta karta ma nowy pin, nawet jeśli to tylko duplikat starej karty.

    --
    MiCHA

  • 30. Data: 2010-06-15 09:11:17
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Robert Kois pisze:

    > Bez. Co śmieszniejsze, jak zadzwonisz na infolinię to mają specjalną opcję
    > do "aktywowania kart" i z przyjemnością ci tą aktywną już kartę aktywują
    > ;).

    Ta opcja "aktywacji" to nie głupi pomysł potwierdzają sobie wtedy, że
    właściwa osoba otrzymała kartę.

    orcio