  • 1. Data: 2005-06-21 13:15:13
    Temat: KK dla przedsiębiorcy - wyjazd do USA
    Od: "clear" <m...@t...pl>

    Witam,

    mam nastepujący problem:

    Mam własną działalność gospodarczą (miesięczny dochód około 15-20 tys. zł) i
    chciałbym wyjechac we wrześniu na urlop do USA. Jako że najlepiej mieć tam
    KK, zacząłem się rozglądac w internecie za ciekawymi ofertami.
    Jednak nie wiem do końca jak to działa i mam kilka pytań:
    1. Jakie dokumenty o dochodach muszę przedstawić bankowi? PIT?
    2. Czy muszę zakładac konto w danym banku jeśli chce mieć KK?
    3. Jaki bank polecacie? Citibank, bo jest obecny w USA?
    4. Na jaki limit mogę liczyć przy takich miesięcznych dochodach?
    5. Potrzebne są zaświadczenia o niezaleganiu w ZUS i US?
    6. Moge korzystać od razu z KK czy trzeba miec przez jakis czas wplywy na
    rachunek (jesli taki jest potrzebny)?

    Mam konta firmowe w ING (główne) i BZWBK.

    Dzięki za pomoc.

    K.

  • 2. Data: 2005-06-21 14:25:13
    Temat: Re: KK dla przedsiębiorcy - wyjazd do USA
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    clear wrote:
> [...]
    > rachunek (jesli taki jest potrzebny)?
    >
    > Mam konta firmowe w ING (główne) i BZWBK.

    Więc zacznij od banków w których masz konta.
    Innym rozwiązaniem jest karta wypukła, ale debetowa, do której nie
    trzeba mieć konta.
    Np. Visa classic pekaa s.a
    Ile wpłacisz na rachunek karty, tyle będziesz mógł wydać. Bardzo fajne
    rozwiązanie.
    Bank nie ma znaczenia, każda karta visa, czymastercard działa równie
    dobrze, nawet ta z banku, który istnieje tylko w Pcimiu Dolnym.

    Z innych rzeczy:
    1. Warto mieć dwie karty, żeby w razie zgubienia nie zostać bez pieniedzy.
    2. Z takich kart wyciąganie pieniędzy z bankomatu, jeśli nagle
    potrzebowałbyś np. 100 dolarów gotówki może być trochę kosztowne.
    Więc pomyśl o jakiejś karcie w banku, który ma niskie prowizje za
    wypłaty z bankomatów za granicą. Spece ci podadzą. mBank, któryś bank
    też jeszcze ma niskie prowizje. No chyba, że 20-30 zł prowizji nie robi
    na tobie wrażenia. Wszędzie praktycznie zapłacisz kartą, gotówka to ci
    może być przydatna, żeby np. wrzucić księdzu na tacę, do niczego więcej.

    3. Nie ma znaczenia, czy karta będzie złotówkowa, czy dolarowa.
    Różnice przy przewalutowaniach są tak niewielkie, że praktycznie nie ma
    się o co szczypać.

  • 3. Data: 2005-06-21 14:45:46
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >1. Warto mieć dwie karty, żeby w razie zgubienia nie zostać bez pieniedzy.
    To napewno.

    >2. Z takich kart wyci?ganie pieniędzy z bankomatu, je?li nagle
    >potrzebowałby? np. 100 dolarów gotówki może być trochę kosztowne.
    >Więc pomy?l o jakiej? karcie w banku, który ma niskie prowizje za
    >wypłaty z bankomatów za granic?. Spece ci podadz?. mBank, który? bank
    >też jeszcze ma niskie prowizje. No chyba, że 20-30 zł prowizji nie robi
    >na tobie wrażenia. Wszędzie praktycznie zapłacisz kart?, gotówka to ci
    >może być przydatna, żeby np. wrzucić księdzu na tacę, do niczego więcej.

    Prowizja to zwykle 10 zl, czasem uzalezniona od wysokosci wyplacanej
    kwoty.
    Jesli potrzeba bedzie czestej wyplaty drobniejszych kwot to moze byc
    przydatna karta Fortis Banku (darmowe wyplaty, ale kursy
    kiepsciutkie), albo citibank (wyplaty w bankomatach citi darmowe,
    kursy rowniez zalosne).

    >3. Nie ma znaczenia, czy karta będzie złotówkowa, czy dolarowa.
    >Różnice przy przewalutowaniach s? tak niewielkie, że praktycznie nie ma
    >się o co szczypać.

    Chciales powiedziec euro/dolarowa? Ma znaczenie, bo prowizje za
    przewalutowanie to zwykle okolo 2-3 procent.

    Pzdr.
    Lack

  • 4. Data: 2005-06-21 14:48:47
    Temat: Re: KK dla przedsi???????????????????????
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K.N. wrote:

    > Chciales powiedziec euro/dolarowa? Ma znaczenie, bo prowizje za
    > przewalutowanie to zwykle okolo 2-3 procent.

    nie. złotówkowa
    przeliczenie USD-PLN przez bank wychodzi tak samo jakbym poszedł do
    kantoru kupił dolary i wpłacił na konto dolarowe.
    Naprawdę nie ma się o co szczypać.
    Parę złotych drożej na 1000 USD.

  • 5. Data: 2005-06-21 15:04:04
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 21 Jun 2005 09:48:47 -0500, w <d999ci$egd$4@inews.gazeta.pl>, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(-a):

> [...]
    > przeliczenie USD-PLN przez bank wychodzi tak samo jakbym poszedł do
    > kantoru kupił dolary i wpłacił na konto dolarowe.

    Przy 1000 USD już możesz cenę negocjować w kantorze.

  • 6. Data: 2005-06-21 15:05:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    r...@a...net.pl wrote:

    > Przy 1000 USD już możesz cenę negocjować w kantorze.

    ale nie przy 35 transakcjach po kilkadziesiąt dolarów każda.

  • 7. Data: 2005-06-21 15:30:43
    Od: K.N. <l...@o...pl>

> [...]
    >przeliczenie USD-PLN przez bank wychodzi tak samo jakbym poszedł do
    >kantoru kupił dolary i wpłacił na konto dolarowe.

    1) Moze byc zlotowkowa rozliczana w euro (znaczna wiekszosc). Wtedy to
    jest USD->Euro->PLN
    2) Banki i kantory stosuja rozne kursy walut - wedle obecnego, placac
    karta Citibanku tracimy 10 USD przy 1000 USD w stosunku do platnosci
    karta Multibanku (zakladajac inne cechy takie same).

    Pzdr.
    Lack