  • 41. Data: 2013-01-03 11:06:48
    Temat: Re: KK po co?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 02 Jan 2013 13:30:52 +0100, Rafał
    Wiśniewski<r...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie potrzebuję kredytu w karcie, podobno mogę płacić za zakupy w
    necie
    > elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czegoś potrzebna?

    Żebyś miał dostęp do pieniędzy jak ci komornik rachunek bankowy
    zablokuje? Korzystasz wtedy z kk jak z rachunku, fakt droższego.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2013-01-03 12:07:04
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > necie
    >
    > Żebyś miał dostęp do pieniędzy jak ci komornik rachunek bankowy zablokuje?
    > Korzystasz wtedy z kk jak z rachunku, fakt droższego.

    Gdzieś, kiedyś czytałem (niczego sobie za to uciąć nie dam) że komornik nie
    tylko zablokował, ale też pobrał do limitu karty i kredytu w rachunku.
    Jak zajrzeć do równoległego wątku to wydaje się to normalne.
    P.G.

  • 43. Data: 2013-01-03 12:18:10
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-03 12:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > nie tylko zablokował, ale też pobrał do limitu karty i kredytu w rachunku.
    > Jak zajrzeć do równoległego wątku to wydaje się to normalne.
    Brzmi prawdopodobnie.
    Jeśli ktoś więc liczy się z takim manewrem (ale trudno przewidzieć
    sytuację jak z wątku o komorniku w Sochaczewie), to warto mieć kartę
    prepaid anonimową. (Prepaid, to gorsza forma debetówki :) )

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 44. Data: 2013-01-03 12:20:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-03 12:18, maruda pisze:

> [...]
    > sytuację jak z wątku o komorniku w Sochaczewie), to warto mieć kartę
    > prepaid anonimową. (Prepaid, to gorsza forma debetówki :) )

    Ja w ubiegłym roku pogodziłem się z gotówką. Wolę wypłacić z bankomatu i
    zapłacić człowiekowi jak biały człowiek, a nie bawić się w karty. Czuję,
    że mam pieniądze, a kontrahent czuje, że dostaje zapłatę. Kart używam w
    większości tylko do płatności w necie.

    Taki mój mały protest przeciwko "systemowi" :)

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2013-01-03 12:29:10
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-03 12:20, Liwiusz pisze:

    > Taki mój mały protest przeciwko "systemowi" :)

    ... gdy były odrębne kasy alkoholowe, to starałem się tam płacić
    gotówką, bo mignęły w mediach pomysły, żeby "zawieszać" PJ za nadmierne
    spożycie... :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 46. Data: 2013-01-03 12:31:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Jan 2013 12:07:04 +0100, Piotr
    Gałka<p...@C...pl> wrote:
    > tylko zablokował, ale też pobrał do limitu karty i kredytu w
    rachunku.

    Raczej urban legend, spłata zajecia nie może być z kredytu. Karta do
    rachunku to nie to samo co KK, która ma swój osobny nr rozliczeniowy
    nalezacy do banku a nie korzystającego. Nie ma prawnej możliwości
    żeby zablokowal kk, bank teoretycznie może wypowiedzieć umowe kredytu
    kk, ale jak kartę spłacasz grzecznie nie powinno być problemu.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2013-01-03 14:10:30
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    W necie bezpieczniej posługiwać się debetówką.

    zwłaszcza jak masz możliwy dopuszczalny debet na kilkadziesiąt tysięcy:)
    Dobrze mieć kredytówkę innego banku jakby coś z twoim się działo i nie
    autoryzowali transakcji.

  • 48. Data: 2013-01-03 17:41:25
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 02 Jan 2013 22:59:03 +0100, m wrote:

    > O właśnie, lokata która sama wygaśnie kilka dni później niż są potrzebne
    > z niej pieniądze, jest doskonałym przykładem użyteczności karty kredytowej.

    2. Dokonczenie remontu w obiekcie na najem, co pozwala łyknąć czynsz
    miesiąc wcześniej.
    3. Zakupienie jakichs bambetli na fuchę, za którą się kasę zgarnie
    miesiąc wcześniej
    etc, etc.

    Generalnie jak się wydaje cokolwiek inaczej niż na przeżarcie, to nawet
    lightowy kredyt może się opłacać, a 0% miesiąc na KK to w ogole nie ma o
    czym mówić.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 49. Data: 2013-01-07 10:17:49
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    On 2013-01-02 13:30, Rafał Wiśniewski wrote:
    > Nie potrzebuję kredytu w karcie, podobno mogę płacić za zakupy w necie
    > elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czegoś potrzebna?
    >

    > RW
    Dziekuję wszystkim za odpowiedzi. Prawda jest taka, że bardziej od
    opłaty rocznej denerwuje mnie, że jest to kolejna rzecz której trzeba
    pilnowac.

    A z drugiej strony - czy jest gdzieś cos takiego jak KK którą mozna tak
    powiązać z kontem, że wszelkie wyplaty gotówkowe są automagicznie i
    darmowo pokrywane z konta?
    Wtedy niepotrzebna byłaby debetówka
    RW

  • 50. Data: 2013-01-07 10:30:53
    Od: luc <b...@g...net>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 10:17:49 UTC+1 użytkownik Rafał Wiśniewski
    napisał:

> [...]
    >

    > A z drugiej strony - czy jest gdzieś cos takiego jak KK którą mozna tak
    >
    > powiązać z kontem, że wszelkie wyplaty gotówkowe są automagicznie i

    Taki bajer to w Polbanku, ale wtedy zadziała na wypłaty w ich firmowych bankomatach i
    Euronetach. Automagicznie się nie dzieje, trzeba wybrać, z którego konta ma iść.
    Chyba też coś takiego Inteligo do swoich KK proponuje, ale musisz doczytać, bo nie
    drążyłem bardziej tematu, a rzuciło mi się to w oczy, jak ostatnio zakładałem tam
    konto.

    pzdrwm
    luc