  • 1. Data: 2010-05-22 06:30:15
    Temat: KK, chip, pin, podpis - reguły?
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Witam.
    Czy wiadomo komuś jakie reguły rządzą tym, czy transakcja kartą wypukłą
    jest potwierdzana PINem, czy podpisem?

    Dawniej miałem tylko "paskowe" VC i zawsze chciało tylko podpisu.
    Później uszczęśliwili mnie z BZWBK cipową, i wtedy już chciało tylko i
    zawsze PINu.
    Od niedawna mam KIS, paskową (zdziwko) - i chce PINu.

    Od czego to zależy?

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.

  • 2. Data: 2010-05-22 07:13:23
    Temat: Re: KK, chip, pin, podpis - reguły?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    > Czy wiadomo komuś jakie reguły rządzą tym, czy transakcja
    > kartą wypukłą jest potwierdzana PINem, czy podpisem?

    Jeśli klient wygląda na takiego co potrafi się podpisać i jednocześnie
    liczyć do czterech to może korzystać z obu możliwości. Jeśli jednak jego
    stan budzi uzasadnione wątpliwości to wtedy te możliwości są ograniczane
    do jak najprostszej formy.

    > Od czego to zależy?

    Od ustawienia terminala

  • 3. Data: 2010-05-22 08:27:31
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    JanKo <b...@m...tu> dared to write:

> [...]
    > liczyć do czterech to może korzystać z obu możliwości. Jeśli jednak jego
    > stan budzi uzasadnione wątpliwości to wtedy te możliwości są ograniczane

    Od paru innych rzeczy też: danych na pasku, konfiguracji chipa, "manual override"
    przez sprzedawcę, itd.

    k.

  • 4. Data: 2010-05-22 09:34:05
    Od: "MG" <n...@s...com>

    "kashmiri" napisał

    > Od paru innych rzeczy też: danych na pasku, konfiguracji chipa, "manual
    > override"
    > przez sprzedawcę, itd.

    Co rozumiesz przez "manual override"? Poza PIN Bypass, który raczej nie jest
    inicjowany przez sprzedawcę, a posiadacza karty (choć w niektórych krajach
    może wymagać dodatkowego przyzwolenia akceptanta), nie ma możliwości zmiany
    metody uwierzytelnienia posiadacza karty w transakcjach EMV.

    --
    MG

  • 5. Data: 2010-05-22 10:12:58
    Od: Peet <w...@a...com>

    On 2010-05-22 08:30, Pyrtek wrote:

    > Od niedawna mam KIS, paskową (zdziwko) - i chce PINu.

    KIS - w markecie pin, stacja benzynowa podpis.

  • 6. Data: 2010-05-22 14:27:21
    Od: V pay <x...@a...pl>

    Mnie najbardziej dziwią sytuacje kiedy np. płace swoja debetową karta
    Mastercard z chipem (MC Debit jest taka w BZWBK) w terminalach Evalon
    znajdujących się w Multikinie albo SuperPharm i po włożeniu chipa do
    czytnika i przeprowadzeniu autoryzacji na slipie trzeba sie podpisac
    bo jest na to miejsce, o PIN WOGOLE NIE PROSI!!
    ktoś to może wytłumaczyc?
    Ps transakcja musi isc z chipa bo na slipei widnieje TC czyli
    transaction code ktory wystepuje tylko podczas transakcji z chipem.

  • 7. Data: 2010-05-23 11:52:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pyrtek <u...@n...com> writes:

    > Czy wiadomo komuś jakie reguły rządzą tym, czy transakcja kartą wypukłą
    > jest potwierdzana PINem, czy podpisem?

    Nie zalezy to od wypuklosci. Zalezy od zapisu na pasku magnetycznym
    i/lub konfiguracji procesora karty, od ustawien terminala, od informacji
    w bazie numerow kart organizacji, od dzialan klienta i sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Halasa