  • 1. Data: 2009-02-01 09:37:33
    Temat: KK - coś zamiast mbanku czy takie rzeczy tylko w Erze?
    Od: m...@g...com

    Na fali pytań gdzie przenieść kartę, ja też podpiąłbym się. W (ciut
    losowej) kolejności priorytetów i częściowo rzeczy, których mbank nie
    ma to tak:

    - kursy - bo z doświadczenia do 25% transakcji w zeszłym roku to
    walutowe(tu chyba wskazanie na Polbank i wybitnie przeciw Citibankowi)
    - podgląd blokad - tu mbank króluje, a parę razy zdarzyło mi się coś
    robić w sklepach, gdzie polski adres billingowy wymagał dodatkowej
    autoryzacji (choć np. w jednym sklepie autoryzowali LOSOWĄ kwotę
    między $1-$3 i prosili o podanie dokładnej wysokości - i tu trzeba
    było dzwonić na mlinię, bo czegoś takiego w systemie trans. się nie
    zobaczy)
    - jakieś ubezpieczenie, natomiast niekoniecznie obowiazkowe (np. wg
    TOiP Getinu) i dodatkowo płatne
    - karta główna + dodatkowa za darmo (obecnie wyrabiam to mbankowe 1500
    zł miesięcznie - więc z główną praktycznie nigdzie nie ma problemu - a
    z dodatkową?)
    - chętnie jakiś cashback (to po trochu jest wymienialne z opłatami za
    kartę).
    - oprocentowanie średnio ważne, bo zakładam spłatę całości co miesiąc
    (no właśnie, i tu jakiś wygodny mechanizm spłaty lub przypominania o
    niej).
    - grace period- wiadomo, im dłuższy - tym lepszy ;)

    Po lekturze grupy Polbank (zwłaszcza Era - choć tu pewnie musiałbym
    skombinować jakiegoś Tak-taka) wygląda ciekawie - jeśliby wyjąć dostęp
    netowy i podgląd blokad. Jest jeszcze Alior, choć tu o kursach
    walutowych póki co chyba cicho. A jakieś inne typy?

    mucher

  • 2. Data: 2009-02-01 12:32:33
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > netowy i podgląd blokad. Jest jeszcze Alior, choć tu o kursach
    > walutowych póki co chyba cicho. A jakieś inne typy?
    takich rzeczy to nawet w Erze nie mają ;-)

  • 3. Data: 2009-02-01 16:03:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > netowy i podgląd blokad. Jest jeszcze Alior, choć tu o kursach
    > walutowych póki co chyba cicho. A jakieś inne typy?

    no to sobie sam na pytanie odp., Alior ma akceptowalne kursy walutowe,
    ale ZTCW to są spore korowody
    jeżeli chodzi o przyznanie karty, w Polbanku tego nie było

    najlepiej, gdybyś miał niedaleko do placówki ww. (chociaż to samo
    miasto), aby w przypadku jakiejś kryzysowej sytuacji nie było konieczne
    korzystanie z infolinii, bo to masakra...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-02-01 17:17:18
    Od: m...@g...com

    On Feb 1, 5:03 pm, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > no to sobie sam na pytanie odp., Alior ma akceptowalne kursy walutowe,
    > ale ZTCW to są spore korowody
    > jeżeli chodzi o przyznanie karty, w Polbanku tego nie było

    Nawet w przypadku przeniesienia KK?

    > najlepiej, gdybyś miał niedaleko do placówki ww. (chociaż to samo
    > miasto), aby w przypadku jakiejś kryzysowej sytuacji nie było konieczne
    > korzystanie z infolinii, bo to masakra...

    A w ogóle czy Alior chwali się gdzieś jak te kursy rozlicza? (wiadomo,
    kurs kupna/sprzedaży banku to jedna sprawa, ale przeważnie jest i ew.
    spread na kursach Visy przy transakcjach w walucie innej niż - skoro
    to Mastercard - to pewnie Euro?). Placówek chyba w KRK trochę jest.

    Swoją drogą - jak jest ze zmianami limitów transakcyjnych dla różnych
    kanałów (jak w mbanku) i monitoringiem transakcji? W mbanku parę razy
    zdarzyło mi się dostać telefon ostrzegawczy w sytuacjach typu zapłata
    grubszej kwoty czy też 2 autoryzacje w jednym dniu w różnych krajach.

    mucher

  • 5. Data: 2009-02-01 19:01:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    > zdarzyło mi się dostać telefon ostrzegawczy w sytuacjach typu zapłata
    > grubszej kwoty czy też 2 autoryzacje w jednym dniu w różnych krajach.

    Monitoring mają do d*.*. Wpłaciłem na rachunek 10kzł i w 2h później
    wykonałem jedną operację na owe 10kzł (płaciłem za meble i "specjalnie"
    w tym celu wziąłem sobie debetówkę z cachbackiem). Monitoring uznał tą
    operację za podejrzaną i bez żadnego słowa uprzedzenia zablokował mi
    kartę. Nie było ani telefonu, ani smsa, ani nawet emaila... Nic.

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2009-02-01 20:06:05
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 1 Lut, 20:01, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > operację za podejrzaną i bez żadnego słowa uprzedzenia zablokował mi
    > kartę. Nie było ani telefonu, ani smsa, ani nawet emaila... Nic.

    Mnie wystarczyło wypłacić kilka dwudziestek, że by doświadczyć tej
    samej przyjemności. Citek przynajmniej dzwoni, Alior po chłopsku wali
    po całości i na odlew...

  • 7. Data: 2009-02-01 20:37:41
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    > Mnie wystarczyło wypłacić kilka dwudziestek, że by doświadczyć tej
    > samej przyjemności. Citek przynajmniej dzwoni, Alior po chłopsku wali
    > po całości i na odlew...

    Jeśli chodzi o mnie, to absolutnie najlepsze doświadczenia pod względem
    monitoringu mam z mBankiem - każda większa operacja (tak gdzieś od
    2-3kzł) pociągała za sobą kontakt telefoniczny konsultanta - i to
    natychmiast. Czasem nawet nie zdążyłem karty do portfela schować, a już
    się komóra odzywała... No i dzwonili także przy nieudanych autoryzacjach
    dużych kwot (bo np. nie było środków).

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2009-02-01 20:46:44
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    > natychmiast. Czasem nawet nie zdążyłem karty do portfela schować, a już
    > się komóra odzywała... No i dzwonili także przy nieudanych autoryzacjach

    Czy to na pewno chodzi o mBank ? :)

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-02-01 21:44:10
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:gm516n$ckr$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > natychmiast. Czasem nawet nie zdążyłem karty do portfela schować, a już
    > się komóra odzywała... No i dzwonili także przy nieudanych autoryzacjach

    Ty poważnie piszesz? Bo do mnie i przy 20k nikt nie dzwoni, a też takich
    transakcji nie miewam co miesiąc.

    marekz

  • 10. Data: 2009-02-01 22:06:47
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "MarekZ" news:gm54p8$745$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Ty poważnie piszesz? Bo do mnie i przy 20k nikt nie dzwoni, a też takich
    > transakcji nie miewam co miesiąc.

    Mi osobiście ten cały mBank w tym wątku nie pasuje :)