  • 1. Data: 2007-06-13 20:56:05
    Temat: KK z chipem
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    hej,

    właśnie wróciłem z Francji gdzie mało nie zostałem głęboko w "dupie" bez
    paliwa.
    Otóż ichniejsze stacje bezobsługowe, jedyne czynne w niedziele - nie
    akceptują
    kart kredytowych bez chipa. Owszem, proszą o wyciągnięcie karty w celu
    odczytu
    pasma magnetycznego ale potem informują że karta nie jest zaakceptowana.

    To samo dotyczy automatów do sprzedaży biletów na pociągi podmiejskie...
    A na automacie piękny znaczek VISA..

    Czy ktoś wie o co chodzi i jak uzasadniają to ichniejsi operatorzy stacji i
    kolei ?

    No i w związku z tym, że zastanawiam się nad 2gą kartą akurat z Citi, czy
    Citek wydaje
    karty VISA/Mastercard z chipem ?

    Marcin

  • 2. Data: 2007-06-13 21:22:51
    Temat: Re: KK z chipem
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Marcin Kuczera pisze:

    > No i w związku z tym, że zastanawiam się nad 2gą kartą akurat z Citi, czy
    > Citek wydaje
    > karty VISA/Mastercard z chipem ?

    Nie

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 3. Data: 2007-06-13 21:46:25
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin Kuczera pisze:

    > No i w związku z tym, że zastanawiam się nad 2gą kartą akurat z Citi, czy
    > Citek wydaje
    > karty VISA/Mastercard z chipem ?

    Citi ma fatalne przeliczniki (f3elkt$rtb$...@n...dialog.net.pl) dlatego
    jest dobra, ale do transakcji w .pl - z chipem to mógłbyś spróbować coś
    z oferty BZWBK np allekarta albo moneykarta lub coś z oferty ING oni
    mają bardzo dobre przeliczniki i chyba będą wprowadzać chipy do swoich kart.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-06-13 22:05:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > odczytu
    > pasma magnetycznego ale potem informują że karta nie jest zaakceptowana.

    kiedys mialem to samo, ale nie wiedzialem jaka jest przyczyna braku
    autoryzacji, stacja byla bezobslugowa w nocy i z obsluga w dzien, w nocy
    nie udalo mi sie zaplacic zadna karta (mialem chyba ze trzy), a w dzien
    dzialaly wszystkie...czyli jak ktos wybiera sie w tamte strony to
    powinien cos z oferty bzwbk lub lukasa miec ;-)

    ww. banki nie biora oplaty za przewalutowanie jak sie placi w euro...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-06-13 22:34:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

> [...]
    > dzialaly wszystkie...czyli jak ktos wybiera sie w tamte strony to powinien

    Ja bym raczej pomyslal o KB, Toyota Banku czy Santanderze, bo skoro w PL
    karty BZWBK dzialaja tak sobie, to i tam moga sie zdarzac problemy.

    > ww. banki nie biora oplaty za przewalutowanie jak sie placi w euro...

    Chyba zadne nie biora oficjalnie w takim przypadku. Marza banku jest
    wliczona w kurs waluty.

    MK

  • 6. Data: 2007-06-14 06:10:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja bym raczej pomyslal o KB, Toyota Banku czy Santanderze, bo skoro w PL
    > karty BZWBK dzialaja tak sobie, to i tam moga sie zdarzac problemy.

    co to znaczy, ze dzialaja "tak sobie", korzystam z tych kart od lat i
    dzialaja tak jak nalezy

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-06-14 06:14:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > co to znaczy, ze dzialaja "tak sobie", korzystam z tych kart od lat i
    > dzialaja tak jak nalezy

    Dzialaja, bo masz pasek magnetyczny. Ja sobie ten pasek skasowalem i karta
    dziala mi teraz tylko w POSach BZWBK i przy transakcjach zdalnych. Jak
    testowalem to POSy Polcardu i eService 'nie widzialy' aplikacji
    zainstalowanej na chipie.

    MK

  • 8. Data: 2007-06-14 06:35:47
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > dziala mi teraz tylko w POSach BZWBK i przy transakcjach zdalnych. Jak
    > testowalem to POSy Polcardu i eService 'nie widzialy' aplikacji

    To jeszcze nic. Znajomemu kiedyś ukradziono koła z auta marki X. I to
    gów...ne auto nie chciało jechać... Nie polecam aut marki X...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 9. Data: 2007-06-14 07:32:56
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 22:56:05 +0200, Marcin Kuczera napisał(a):

    > No i w związku z tym, że zastanawiam się nad 2gą kartą akurat z Citi,
    > czy Citek wydaje
    > karty VISA/Mastercard z chipem

    Zdecydowanie polecam kartę Money.pl (aka BZ WBK).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,prosze;nie;fotografowac

  • 10. Data: 2007-06-14 17:42:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote in message

    > To jeszcze nic. Znajomemu kiedyś ukradziono koła z auta marki X. I to
    > gów...ne auto nie chciało jechać... Nie polecam aut marki X...

    A moglbys wyjasnic w jaki sposob jest to zwiazane z watkiem?

    MK