  • 11. Data: 2007-06-22 15:46:32
    Temat: Re: KK - dobre karty w przypadku reklamacji/fraudow itp.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 22 Jun 2007 12:13:42 +0200, Tomek <a...@s...w.stopce.pl>
    wrote:

    >Zwłaszcza, jak się pin trzyma zapisany na karteczce razem z kartą ;-)

    No to szczególnie. Jednak ryzyko, że ktoś przechwyci pin jest dość
    duże, a reklamacja niemożliwa.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 12. Data: 2007-06-22 17:13:14
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > Aż się wierzyć nie chce. A jakie były okoliczności.

    zagraniczny serwis, platnosc w internecie, nie wykonana usluga - pomimo ze $
    od razu pobrali. po 2 tygodniach braku kontaktu ze sklepem - zgloszenie na
    infolini, przyslali formularz - ktory nie posiadal odpowiedniego okienka do
    zaznaczenia - wiec dopisalem powod reklamacji i tyle... srodki (zablokowane)
    wrocily prawie od razu, blokada zniknela po kilkunastu dniach (bank uznal
    reklamacje).

    Pozdr.,
    Piotr

  • 13. Data: 2007-06-22 19:43:39
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@k...de> napisał >
    > Jakie karty mozecie polecic ze wzgledu na bezproblemowe
    > reklamacje. ...

    Odpisujecie jaklie kartty są bezpieczne itp a pytającemu chodziło o karty
    takie gdzie bank nie robi problemów przy reklamacjach wiec mozna np. komus
    obcemu dać swoja kartę niech narobi zakupów(tam gdzie nie chcą pinu) a
    póżniej zgłaszać reklamacje: że np podpis sie nie zgadza itp. Tym sposobem
    możemy troche rzeczy kupić a zapąłca za to niefrasobli sprzedawcy.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2007-06-22 22:39:34
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

> [...]
    > póżniej zgłaszać reklamacje: że np podpis sie nie zgadza itp. Tym sposobem
    > możemy troche rzeczy kupić a zapąłca za to niefrasobli sprzedawcy.

    niekoniecznie - zobacz przypadek airpolonii... czesc osob zlozyla reklamacje
    i bank uznal, inny bank nie... dla mnie jako uzytkownika lepszy jest bank
    ktory tego typu reklamacje uznaje - jak kazdy w cywilizowanym swiecie...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 15. Data: 2007-06-24 08:55:14
    Od: camasa-onet <c...@o...eu>

    Dnia 22-06-2007 o 19:13:14 Piotr <piotr@centrum_.cz> napisał(a):

    Transakcje on-line, są pod specjalną chroną. Najgorsze są sytuacje gdy
    zostanie przechwycony pin i sklonowana karta. Nawet ubezpieczenie które
    płacisz może okazać się o kant d..y rozbuł.

  • 16. Data: 2007-06-24 11:24:55
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Miernik" <p...@p...miernik.name> napisał w wiadomości

    > Do transakcji w sklepach fizycznych - Maestro
    > nie da się zapłacić nigdzie samym numerem, największe pokrycie POSów
    > obowiązkowym PINem.

    Ale PIN jest latwo podpatrzec a karte skopiowac, bo poki
    co to w Polsce nikt nie wydaje karty bez paska magnetycznego.
    A jak beda same z mikroprocesorem to pewnie sie
    i technika po drugiej stronie rozwinie i skopiowanie
    tez nie bedzie stanowilo az tak wielkiego wyzwania
    jak dzisiaj.

    > Do transakcji online - dowolna karta debetowa dowonego banku gdzie można
    > zakładać bezpłatnie więcej niż 1 rachunek z natychmiastowymi przelewami
    > (Inteligo, BZWBK itp). Na rachunku z kartą zawsze trzymamy 0, a kasę
    > trzymamy na innym rachunku i bezpośrednio przed zrobieniem transakcji
    > przelewamy ile trzaba na konto z kartą.

    A potem sklep przysle jakies dziwne rozliczenie, linie lotnicze dolicza
    extra oplaty i sie wpadnie w debet.

    > Jeżeli masz jakiś telefon/PDA z Intenetem przez UMTS by wygopdnie robić
    > przelewy na mieście można ten sposób wykorzystać również w fizycznych
    > sklepach stojąc w kolejce.

    I jak ktos ma pecha to oprocz karty straci PDA.

    > Bez problemów z reklamacjami bo reklamacji nie musisz robić w ogóle.
    > Ktoś musiałby mieć niezłego farta by akurat w ciągu tych kilku minut
    > gdy jest saldo dostępne na Twojej karcie ściągnąć Ci coś z karty.

    W sumie jest to jakies wyjscie. Sam w zasadzie stosuje podobne, chociaz
    bez robienia przelewow w kolejce a raczej np. w pracy przed wyjsciem
    a po wyjsciu wyciagam pieniadze w bankomacie. Tylko, ze jest
    to uciazliwe i niewygodne. Chcialbym roziwazanie wygodne dla
    klienta. Starzeje sie juz...

    Pozdrawiam,
    Marcin