  • 1. Data: 2008-10-09 10:08:23
    Temat: KK na kartki? ;)
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Uwazajcie-na-karty-k
    redytowe-1843625.html

    <>

    Komisja Nadzoru Finansowego powinna więc wydać regulację w sprawie
    kart kredytowych, np. wprowadzając zakaz ich wydawania osobom, które
    mają dochody netto niższe niż 3 tys. zł na osobę miesięcznie na
    członka rodziny.

    Zakaz taki powinien dotyczyć zarówno banków komercyjnych jak i
    spółdzielczych.

    <>

    Jerzy Krajewski,

    dyrektor Instytutu Bankowości Spółdzielczej

  • 2. Data: 2008-10-09 10:14:46
    Temat: Re: KK na kartki? ;)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf pisze:
> [...]
    > członka rodziny.
    >
    > Zakaz taki powinien dotyczyć zarówno banków komercyjnych jak i

    Strasznie tendencyjny artykuł. Napisany przez dyrektora instytutu
    bankowości spółdzielczej. I widać w nim w kilku miejscach chwalenie
    banków spółdzielczych i krytykę banków komercyjnych, na przykład:

    "Banki spółdzielcze postępują w kwestii kart kredytowych przyzwoicie,
    nie są tak chciwe i bezwzględne"

    A zacytowany już fragment:

    "wprowadzając zakaz ich wydawania osobom, które mają dochody netto
    niższe niż 3 tys. zł na osobę miesięcznie na członka rodziny. "

    to jakiś bełkot. Czy chodzi tu o 3000zł na osobę, czy na członka
    rodziny? I niby dlaczego osoba zarabiająca 1000zł nie może dostać karty
    na 2000? Albo na 500zł? A kredyt odnawialny może dostać?

    Dno!

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-09 10:18:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

[...]

    Hehehehe, dobre, dobre.

    marekz

  • 4. Data: 2008-10-09 10:19:23
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Mocny czlowiek... tak publicznie sie obnazac:

    najlepsze w tekscie bylo to:
    "Nie mam karty kredytowej. Dostawałem wiele propozycji, ale zawsze
    kategorycznie odmawiałem."
    a potem to:
    "Karty kredytowe to niebezpieczny produkt. Są dla zamożnych, wykształconych
    ludzi, którzy potrafią zarządzać swoimi finansami, a nie dla biedaków,
    którzy zarabiają 700 zł netto miesięcznie i nie rozumieją umów, które
    podpisują. "

  • 5. Data: 2008-10-09 10:29:56
    Od: k...@o...pl

    On 9 Paź, 12:08, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > kart kredytowych, np. wprowadzając zakaz ich wydawania osobom, które
    > mają dochody netto niższe niż 3 tys. zł na osobę miesięcznie na
    Ciekawe dla czego nie w takim razie np. 5000 netto na członka rodziny,
    z maksymalnym limitem
    150% przychodów i tylko pod warunkiem, że nie posiada się córki(za
    każdą córkę obniżenie limitu o 25% ;)

  • 6. Data: 2008-10-09 10:45:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Paź, 12:29, k...@o...pl wrote:
    > On 9 Paź, 12:08, krzysztofsf <k...@w...pl>
    wrote:>http://www.bankier.pl/wiadomosc/Uwazajcie-na-
    karty-kredytowe-1843625....

    > Ciekawe dla czego nie w takim razie np. 5000 netto na członka rodziny,
    > z maksymalnym limitem
    > 150% przychodów i tylko pod warunkiem, że nie posiada się córki(za
    > każdą córkę obniżenie limitu o 25% ;)

    Powinien dodac, ze KK powinny byc wydawane z zabezpieczeniem
    gotowkowym, w wysokosci otrzymanego limitu, wplacanym na
    nieoprocentowane konto w jego banku ;)

  • 7. Data: 2008-10-09 10:45:54
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Ciekawe dla czego nie w takim razie np. 5000 netto na członka rodziny,
    z maksymalnym limitem
    150% przychodów i tylko pod warunkiem, że nie posiada się córki(za
    każdą córkę obniżenie limitu o 25% ;)

    I promocja, że córki bliźniaczki, liczą się jako jedna córka.

    marekz

  • 8. Data: 2008-10-09 10:57:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 03:45:08 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > Powinien dodac, ze KK powinny byc wydawane z zabezpieczeniem gotowkowym,
    > w wysokosci otrzymanego limitu, wplacanym na nieoprocentowane konto w
    > jego banku

    To już było ;-)
    Pamiętam jak dawno dawno temu Rzepa drwiła, że Handlowy zaproponował
    facetowi kredyt na 5 tys. pod warunkiem... założenia lokaty na 5 tys. ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2008-10-09 11:25:31
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    > regulację w sprawie kart kredytowych, np.
    > wprowadzając zakaz ich wydawania osobom, które
    > mają dochody netto niższe niż 3 tys. zł na osobę

    A pies to też członek rodziny??

    Ja mam 4 psy + żona + 2 małych dzieci = razem 8 !! :))

    Czyli razem z żoną musimy zarabiać łącznie 24.000 netto miesięcznie.

  • 10. Data: 2008-10-09 11:29:42
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

> [...]
    > kart kredytowych, np. wprowadzając zakaz ich wydawania osobom, które
    > mają dochody netto niższe niż 3 tys. zł na osobę miesięcznie na

    Fajnie, to ja już się nie łapię, a kk jest mi potrzebna do płatności,
    których nie da się zrobić inaczej, bo odbiorca kasy jest poza Polską.

    Dlaczego akurat 3000 zł, a nie 5000?

    Poza tym jeśli to miało by być nawet 3.000 zł netto na członka rodziny,
    to rodzina z dwojgiem dzieci musiała by mieć dochody rzędu 12.000 zł
    netto. Kto tyle zarabia?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik