  • 21. Data: 2003-12-08 10:52:46
    Temat: Re: KTOŚ KORZYSTA Z MOJEJ KARTY !!!
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 6 Dec 2003 15:38:42 +0100, Mentos napisał(a):
    > Użytkownik "Rav_V3k" <g...@h...pl> napisał w wiadomości

    > o jest jeden z powodów dla którego na karcie w inteligo mam ustawiony
    > najnizszy limit wyplat, a wieksza kase trzymam na koncie do ktorego nie mam
    > karty.

    A ludzie na mnie dziwnie patrzą że zakrywam dokładnie pinpad przy
    wklepywaniu PINu w bankomacie... :)

    Przelewanie kasy 'gdy trzeba do wypłaty' jest stanowczo zbyt niewygodne.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 22. Data: 2003-12-08 13:16:07
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "Rav_V3k" <g...@h...pl> wrote:

    > Ale konkretnie co sugerujesz? Otwierają maszynę codziennie?

    Muszą choćby po to żeby dołożyć kasy... i podliczyć stan bankowmatu na
    potrzeby ew. reklamacji niewypłacenia pieniędzy...

    > A ja tam jestem codziennie?

    A byłeś?

    > 28.XI wisiało, to może 29 kolesie już ściągnęli, skoro wystarczy parę
    > godzin, żeby mieć full zeskanowanych kart.

    To fakt... wystarczy godzina czy dwie i można mieć kupę zeskanowanych
    kart... Jeśli to w ruchliwym miejscu było to nawet do setki albo
    więcej...

    > Ja mam mało kasy na tym koncie,

    na swoim w PKO BP też trzymam mam 100-200 zł... Jak potrzebuję to
    przelewam sobie z mBanku... :))

    > mam dwa (pisałem o tym niżej) ale są ludzie, którzy mają jedno
    > konto i tam mają wpłacane wypłaty, czy oszczędności.... nie trzeba
    > długo trzymać czytnika na maszynie, żeby się obłowić...

    Ano... Zastanawia mnie tylko to czy PKO odda okradzonym ludziom kasę...
    no i skąd złodzieje mieli PIN'y (bo już tu na grupie ustalono, że nie
    jest on zakodowany na pasku magnetycznym)

    NP: Khold - "Masterpiss of pain"

    --
    As the Darkness creeps over the Northern mountains of Norway
    and the Silence reach the woods,

  • 23. Data: 2003-12-08 14:29:52
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Użytkownik "Wiedźma Ple-Ple" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    l.in.man...

    > Muszą choćby po to żeby dołożyć kasy... i podliczyć stan bankowmatu na
    > potrzeby ew. reklamacji niewypłacenia pieniędzy...

    Niekoniecznie maszyna musi być otwierana codziennie. Poza tym odbywa się to
    z _wewnątrz_, a nie z zewnątrz.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 24. Data: 2003-12-08 14:45:08
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl> wrote:

    > Niekoniecznie maszyna musi być otwierana codziennie. Poza tym odbywa
    > się to z _wewnątrz_, a nie z zewnątrz.

    To jasne... Ale chyba powinni coś zauważyć... :))

    --
    And now I enter again
    Even stronger, yet amazed by what I see

  • 25. Data: 2003-12-08 15:06:21
    Od: "Fuma K" <krzysp10_no.sp@m_wp.pl>

    W wiadomości: 0...@d...is.for.all.the.evil.in.
    man,
    Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl> napisał coś takiego:
> [...]
    > kasę... no i skąd złodzieje mieli PIN'y (bo już tu na grupie
    > ustalono, że nie jest on zakodowany na pasku magnetycznym)

    mała kamerka ustawiona na klawiaturkę.

    BTW. Jakis czas temu był program na którejś niemieckiej telewizji w którym
    pokazywali:
    - doczepienie skanera i kamery do bankomatu
    - postawienie pseudobankomatu, który tylko pobiera kartę, czyta pin i zwraca
    kartę z komunikatem "transakcja nie może zostać zrealizowana"

    Przy okazji sprawdzali ile osób da się złapać - okazało się że było tego całkiem
    dużo.

    --

    Fuma K

  • 26. Data: 2003-12-27 09:38:27
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Wiedźma Ple-Ple" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    l.in.man...

    > Dokładnie... w końcu okradano klinta z kasy za pomocą ichniego źle
    > zabezpieczonego produktu (wg. regulaminu karta jest własnościa banku...)

    Oj wiedzmo, wiedzmo.. Wiec jak kogos okradna ze zlotowek,
    to NBP powinien mu to zwrocic?? (Zle przeciez zabezpieczyl
    te swoje banknoty!!!)

  • 27. Data: 2003-12-28 00:49:48
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote:

    > Oj wiedzmo, wiedzmo.. Wiec jak kogos okradna ze zlotowek,
    > to NBP powinien mu to zwrocic?? (Zle przeciez zabezpieczyl
    > te swoje banknoty!!!)

    Trochę zły przykład podałes/aś - to nie to samo... Karta JEST wlaśnością
    banku i używasz jej w bankomacie który JEST też własnością banku - IMHO
    w procesie cywilnym możesz szukać szans na wygraną :))

    PS: ustaw sobie poprawne kodowanie...

    --
    Take me...
    can't you feel the call?

  • 28. Data: 2003-12-28 09:03:33
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Wiedźma Ple-Ple" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    l.in.man...

    > Trochę zły przykład podałes/aś - to nie to samo... Karta JEST wlaśnością
    > banku i używasz jej w bankomacie który JEST też własnością banku - IMHO
    > w procesie cywilnym możesz szukać szans na wygraną :))

    Zly przyklad na zly przyklad. W jaki to sposob udowodnic, ze karta
    byla zle zabezpieczona?? Czy ktos cos zapisanego na karcie zlamal??
    A moze do kazdej karty dodawac straznika??
    Jesli juz, to zle zabezpieczony bankomat. Ale z kolei - nadzor calodobowy
    nad bankomatem?? Niby mozna - ale bez sensu - nadzorca musialby
    kazdemu patrzec na rece - i co?? podejrzal PINy. Absurd goni absurd.

    PS Jak tam teraz moje kodowanie?? Ja Twoje polskie litery widze.

  • 29. Data: 2003-12-28 11:24:46
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote:

    > Zly przyklad na zly przyklad. W jaki to sposob udowodnic, ze karta
    > byla zle zabezpieczona??

    Nie o kartę tu chodzi a o bankomat: źle zabezpieczony, ktoś do niego
    włamał się i umieścił swoje urządzenie...

    > Czy ktos cos zapisanego na karcie zlamal??

    Nie, ale podejrzano PIN za pomocą prymitywnej kamerki zamontowanej na
    bankomacie... Wypłacając pieniądze można oczekiwać braku takich
    "niespodzianek"

    > A moze do kazdej karty dodawac straznika??
    > Jesli juz, to zle zabezpieczony bankomat.

    No i o tym właśnie mowa - czytaj ze zrozumieniem...

    > Ale z kolei - nadzor calodobowy nad bankomatem?? Niby mozna - ale
    > bez sensu - nadzorca musialby kazdemu patrzec na rece - i co??

    Niech bank tak kontruuje bankomaty, aby takie przekręty nie miały
    miejsca...

    > PS Jak tam teraz moje kodowanie?? Ja Twoje polskie litery widze.

    Teraz dobrze...
    :))

    --
    Veil of Maya