  • 101. Data: 2013-01-09 17:08:33
    Temat: Re: KK po co?
    Od: TrzyLinie <t...@U...pl>

    W dniu 2013-01-09 16:21, Michal Tyrala napisał(a):
    > PS. Jak widac, nawet Biznes Jednego Grosza(tm) nie jest taka latwa
    > dziedzina; podtrzymuje, ze prosciej spieniezyc opakowania po browarach.
    > :-)

    Ee tam. Przecież spieniężenie opakowań po browarach to tylko odzyskanie
    kaucji, a nie "zarobek" na banku wynikający z "cyckania" tegoż.

    --
    TrzyLinie

  • 102. Data: 2013-01-09 17:17:41
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro podstawe zaokragla się do pelnego grosza w gore, to chyba
    > minimalny podatek przed zaokragleniem moze wyniesc 0.19gr?

    Co nie oznacza, że wzrost podatku na skutek zaokrąglenia nie może wynieść
    0.99gr.
    P.G.

  • 103. Data: 2013-01-09 17:20:40
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 09 Jan 2013 17:08:33 +0100, TrzyLinie wrote:

    > Ee tam. Przecież spieniężenie opakowań po browarach to tylko odzyskanie
    > kaucji, a nie "zarobek" na banku wynikający z "cyckania" tegoż.

    Prawda w przypadku szkła, na amelinium u nas (jeszcze) kaucji nie ma. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 104. Data: 2013-01-09 17:24:37
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Widzisz, a akurat 0.5 -> 0, 1.5 -> 2 daje o wiele mniejszy blad niz .5 w
    > gore dla jakiejs wiekszej ilosci danych (metoda .5 w gore kumuluje te
    > zawyzone połówki).

    To ma sens. O zaokrąglaniu myślałem dotychczas wyłącznie w odniesieniu do
    pojedynczej wartości.
    P.G.

  • 105. Data: 2013-01-09 17:32:35
    Temat: Re: Zaokrąglenia Re: KK po co?
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-09 16:49, Piotr Gałka pisze:

    > - jeśli podatek
    >
    > Nie bo stosowane jest "zaokrąglanie" (celowo w uszach) w górę do pełnego
    > grosza.

    > Nie wiem jakim aktem prawnym to wprowadzono,

    Otóż właśnie. Rozporządzeniem MinFina (podobno najlepszego w Europie
    ROTFL! ), a Ustawa nic takiego nie stanowi.
    Hint dla kolejnego MinFina: Zaokrąglać do pełnych 10tys. zł.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 106. Data: 2013-01-09 17:37:17
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-09 17:20, Michal Tyrala pisze:

    > Prawda w przypadku szkła, na amelinium u nas (jeszcze) kaucji nie ma. :-)

    Jest. "Domyślna". Przecież kupując to piwo, płacisz za tę puszkę (i
    dowiezienie do sklepu, lodówkę, trud sprzedawczyni itd...).
    "Kaucja" za flaszkę jest tylko umową (jej realizacją) "jak przyniesiesz
    do nas flaszkę z powrotem, to oddamy ci część wartości tej flaszki
    (zarobiwszy na tym)".
    W tych "richtig fajnych niemcach" ze zdumieniem kiedyś zakonotowałem, że
    kaucjowane są PET-y po mineralnej. Zgaduję, że raczej chodzi o
    sortowanie odpadów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 107. Data: 2013-01-09 17:47:41
    Od: TrzyLinie <t...@U...pl>

    W dniu 2013-01-09 09:52, Maruda napisał(a):
    > Czy widzisz jakościową różnicę między stwierdzeniem "kwotę podatku zaokrągla się w
    górę do pełnego grosza", a "kwotę podatku zaokrągla się w górę do pełnych 100zł"?

    Uzasadnieniem dla pełnego grosza może być to, że to minimalna kwota, którą można
    zapłacić rzeczywistą, brzęczącą walutą.

    Ciekawe czy jak NBP wycofa z obiegu monety 1 i 2 gr to podatek zaczną zaokrąglać
    do pełnych pięciu groszy? (np. http://tinyurl.com/b62re3k)

    I jak zaczną zaokrąglać ceny do pełnych pięciu groszy? Co będzie z cenami typu
    99 na końcu?

    --
    TrzyLinie

  • 108. Data: 2013-01-09 18:07:09
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 01/09/2013 05:37 PM, maruda wrote:

    > W tych "richtig fajnych niemcach" ze zdumieniem kiedyś zakonotowałem, że
    > kaucjowane są PET-y po mineralnej. Zgaduję, że raczej chodzi o
    > sortowanie odpadów.

    Na poczatku byl wielki krzyk, ale teraz wrazenia sa raczej pozytywne
    (mniej smieci naokolo).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 109. Data: 2013-01-09 18:09:10
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 9 Jan 2013 17:17:41 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Co nie oznacza, że wzrost podatku na skutek zaokrąglenia nie może wynieść
    > 0.99gr.

    Mozesz to samo napisac jasniej/precyzyjniej?

    Ja generalnie bylem ciekaw skad wytrzasnales to swoje ,,0,00000001gr''.

  • 110. Data: 2013-01-09 18:21:16
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 09 Jan 2013 17:47:41 +0100, TrzyLinie wrote:
> [...]
    > do pełnych pięciu groszy? (np. http://tinyurl.com/b62re3k)
    >
    > I jak zaczną zaokrąglać ceny do pełnych pięciu groszy? Co będzie z cenami typu

    IMO nic im nie grozi, elektronicznie/rachunkowo bedzie jak jest,
    zaokraglac się bedzie tylko gotowke.

    A na tej grupie się pewnie pokaza sposoby, ze zamiast np kupic od razu 9
    bułek po 0.49 warto kupic 3x3 i byc 6gr do przodu :-) (i po ktorejś
    siatce z pieczywem mieć bułę gratis :-))