  • 1. Data: 2010-03-23 16:56:29
    Temat: KK Visa jako uzupelnienie Mastercard - ktora wybrac?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,
    Moja glowna karta kredytowa jest Polbank Era, czyli Mastercard z 1% cashback i
    dobrymi kursami dla transakcji zagranicznych.
    Dlatego jest to moja glowna karta, z ktorej praktycznie zawsze korzystam.
    Zawsze, bo czasami odmawia posluszenstwa... (np. opisywane tutaj problemy w
    Niemczech).
    Ta karta bedzie moja glowna karta, chyba ze polbank zmieni zasady.
    Ale na wszelki wypadek potrzebuje jeszcze cos. Mam karte do konta w aliorze,
    ale to tez Mastercard, a jako rezerwowa chcialbym miec jednak Vise.
    Mam Citi Visa Lot, ale poniewaz praktycznie z niej nie korzystam, to nie mam
    zamiaru za nia placic, a pewnie ktorys raz z rzedu bank nie bedzie chcial jej
    przedluzyc za darmo, a 190zl rocznie to zdzierstwo.
    Czy moglibyscie polecic mi KK, ktora bedzie dobrym uzupelnieniem w razie
    problemow z Mastercardem Polbanku i ktora nie bedzie mnie duzo kosztowala
    (zakladam minimalne platnosci, wiec pewnie nie spelnie kryteriow zwolnienia z
    oplaty zaleznych od ilosci transakcji, czy obrotu). Ale z drugiej strony jakas
    uczciwa oplata roczna za karte typu back-up - tam gdzie polbank nie zadziala
    jest do zaakceptowania.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2010-03-23 17:18:16
    Od: Homzik <h...@g...com>

    www.keepitsimple.pl ale rozliczana w USD

    albo karta Money.pl wydawana przez BZWBK (5 transakcji miesiecznie na
    dowolna kwote), ale tez przeliczniki pewnie srednie

  • 3. Data: 2010-03-23 20:48:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jakas
    > uczciwa oplata roczna za karte typu back-up - tam gdzie polbank nie

    VC ING.

  • 4. Data: 2010-03-24 09:47:41
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Homzik <h...@g...com> napisał(a):

    > www.keepitsimple.pl ale rozliczana w USD
    >
    > albo karta Money.pl wydawana przez BZWBK (5 transakcji miesiecznie na
    > dowolna kwote), ale tez przeliczniki pewnie srednie

    Keepitsimple jest na zawsze bezpłatna? jakoś nie mogę znaleźć kompletnej
    tabeli opłat na ich stronie...

  • 5. Data: 2010-03-24 09:52:53
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > VC ING.

    Ok, wygląda interesująco: pierwszy rok bezpłatnie, później 50zł, ewentualnie
    100zł za golda.

    Zwolnienie z opłaty za kartę (6000zł rocznie dla classic, 12000zł rocznie dla
    golda) jest bez sensu, bo za te 6000zł mam 60zł cashback (i odpowiednio 120zł)
    na polbank era, więc lepiej płacić kartą polbanku, a tutaj płacić roczną opłatę.

    Widzę, więc, że mam dwie opcje (dla karty back-up):
    - najtańsza na rynku, ale z tych, które działają sprawnie i nie ma z nimi
    niespodzianek
    - albo co roku przenosić kartę z banku do banku

    Widzę już, że te zwolnienia z rocznych opłat są zupełnie bez sensu w
    porównaniu z cashback.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2010-03-24 10:38:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup

    > Widzę, więc, że mam dwie opcje (dla karty back-up):
    > - najtańsza na rynku, ale z tych, które działają sprawnie i nie ma z nimi
    > niespodzianek

    Karty ING nigdy mnie nie zawodziły, to są raczej karty z wyższej półki jeśli
    chodzi o standardy obsługi reklamacji.

    > Widzę już, że te zwolnienia z rocznych opłat są zupełnie bez sensu w
    > porównaniu z cashback.

    Tak, jak jest cashback jako alternatywa, to kręcenie obrotu na zwolnienia
    jest bez sensu. W przypadku ING ma to sens jeśli jest już trochę transakcji
    zagranicznych i do zwolnienia trzeba wykręcić wyraźnie mniej niż 6000. A np.
    w Mille to już w ogóle absurdalnie wygląda.

  • 7. Data: 2010-03-24 11:00:30
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 09:52:53 +0000, Marcin napisał(a):

    > Widzę, więc, że mam dwie opcje (dla karty back-up): - najtańsza na
    > rynku, ale z tych, które działają sprawnie i nie ma z nimi niespodzianek
    > - albo co roku przenosić kartę z banku do banku

    Tanie VISA masz jeszcze w mBanku albo Eurobanku.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-03-24 11:00:42
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Uzytkownik "Homzik" <h...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > www.keepitsimple.pl ale rozliczana w USD

    W keepitsimple jakies haczyki sa? bo moze ewentualnie bym sie
    pisal..........

    wiatrak

  • 9. Data: 2010-03-24 11:09:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 11:00:30 +0000, xbartx napisał(a):

    > Tanie VISA masz jeszcze w mBanku albo Eurobanku.

    O np nowa VISA z Eurobanku z cashback i 35 transakcji zwalnia z opłaty
    rocznej:

    http://preview.tinyurl.com/eurobank-kk-perfect

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2010-03-24 11:13:26
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > uczciwa oplata roczna za karte typu back-up - tam gdzie polbank nie zadziala

    Eurobank Visa Classic Kaufland
    niestety teraz zmniejszyli limit do 3k
    http://tiny.pl/!hgfhl

    orcio