  • 1. Data: 2008-05-11 22:07:21
    Temat: KK z hipermarketu
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    korzysta ktoś z takiego cuda?

    niedawno dostalem taką kartę z kerfura (wydawca Lukas Bank), limit całe 500
    zł (wydają bez sprawdzania dochodów, nie szukają w BIK i do BIK nie wpisują)

    powyłączałem ubezp. i karta jest w 1 roku gratis, ale jakoś nie mogę
    doprosić się aby przesłali mi zestawienie transakcji, na infolinii twierdzą,
    że wysłali, ale od 26.04 minęło sporo czasu i nie ma...

    jak nie splacę kwoty min. to kary są srogie, odsetki również więc bank
    liczy, że zapomnę...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2008-05-12 07:05:16
    Temat: Re: KK z hipermarketu
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:
    > korzysta kto? z takiego cuda?
    >
    > niedawno dostalem tak? karte^ z kerfura (wydawca Lukas Bank), limit ca^(3)e 500
    > z^(3) (wydaj? bez sprawdzania dochodów, nie szukaj? w BIK i do BIK nie wpisuj?)
    >
    > powy^(3)?cza^(3)em ubezp. i karta jest w 1 roku gratis, ale jako? nie moge^
    > doprosi? sie^ aby przes^(3)ali mi zestawienie transakcji, na infolinii twierdz?,
    > ?e wys^(3)ali, ale od 26.04 mine^^(3)o sporo czasu i nie ma...
    >
    > jak nie splace^ kwoty min. to kary s? srogie, odsetki równie? wie^c bank
    > liczy, ?e zapomne^...

    A wystarczyło w trakcie tej rozmowy zapytać o zadłużenie na wyciągu i
    kwotę min.
    --
    Pete

  • 3. Data: 2008-05-12 07:14:14
    Temat: Re: KK z hipermarketu Carrefour. Lukas Bank.
    Od: "Manek" <m...@s...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > niedawno dostalem taką kartę z kerfura (wydawca Lukas Bank), limit całe 500
    > zł (wydają bez sprawdzania dochodów, nie szukają w BIK i do BIK nie wpisują)

    Skąd to wiesz o BIK ? z dezinfolinii ? :)))

    > doprosić się aby przesłali mi zestawienie transakcji, na infolinii twierdzą,
    > że wysłali, ale od 26.04 minęło sporo czasu i nie ma...

    Ktoś juz pisał wcześniej, ze Lukas Bank "tak ma". Przysyła w ostatnim
    momencie, ale zawsze może zrzucić winę na pocztę, gdy wyciąg nie dojdzie
    na czas.
    Musisz sam dowiedzieć się jakie masz zadłużenie, aby spłacić w terminie.

    > jak nie splacę kwoty min. to kary są srogie, odsetki również więc bank
    > liczy, że zapomnę...
    > RobertS

    Lukas Bank zrobił wszystko, aby mieć maksymalny zysk i ty podpisałeś
    taką umowę.

  • 4. Data: 2008-05-12 07:31:01
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > Musisz sam dowiedzieć się jakie masz zadłużenie, aby spłacić w terminie.

    > Lukas Bank zrobił wszystko, aby mieć maksymalny zysk i ty podpisałeś

    1. otrzymałem raport i nie ma na nim tej karty
    2. wiem jakie mam zadłużenie i kiedy mam je spłacić, ale nie uśmiecha mi się
    za każdym razem do nich dzwonić i pytać
    3. wiem co podpisałem, nie było tam niczego niezwykłego...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-05-12 07:54:05
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > A wystarczyło w trakcie tej rozmowy zapytać o zadłużenie na wyciągu i
    > kwotę min.
    > --
    > Pete

    zapytalem, ale chodzi o to, ze nie chce w kazdym miesiacu dzwonic i pytac -
    to obowiazek banku, aby przeslac zestawienie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-05-12 11:59:58
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    no i otrzymałem zestawienie, wygląda na to, że tą kk będzie można płacić
    również w necie (zmiany w regulaminie)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-05-12 17:25:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:

    > zapytalem, ale chodzi o to, ze nie chce w kazdym miesiacu dzwonic i pytac -
    > to obowiazek banku, aby przeslac zestawienie

    No ale to nie bank osobiście dostarcza Ci wyciągi do domu. Po drodze
    jest instytucja poczty polskiej. Twoim obowiązkiem (na który się
    zgodziłeś podpisując umowę) jest czytanie regulaminów. A w nim w rozdz.
    VI, par.1, p.2 stoi:
    "W przypadku nieotrzymania wyciągu za dany okres rozliczeniowy lub w
    przypadku otrzymania wyciągu zawierającego niezgodne saldo, Posiadacz
    rachunku kredytowego jest zobowiązany, nie później niż w ciągu 14 dni
    od daty końca okresu rozliczeniowego, którego dotyczy wyciąg, zwrócić
    się do Banku w celu ustalenia salda zadłużenia. Niedotrzymanie
    powyższego terminu powoduje zwolnienie Banku z odpowiedzialności za
    skutki nieprawidłowego ustalenia salda. "

    Nie chcesz dzwonić - musisz wypowiedzieć umowę :-)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2008-05-12 18:51:59
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > nieprawidłowego ustalenia salda. "
    >
    > Nie chcesz dzwonić - musisz wypowiedzieć umowę :-)

    1. dzwonilem, aby zlozyc reklamacje i dowiedziec sie o kwote i date splaty,
    ale nie o to chodzi!

    2. bank ma obowiązek dostarczyć mi zestawienie transakcji - art. 24 pkt 1 i
    2 ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych:
    Art. 24.
    1. Wydawca udostępnia posiadaczowi zestawienia operacji w sposób i w
    terminach
    określonych w umowie o kartę płatniczą.
    2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, udostępnia się nie rzadziej niż raz
    miesiącu.

    nie podpisałem żadnej umowy z PP tylko z bankiem, a jego obowiązkiem jest
    udostępnienie mi ww. zestawienia, jako klienta nie interesuje mnie w jaki
    sposob to zrobi (jest to okreslone w umowie), ale ma to zrobic skutecznie,
    niewazne czy listem zwyklym, kurierem czy gołębiem pocztowym

    tak samo jak splace karte na poczcie i kasa nie dojdzie na czas (odsetki,
    kary itp...) to czy bank bedzie interesowalo, ze to poczta nawalila?
    NIE...tak samo mnie przyczyna niedoreczenia zestawienia nie interesuje

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-05-12 19:23:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > kary itp...) to czy bank bedzie interesowalo, ze to poczta nawalila?
    > NIE...tak samo mnie przyczyna niedoreczenia zestawienia nie interesuje

    Masz wykorzystane jakies raty w tej karcie?
    Zona kupila cos na raty i wyciagi dostaje na czas.

    Tak przy okazji - chyba (nie jestem pewien) mozesz uzyskac informacje w
    kasie marketu o kwocie i dacie platnosci.

    Co do terminowosci dosylania wyciagow - powalczyc mozesz chyba tylko na
    drodze sadoweja i to moga cie oklamac i wygrac, bo na kopertach z taka
    korespondencja nie ma daty stempla i jako date wysylki podadza date wydruku.

  • 10. Data: 2008-05-12 20:19:48
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > drodze sadoweja i to moga cie oklamac i wygrac, bo na kopertach z taka
    > korespondencja nie ma daty stempla i jako date wysylki podadza date

    nie mam żadnych rat; w kasie nie, ale w punkcie kredytowym tak z tym, ze nie
    zawsze bywam (o wlasciwym czasie) w sklepie i generalnie nie chce mi sie o
    tych wyciagach pamietac dlatego (skoro nie ma wersji elektronicznej)
    chcialbym dostawac papierowe na czas...

    na kopercie faktycznie nie ma stempla więc niczego nie udowodnię, ale jak
    nie będzie wyciągów to przestanę z karty korzystać i wypowiem po roku...zysk
    taki, ze dostalem kupon zakupowy na 50zl i 100 min do wygadania na ich
    karcie do telefonu

    --
    pozdrawiam
    RobertS