  • 1. Data: 2008-12-01 16:26:45
    Temat: KK chip + PIN
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Po kilku tygodniach użytkowania KK chipowej autoryzowanej PINem
    stwierdzam, że nie takie to straszne jak się spodziewałem. 95% terminali
    w jakich płaciłem posiada już odpowiednie czytniki na chip, więc przez
    pasek nic się nie autoryzuje. Wpisywanie PINu jest de facto szybsze niż
    podpis, a jak zasłonimy klawiaturkę ręką to nikt nam nic nie podglądnie,
    więc jakoś specjalnie się nie stresuję.

    Póki co jestem zadowolony :)

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2008-12-01 19:42:28
    Temat: Re: KK chip + PIN
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Póki co jestem zadowolony :)

    niesamowite, i kto to napisał ;-)
    normalnie to jestem chyba pod wrażeniem!!!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-12-02 08:07:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 01 Dec 2008 17:26:45 +0100, Mithos napisał(a):

    > Wpisywanie PINu jest de facto szybsze niż podpis, a jak zasłonimy
    > klawiaturkę ręką to nikt nam nic nie podglądnie,

    I trzeba się liczyć z tym, że będzie coraz więcej kart na chip. I POS-ów
    je obsługujących.
    Są niższe prowizje za transakcje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-12-02 19:29:22
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gh138s$bc6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > posiada już odpowiednie czytniki na chip, więc przez pasek nic się nie

    A to ciekawe, bo ja mam dokładnie inne spostrzeżenia.
    Terminal wydaje się mieć wjście na kartę z chipem, obsługa z przyzwyczjenia
    skanuje pasek i nigdy nie było tak że terminal się zbuntował.
    Jak jest naprawdę ?!

    TomekD

  • 5. Data: 2008-12-02 19:58:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    TomekD pisze:
> [...]
    > Terminal wydaje się mieć wjście na kartę z chipem, obsługa z
    > przyzwyczjenia skanuje pasek i nigdy nie było tak że terminal się

    U mnie pasek NIGDY nie przechodzi (jeśli w terminalu jest obsługa chipa)
    - zawsze terminal zmusza do wsadzenia karty chipem.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2008-12-02 21:04:59
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:gh441j$gc5$1@news.onet.pl...

    > U mnie pasek NIGDY nie przechodzi (jeśli w terminalu jest obsługa chipa) -
    > zawsze terminal zmusza do wsadzenia karty chipem.

    Nie zanotowałem od 2 miesięcy nawet pojedynczego buntu terminala przy skanowaniu
    kary która ma chip a terminal wydaje się mieć obsługę chipa.
    Co więcej, losowo odpytywana obsługa odpytywana czy terminal się nie buntuje że
    skanują pasek jak jest chip a terminal /wydaje się mieć odczyt chipa/ zarzekała
    się że nie.
    U mnie złota rybka mBanku, terminale PeKaO SA, WBK i być może inne - będę się
    teraz przyglądał uważniej.
    A tak w sumie to od czego / kogo taki bunt zależy - karty czy właściciela
    terminalu ?

    TomekD

  • 7. Data: 2008-12-02 21:10:31
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > U mnie pasek NIGDY nie przechodzi (jeśli w terminalu jest obsługa
    > chipa) - zawsze terminal zmusza do wsadzenia karty chipem.

    Ja miałem:
    1. chip + pin- najczęściej- (przy czym trafiałem na kumate kasjerki które od razu
    wsadzały kartę tak jak trzeba)
    2. pasek + pin
    3. pasek + podpis - raz się zdarzyło na Statoil
    Karta Multi.

    KJ