  • 1. Data: 2003-10-09 15:26:48
    Temat: KK czy kredyt odnawialny?
    Od: "Agaska" <g...@w...pl>

    Witam.

    Kiedyś bardzo intensywnie korzystałam z KK. Potem z tego zrezygnowałam, bo
    od kiedy pieniądze zawsze są na koncie to spokojnie mogę płacić zwykłą kartą
    debetową i nic więcej mi do szczęścia nie było potrzebne.
    Teraz mam mały problem, pt. brak środków (są to problemy przejściowe -
    trochę się przeliczyłam przy zakładaniu lokaty VW a teraz szkoda mi ją
    zrywać) i zastanawiam się czy starać się o kredyt odnawialny na koncie
    (mBank) czy o kartę kredytową skoro i tak większość transakcji dokonuję
    kartą? Nie wiem co będzie tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem.
    A jeśli karta to która? Electron czy Classic? W przypadku karty zamierzam
    korzystać tylko z tego nieoprocentowanego okresu i całość zadłużenia spłacać
    odrazu w wyznaczonym terminie.

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-10-09 15:30:41
    Temat: Re: KK czy kredyt odnawialny?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bm3uj9$ka6$...@n...news.tpi.pl,
    Agaska <g...@w...pl>:

> [...]
    > zamierzam korzystać tylko z tego nieoprocentowanego okresu i całość
    > zadłużenia spłacać odrazu w wyznaczonym terminie.

    Skoro zamierzasz splacac w GP, to KK wypadnie korzystniej. Tansza jest
    electron, ale Classikiem zaplacisz tez w necie, przez telefon i poczte (choc
    mozesz jej nie dostac).

    (W sumie jesli tylko dla tego doraznego celu, a potem ma Ci sie nie przydac
    to moze lepiej jednak zerwac lokate - policz, czy koszt nie bedzie mniejszy,
    niz koszt karty.)
    W VW przy zerwaniu dostaje sie polowe odsetek, AFAIR.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-10-09 16:15:33
    Od: "Agaska" <g...@w...pl>

> [...]
    przydac
    > to moze lepiej jednak zerwac lokate - policz, czy koszt nie bedzie

    Nie no jak już będą ją miała to będę z niej korzystać. Pieniądze będą leżeć
    na koncie i procentować (o ile te żałosne odsteki można nazwać
    procentowaniem) a wszelkie płatności zamiast debetówką będę wykonywać
    kredytową tzn. tak to sobie wyobrażam na dzień dzisiejszy. A lokatę szkoda
    zrywać na półtora miesiąca przed jej końcem - a może ją przedłużę?
    Spodziewam się sporej dodatkowej kasy, ale to w listopadzie.
    A problemy mam bo pracodawca zalega mi z płatnościami wprawdzie nie pensji,
    ale delegacji i premii. Takie czasy.

    Agnieszka

  • 4. Data: 2003-10-10 07:33:38
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    Użytkownik "Agaska" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A jeśli karta to która? Electron czy Classic? W przypadku karty zamierzam
    > korzystać tylko z tego nieoprocentowanego okresu i całość zadłużenia

    Nie wiem jakie masz dochody... KK = potrzebne jakieś minimalne dochody
    (zazwyczaj co njamniej 1500zł netto ,ale moze być inny próg)
    karta kosztuje ileśtam/rok + ew dodatkowe opłaty np za ubezpieczenie -
    musisz dowiedzeć siew konkretnym banku.

    Kredyt odnawialny = prowizja za przyznanie (chyba że jakaś promocja),
    zazwyczaj do 5-6 krotności miesięcznych wpływów (choć też to zalezy od
    banku), nie ma minimalnego dochodu - no i też zazwyczaj jest opłata po roku
    za odnowienie limitu.

    Kredyt będziesz pewnie miała większy niż limit na karcie (ten drugi to
    zazwyczaj 1.5 do dwukrotności dochodów). Płacąc kartą i spłacając w terminie
    nie płacisz odsetek - więc jest taniej (podejrzewam też że roczna opłata za
    używanie będzie niższa niż sama prowizja za kredyt, nie licząc odsetek)
    Kredyt z kolei przydaje siegdy nagle będziesz potrzebowała np kupić pralkę
    na raty - wtedy po prostu debetujesz konto i nie masz bujania się z
    papierami, zaświadczeniami itp.

  • 5. Data: 2003-10-10 11:25:52
    Od: "Kamil Muszynski" <g...@h...pl>

    > zastanawiam się czy starać się o kredyt odnawialny na koncie
    > (mBank) czy o kartę kredytową skoro i tak większość transakcji dokonuję
    > kartą? Nie wiem co będzie tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem.

    Wedlug mnie najlepszym rozwiazaniem jest korzystanie i z karty i z kredytu
    odnawialnego. W przypadku kiedy z jakiegos powodu nie starczy Ci pieniedzy
    na splacenie karty w terminie, mozesz ja splacic wykorzyustujac kredyt w
    koncie (nizsze oprocentowanie). Poza tym w sytacji kiedy potrzebujesz
    gotowki, korzystanie z karty jest drogie. W moim przypadku zdarzalo sie to
    dosc regularnie, a tez myslalem, ze tak nie bedzie. Nie wiem jakie masz
    dochody, ale jezeli masz mozliwosc dostania i karty i kredytu nawet na
    niewielkie kwoty to polecam. Wazne, zeby kredyt w koncie byl taki sam lub
    wyzszy niz na karcie.
    W takim ukladzie robisz automatyczna splate calosci zadluzenia z konta w
    ostatnim dniu bez oprocentowania i masz duzo spokojniejsze zycie ... :-)
    Oczywiscie to o czym pisze ma sens kiedy moze miec u Ciebie miejsce
    sytuacja, ze nie masz pieniedzy, na splate calego zadluzenia ...

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2003-10-10 16:43:56
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > (mBank) czy o kartę kredytową skoro i tak większość transakcji dokonuję
    > kartą? Nie wiem co będzie tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem.

    Jesli to są chwilowe problemy z płynnością finansową, to moim zdaniem lepiej
    KK. Koszt uzyskania podobny, a jak Ci się uda załapać na jakąś promocję to
    może być nawet niższy. W końcu za przyznanie i wznowienie linni kredytowej
    banki też pobierają prowizję. Warunki uzyskania podobne. Zyskujesz na
    odsetkach, bo w linni kredytowej płacisz je zawsze kiedy zejdziesz poniżej
    salda, a tu do 51 dni 0%. Przy grubszych zakupach, czy wyjazdach wakacyjnych,
    takie rozłożenie wydatków na 2, a niekiedy 3 miesiące spłaty może być
    zbawienne dla budżetu.
    Poza tym dochodzi efekt psychologiczny, dostajesz KK i jej używasz na
    codzień, a przy linii kredytowej tak głupio uzyskać ją i skorzystać raz na
    jakiś czas :^)

    Miłego dnia
    Tomek