  • 11. Data: 2007-05-11 11:32:44
    Temat: Re: KK - i kłopoty...
    Od: " Anna" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Kiedy tą kartę dostałaś? Bo 2.96% miesięcznie to daje grubo ponad
    > ustawowe maksimum dla odsetek (dwadzieścia parę)

    Karta przyszła w lutym ub.roku, a ja po kilku wyjaśniających rozmowach z
    infolinią, aktywowałam ją w kwietniu.

    Dodam, że oprocentowanie tego kredytu ratalnego, który spłaciłam dwa lata
    temu było około 10 %, tak więc uznałam, że jest to dość korzystna KK, choć
    uprzedzono mnie o tych dodatkowych opłatach - za monit /15 zł/, za
    administrowanie limitem /2zł/, a na ostatnim wyciagu - odsetki wg stopy
    MIESIĘCZNEJ - 2,85 /coś spadło.../ i skłądka ubezpieczeniowa około 50 zł.

    Nic na wyciągu nie ma na temat "odsetek karnych", ale chyba coś odpisują,
    bo - saldo zwiększyło się o 400 zł, czyli - mam prawie 6000 zł /do spłaty???/

    Co tu jest grane?

    Dzieki za sugestie, pozdrawiam

  • 12. Data: 2007-05-11 11:42:14
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Karta przyszła w lutym ub.roku, a ja po kilku wyjaśniających rozmowach z
    > infolinią, aktywowałam ją w kwietniu.

    nie ma znaczenia kiedy otrzymałaś kartę, aktualne oprocentowanie kredytu
    kartowego (stopa zmienna) to max. 23% w skali roku i nie może byc wyzsze

    > Dodam, że oprocentowanie tego kredytu ratalnego, który spłaciłam dwa lata
    > temu było około 10 %,
    a pamiętasz jaka była prowizja od tego kredytu?
    zazwyczaj kredyty ratalne mają niskie oprocentowanie nominalne, ale bardzo
    wysoką prowizję
    co powoduje, że są to drogie kredyty

> [...]
    > administrowanie limitem /2zł/, a na ostatnim wyciagu - odsetki wg stopy
    > MIESIĘCZNEJ - 2,85 /coś spadło.../ i skłądka ubezpieczeniowa około 50 zł.

    2,85 x 12 = 34,2% rocznie, zapytaj na infolinii dlaczego jest takie wysokie
    skoro ustawa je ogranicza do poziomu max. 23%,
    jeżeli faktycznie tyle wynosi to sprawa nadaje się dla arbitra bankowego,
    bo bank ewidentnie łamie ustawę antylichwiarską,
    k.c. jasno mowi, ze jezeli odsetki są wyższe niż max. to należą się
    maksymalne

    > Nic na wyciągu nie ma na temat "odsetek karnych", ale chyba coś odpisują,
    > bo - saldo zwiększyło się o 400 zł, czyli - mam prawie 6000 zł /do
    > spłaty???/
    jeżeli spłacasz kwotę minimalną to nie ma karnych odsetek tylko standardowe,
    ale wysokość powala!

  • 13. Data: 2007-05-11 17:01:20
    Od: "Anna " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > bo bank ewidentnie łamie ustawę antylichwiarską,
    > k.c. jasno mowi, ze jezeli odsetki są wyższe niż max. to należą się
    .

    Witam,
    pamietam doskonale, jak windykacji ostatnio w rozmowie się "wyrwało"
    stwiedzenie, że oprocentowanie KK to około 36 % rocznie...

    Jak zacząć taką sprawę załatwiać? Napisać do rzecznika, arbitrażu
    bankowego ? czy najpierw do banku z żadaniem wydruku wszystkich operacji
    zaksięgowania wpłat, zeby mieć "czarno na białym" ?

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2007-05-12 06:27:29
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > bankowego ? czy najpierw do banku z żadaniem wydruku wszystkich operacji
    > zaksięgowania wpłat, zeby mieć "czarno na białym" ?

    najpierw napisalbym do banku pismo, w ktorym domagalbym sie obnizenia
    oprocentowania kredytu kartowego do przyjetego w ustawie poziomu
    (powolujac sie na odpowiednie przepisy) oraz zaliczenie wszystkich
    nieslusznie pobranych odsetek a konto splaty kapitalu - nalezy wyslac
    listem poleconym za potwierdzeniem odbioru i poczekac na odp.

    jezeli odp. bedzie odmowna lub bank jej nie udzieli to wtedy zwrocic sie
    do arbitra bankowego opisujac cala sytuacje i postepowanie banku,
    decyzja arbitra jest dla banku WIĄŻĄCA!

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2007-05-12 06:42:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 May 2007 08:27:29 +0200,
    osoba podpisana: RobertS <b...@x...pl>
    napisała:
    [...]
    > najpierw napisalbym do banku pismo, w ktorym domagalbym sie obnizenia
    > oprocentowania kredytu kartowego do przyjetego w ustawie poziomu

    Ale ja wcale nie jestem przekonany, że tu nie chodiz o jakieś
    ubezpieczenia or sth, a nie oprocentowanie.

    KJ

    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 16. Data: 2007-05-12 07:14:50
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > [...]
    >
    > Ale ja wcale nie jestem przekonany, że tu nie chodiz o jakieś
    > ubezpieczenia or sth, a nie oprocentowanie.

    No i z tym moga byc klopoty:
    "spłacałam /czasem nieregularnie/ limit na karcie"

  • 17. Data: 2007-05-12 10:01:09
    Od: " Anna" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztofsf <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > No i z tym moga byc klopoty:
    > "spłacałam /czasem nieregularnie/ limit na karcie"

    Witam,

    rozumiem, ze mogą być za to pewne opłaty, ale na wyciągach, które dostaję są
    podane TYLKO te operacje: /przykładowo/

    ubezpieczenie - 30 zł
    odsetki miesięcznie 8,95 % - 160 zł
    kapitał - 140 zł
    plus jakieś opłaty typu obsługa za 2 zł...

    Jak dzwoniłam do windykacji to powiedziano mi, że wszystko jest na
    wyciągach...więc, jeśli na wyciągu jest podana kwota kapitału, to rozumiem,
    że kwota 5500 powinna być POMNIEJSZONA o miesięczne spłaty /po np.140 zł/, a
    mnie się kapitał do spłaty - wg banku - POWIĘKSZA !
    Wyjasniono mi, ze za nieterminowe spłaty zaliczono raty kapitału do
    odsetek...To jakie są te odsetki? Jak zażądałam wyciągu z całego okresu
    wpłat /ponad rok/, to windykacja zaczęła sie mętnie tłumaczyć...

    Nawet w ratach kredytu jest podobnie - wpłacam ratę to w niej pomniejsza się
    kapitał...
    Czytałam post, gdzie z tego banku wysłano komuś KK Aura, i karta nie została
    aktywowana. Kilka m-cy potem, ta osoba starała sie o kredyt na mieszkanie i
    okazałao się, ze wpisali ich do BIK na 7000 zł...

    Co to są za praktyki?
    pozdr

  • 18. Data: 2007-05-12 10:45:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.05.2007 Anna <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

    > Witam,
    >
    > rozumiem, ze mogą być za to pewne opłaty, ale na wyciągach, które dostaję są
> [...]

    Co?

    Proponuję, żebyś zeskanowała te wyciągi (możesz zamazać swoje dane) i
    wstawiła gdzieś na WWW . Bo nie wiem jak inni, ale ja zaczynam się gubić.
    Jeśli nic nie pokręciłaś, to ta karta to już nawet nie lichwa, to
    złodziejstwo.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 19. Data: 2007-05-12 11:31:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > wstawiła gdzieś na WWW . Bo nie wiem jak inni, ale ja zaczynam się gubić.
    > Jeśli nic nie pokręciłaś, to ta karta to już nawet nie lichwa, to

    wlasnie tak zrób, bo trudno mi zrozumiec ten mechanizm...
    jak zobaczymy co jest na zestawieniu z karty to moze wszystko sie wyjasni

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 20. Data: 2007-05-12 13:08:45
    Od: " Anna" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

> [...]

    Witam,

    chętnie to zrobię - czy na tym forum można jakoś wstawić plik .jepg?

    pozdrawiam